Υγεία

Health Monitoring της ΗΔΥΚΑ: Το νέο ψηφιακό «ραντάρ» για τη Δημόσια Υγεία

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα της Υγείας, το Health Monitoring, αξιοποιεί η ΗΔΥΚΑ. Παρουσιάστηκε χτες παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, της αναπληρωτού υπουργού Υγείας Ειρήνης Αγαπηδάκη, της ηγεσίας της ΗΔΥΚΑ, στελεχών του έργου και του χώρου της Υγείας. Το έργο φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τον τεράστιο όγκο δεδομένων που παράγεται καθημερινά από το εθνικό σύστημα υγείας. Πρόκειται για το έργο «Health Monitoring – Ενίσχυση της παρακολούθησης της Δημόσιας Υγείας μέσω της αξιοποίησης των δεδομένων υγείας», το οποίο αναμένεται να αποτελέσει βασικό εργαλείο για την παρακολούθηση υγειονομικών δεικτών και τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων πολιτικής υγείας.

Το έργο, προϋπολογισμού 22,5 εκατ. ευρώ χωρίς τα δικαιώματα προαίρεσης, ανατέθηκε σε κοινοπραξία των εταιρειών Performance Technologies και NOVA-ICT, οι οποίες υπέγραψαν τη σχετική σύμβαση με την ΗΔΙΚΑ το 2025. Η Performance Technologies αναλαμβάνει τον ρόλο του κύριου τεχνολογικού εταίρου για τις υποδομές Τεχνητής Νοημοσύνης και Cloud, αξιοποιώντας τεχνολογίες των Microsoft και IBM. Στόχος του Health Monitoring είναι η συγκέντρωση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων που προέρχονται από διαφορετικές πηγές του συστήματος υγείας, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τα νοσοκομεία, οι διαγνωστικές εξετάσεις και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Μέσα από σύγχρονες πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων, το σύστημα θα μπορεί να εντοπίζει τάσεις, να παρακολουθεί την εξέλιξη νοσημάτων και να υποστηρίζει τις αρμόδιες αρχές στον σχεδιασμό παρεμβάσεων δημόσιας υγείας.

Η αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης εκτιμάται ότι θα επιτρέψει την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας τον έγκαιρο εντοπισμό υγειονομικών κινδύνων και την καλύτερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων. Παράλληλα, το έργο αναμένεται να δημιουργήσει ένα ενιαίο περιβάλλον πληροφόρησης για το κράτος, βελτιώνοντας τη δυνατότητα πρόβλεψης και διαχείρισης κρίσεων στον χώρο της υγείας. Σύμφωνα με τις εταιρείες που συμμετέχουν στην υλοποίηση, το Health Monitoring φιλοδοξεί να αναβαθμίσει ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό Δημόσιο αξιοποιεί τα δεδομένα υγείας, μετατρέποντάς τα από απλή πληροφορία σε εργαλείο λήψης αποφάσεων. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική ψηφιοποίησης του Εθνικού Συστήματος Υγείας και θεωρείται κομβικής σημασίας για τη μετάβαση σε ένα πιο προληπτικό και αποτελεσματικό μοντέλο υγειονομικής διακυβέρνησης

close menu