Επί παντος επιστητού

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΡΟΩΝ – ΕΚΡΟΩΝ. ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ;

του Γιάννη Χαλαβαζή

Ο πλέον αρμόδιος επαγγελματικά φορέας, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), με επίσημη ανακοίνωσή του ανάφερε ότι τα χρόνια κενά της νομοθεσίας έχουν εξελιχθεί σε ένα εκτεταμένο πεδίο διακίνησης «βρόμικου» χρήματος με παράνομα καύσιμα. Στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμός κάνει αναφορά για κυκλώματα λαθρεμπορίου και νοθείας, που δρουν ανενόχλητα στην αγορά καυσίμων μέσα από ένα διάτρητο και αναποτελεσματικό σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών και διακίνησης καυσίμων.

Και ναι, μεν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ να εντείνονται με σφράγισμα πάνω από 19πρατήρια καυσίμων, όμως οι καθυστερήσεις για να κλείσουν οι «ψηφιακές» στο διάτρητο σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών τρύπες δεν επιτρέπουν την οριστική λύση αυτού του χρόνιου προβλήματος.

Το αποτέλεσμα προφανές.

Το Ελληνικό Δημόσιο, οι Έλληνες καταναλωτές και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου να χάνουν κάθε χρόνο και για δεκαετίες πάνω και από 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Το σημερινό σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών ξεκίνησε πριν από 12 χρόνια ( στις 13 Ιανουαρίου 2012) από την κυβέρνηση Λουκά Παπαδήμου. Μελέτη του ΕΜΠ, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ, έδειξε ότι οι καταναλωτές παραλαμβάνουν έως και 21% μικρότερη ποσότητα καυσίμων από αυτή που πληρώνουν. Όπως επισημάνθηκε στην τότε έρευνα η τάση όσον ήταν (και είναι φυσικά) αυξητική.

Τι απομένει;

Προφανώς ο σχεδιασμός και η άμεση εφαρμογή ενός σύγχρονου ψηφιακού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών και διακίνησης καυσίμων με παράλληλη οργάνωση των υπηρεσιών που είναι υπεύθυνες και φυσικά υπόλογες έναντι του δημοσίου για την προστασία των εσόδων του κράτους.

close menu