Κυβέρνηση

Πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ: Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα των 1,97 δισ. ευρώ για την Πολιτική Προστασία

Την επιτάχυνση και προτεραιοποίηση της υλοποίησης του προγράμματος ΑΙΓΙΣ για την Πολιτική Προστασία επεσήμανε στην τοποθέτηση του στην Βουλή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την διάρκεια της συζήτησης σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για τις πυρκαγιές που συνεχίζουν να πλήττουν τη χώρα.

Όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός, η Πολιτική Προστασία θα ισχυροποιηθεί και θα της διατεθούν νέα οχήματα και κτιριακές υποδομές για την ενίσχυση των κέντρων ελέγχου επιχειρήσεων, ενώ στην μάχη για την πρόληψη και την καταστολή των πυρκαγιών, θα χρησιμοποιηθούν από αισθητήρες και drones μέχρι σύγχρονα προγράμματα τηλεπικοινωνιών.

Πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ

Ο Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων συστάθηκε για την ενίσχυση του ρόλου της πολιτικής προστασίας και τη διοικητική και επιχειρησιακή της αναβάθμιση, καλύπτοντας ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης καταστροφών και συνιστά το σύνολο των συντρεχουσών επιχειρησιακών και διοικητικών δομών και λειτουργιών της πολιτικής προστασίας.

Βασικές προτεραιότητες του μηχανισμού είναι αφενός η πρόληψη, η ετοιμότητα και η προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς, των υποδομών, των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των υπηρεσιών ζωτικής σημασίας, των υλικών και άυλων αγαθών από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές συναφούς προέλευσης, που προκαλούν ή ενδέχεται να προκαλέσουν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης σε ειρηνική περίοδο και αφετέρου τη μείωση του κινδύνου και την αντιμετώπιση, αποκατάσταση και ελαχιστοποίηση των συνεπειών τους.

Το εθνικό πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ» περιλαμβάνει μια σειρά από ποικίλες αλλά και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση υποδομών και τεχνικού εξοπλισμού, την αναβάθμιση δεξιοτήτων ανθρωπίνων πόρων και του γνωσιακού υπόβαθρου, την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα Πολιτικής Προστασίας.

Στο επίκεντρο της πολιτικής πρόληψης και αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών, εντάσσεται το ρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, ο σχεδιασμός του οποίου εκπονήθηκε το 2022 υπό υπουργίας Στυλλιανίδη. Το πρόγραμμα είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,97 δισ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από κοινού από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Περιλαμβάνει την Αναβάθμιση υποδομών και εγκαταστάσεων συνολικού προϋπολογισμού 263,48 εκατ. ευρώ, Συστήματα προειδοποίησης και μέσα πρόληψης (τα οποία περιλαμβάνουν πληθώρα ψηφιακών μέσων) προϋπολογισμού 316 εκατ. ευρώ, Εξοπλισμό και μέσα υποστήριξης και συντονισμού προϋπολογισμού 269,39 εκατ. ευρώ και Επιχειρησιακό εξοπλισμός και μέσα αντιμετώπισης (στον οποίο περιλαμβάνεται και η προμήθεια νέων Καναντέρ) προϋπολογισμού 1,125 δισ. ευρώ.

Στους 4 άξονες του προγράμματος που περιλαμβάνουν από δημιουργία και επάνδρωση κτιριακών υποδομών, προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού και μηχανημάτων έργου και πλήρη εκπαίδευση πολιτικού και εθελοντικού προσωπικού, ξεχωρίζει η προμήθεια νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών καθώς και η χρήση τεχνολογίας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

Άξονας 1 – Αναβάθμιση υποδομών και εγκαταστάσεων

Σύγχρονο διοικητηρίο “Φάρος” το οποίο θα στεγάσει

  • το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,
  • την ΓΓ Πολιτικής Προστασίας,
  • την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ
  • το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος,
  • την Γ. Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών,
  • το ΚΕΜΕΔΙΚ,
  • ΕΣΚΕΔΙΚ και
  • ΕΤΠΑΚ.

Το κτίριο ΑΤΛΑΝΤΑΣ που θα στεγάζει:

  • Κέντρο Αντιµετώπισης Υγειονοµικών Κινδύνων
  • Κέντρο Πρόληψης και Αντιµετώπισης Φυσικών Καταστροφών
  • Κέντρο Ελέγχου Κρίσιµων Υποδοµών
  • Κέντρο Ενηµέρωσης και Διαχείρισης Κρίσεων:
    ✓ µε booths για το κάθε Υπουργείο
    ✓ µε ψηφιακά κέντρα ενηµέρωσης για τον Πρωθυπουργό & την Κυβερνητική Επιτροπή
    ✓ µε υποδοµές φιλοξενίας & ασφαλούς διαχείρισης κρίσεων

Ένα ΠΕΚΕΠΠ για κάθε περιφέρεια της χώρας, το οποίο θα λειτυργεί 24/7 και θα περιλαμβάνει:

  • Συντονισµός, σχεδιασµός, εποπτεία, οργάνωση και υλοποίηση των δράσεων αντιµετώπισης και παροχής οργανωµένης υποστήριξης, διαχείριση και αντιµετώπιση των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και των συνεπειών τους
  • Συλλογή, επεξεργασία και διαβίβαση πληροφοριών σε εν εξελίξει συµβάντα ή επικείµενη κατάσταση έκτακτης ανάγκης
  • Συντονισµός επιχειρησιακού σχεδιασµού Περιφερειών
  • Συντονισµός δράσεων ενηµέρωσης και ειδοποίησης των πολιτών
  • Τήρηση ενηµερωµένων καταλόγων ανθρώπινου δυναµικού, διαθέσιµων µέσων και πόρων

Εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων και εξοπλισμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Πολιτικής Προστασίας και του Πυροσβεστικού σώματος

Αναβάθμιση Δεξιοτήτων Ανθρώπινου Δυναμικού

Τεχνική Βοήθεια

Άξονας 2 – Συστήματα προειδοποίησης και μέσα πρόληψης

Σε συνέχεια της Έγκρισης του Τομεακού Προγράμματος Πολιτική Προστασία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπεται η δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) με συστηματοποιημένες πληροφορίες για τη διαχείριση πολλαπλών κινδύνων καταστροφών. Το ΟΠΣ ενσωματώνει πολλαπλές λειτουργίες, αποτελώντας ταυτόχρονα την Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων, Απειλών και Απωλειών Καταστροφών της χώρας Το σύστημα θα ενοποιεί και θα παράγει χάρτες κινδύνου, θα επικοινωνεί και θα αντλεί πληροφορίες από πολλαπλές πλατφόρμες παρακολούθησης και πρόβλεψης επιμέρους κινδύνων/καταστροφών και από συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης. Θα ενισχυθεί η επικοινωνία και η ικανότητα διάδοσης δεδομένων των υφιστάμενων συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης, θα δημιουργηθούν νέα συστήματα για τις
πλημμύρες, τις πυρκαγιές τα τεχνολογικά ατυχήματα με διευρυμένη γεωγραφικά και χρονικά ικανότητα προβλέψεων και έκδοσης προειδοποιήσεων. Τα σενάρια κινδύνου που θα παράγονται από το σύστημα θα χρησιμοποιούνται για πρόληψη, προγραμματισμό, ανταπόκριση, ενώ σε επόμενη φάση τα δεδομένα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως βασική πηγή εισροών για τον σχεδιασμό μετά την καταστροφή.

Η Εθνική Βάση θα αξιοποιεί υφιστάμενα δεδομένα, νέα δεδομένα που θα συλλέγονται από τον εξοπλισμό συγκέντρωσης και συλλογής δεδομένων και ευρήματα των προγνωστικών μοντέλων (εθνικά και διεθνή) για την έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος 112 και την άμεση κινητοποίηση των μονάδων άμεσης ανταπόκρισης. Επίσης, στην Εθνική Βάση θα ενσωματωθεί το σύνολο των δεδομένων που σχετίζονται με την αποκατάσταση των επιπτώσεων, καθώς και ο προγραμματισμός/προϋπολογισμός του συνόλου των έργων, ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης και φορέα υλοποίησης, που σχετίζονται με την πρόληψη των κίνδυνων/περιορισμό των επιπτώσεων από φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές. Η πρόληψη μέσω συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της διαχείρισης καταστροφών στον κόσμο, που συμβάλλουν στην ταχεία και αποτελεσματική ανταπόκριση της Πολιτικής Προστασίας και τελικά στη διάσωση ανθρώπινων ζωών και στη μείωση υλικών ζημιών

Προμήθεια σταθμών επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης και παροχής κλιματολογικών δεδομένων περιοχών ενδιαφέροντος (αυτόνομο-ανεξάρτητο σύστημα επικοινωνιών χωρίς δέσμευση σε υπάρχουσες υποδομές – radar)

Σύμφωνα με τα όσα εισηγείται σε σχετική της έκθεση η Επιτροπή Αξιολόγησης της Επιχειρησιακής Λειτουργίας των μετεωρολογικών radar της Πολεμικής Αεροπορίας, και μνημονεύει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ), ο υφιστάμενος εξοπλισμός δεν επαρκεί ώστε να συμβάλει αποτελεσματικά στην έγκαιρη προειδοποίηση των αρχών, κυρίως λόγω της ελλιπούς ή παρωχημένης παροχής κλιματολογικών δεδομένων, δυσχεραίνοντας έτσι την έγκαιρη και αξιόπιστη πρόβλεψη εκδήλωσης έντονων φυσικών φαινόμενων και καταστάσεων υψηλού κινδύνου.

Ειδικότερα, τα προβλήματα εστιάζονται στην παλαιότητα του υφιστάμενου εξοπλισμού, καθώς επίσης και στη περιορισμένη γεωγραφική κάλυψη του εθνικού δικτύου μετεωρολογικών radar λόγω της χωρικής τους κατανομής. Σημειώνεται ότι τα συστήματα και οι λειτουργίες ανίχνευσης τεσσάρων μετεωρολογικών σταθμών (από τους συνολικά οχτώ μετεωρολογικούς σταθμούς), βασίζονται σε τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του 1970, θέμα το οποίο σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης και επισκευής που παρουσιάζονται στο σύνολο του εθνικού δικτύου, καθιστούν την επιχειρησιακή λειτουργία του εθνικού μετεωρολογικού δικτύου συχνά ανεπαρκή. Η μη επαρκής γεωγραφική κάλυψη και η μειωμένη απόδοση του εθνικού δικτύου radar συντελούν αρνητικά στην παρακολούθηση των φυσικών φαινομένων και την έγκαιρη προειδοποίηση αυτών, περιορίζοντας
έτσι σημαντικά το επιχειρησιακό έργο της Ε.Μ.Υ. Στόχος της προμήθειας του παραπάνω εξοπλισμού είναι η αναβάθμιση ή αντικατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης και η επέκταση του δικτύου με νέα, ώστε να ενισχυθεί το επίπεδο της πρόληψης, που θα συμβάλλει στην ταχεία και αποτελεσματική ανταπόκριση της Πολιτικής Προστασίας και τελικά στη διάσωση ανθρώπινων ζωών και στη μείωση υλικών ζημιών.

Σύμφωνα με την εκπόνηση σχετικής έκθεσης από την αρμόδια επιτελική δομή της Γ.Γ.Π.Π. αναφορικά με την αναγκαιότητα και σκοπιμότητα της Μερικής Αναβάθμισης Τεχνολογικής Υποδομής Υπηρεσίας Επικοινωνιών Εκτάκτου Ανάγκης 112 επισημαίνεται ότι η υφιστάμενη υποδομή στη χώρα παρουσιάζει μια σειρά ελλείψεων, οφειλόμενων κυρίως στην πάροδο δεκαετίας και πλέον από τη σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών του εν λόγω έργου και στη ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών σε επίπεδο hardware και software.

Συγκεκριμένα, ένα μέρος της υποδομής λειτουργεί είτε στο όριο της απόδοσής του, είτε πλησιάζει στο όριο της ωφέλιμης ζωής του. Συνέπεια των βασικών ελλείψεων είναι μια σειρά προβλημάτων που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας Οι ελλείψεις έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας σειράς προβλημάτων σε καθημερινή βάση που δυσχεραίνουν σημαντικά την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας. Τα παραπάνω σε συνδυασμό και με την παλαιότητα του εξοπλισμού, απαιτεί την εξάντληση των ελάχιστων πόρων του ανθρώπινου δυναμικού που είναι υπεύθυνο για την ορθή λειτουργία του εξοπλισμού με αποτέλεσμα τη μη διαθεσιμότητα του σε τομείς προληπτικής συντήρησης ή τακτικών ελέγχων.

Βάσει των ανωτέρω κρίνεται επιτακτική η εξασφάλιση της υλικοτεχνικής υποδομής που απαιτείται για την ομαλή και όσο το δυνατόν απρόσκοπτη λειτουργία της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Εκτάκτου Ανάγκης 112. Αυτό συνεπάγεται την πρόληψη γνωστών πιθανών σοβαρών βλαβών, την αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών των συστατικών μερών της τεχνολογικής υποδομής που πλησιάζουν ή έχουν ξεπεράσει το ωφέλιμο όριο ζωής τους, την προσπάθεια μείωσης του τηλεπικοινωνιακού κόστους, καθώς και τη μείωση των καθημερινών, μη-κρίσιμων βλαβών.

Σύμφωνα και με σχετικές εκδοθείσες Ευρωπαϊκές Οδηγίες, στόχευση της ψηφιακής στρατηγικής για την υγεία, αποτελούν η αξιοποίηση βέλτιστων πρακτικών στη δημιουργία εθνικού πλαισίου διαλειτουργικότητας, ακολουθώντας το ευρωπαϊκό Refined e-Health Interoperability Framework (reEIF), η αξιοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών που προτείνεται από την Ε.Ε. και η επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες, χτίζοντας λύσεις που αξιοποιούν το ευρωπαϊκό πρότυπο ανταλλαγής δεδομένων ιατρικού φακέλου τηρώντας τις απαραίτητες εγγυήσεις διασφάλισης της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Για την Ελλάδα, αυτή τη στιγμή αποτελεί σημαντική πρόκληση η άνιση κατανομή των πόρων και του προσωπικού υγείας και η πρόσβαση όλων των πολιτών σε αυτά ανεξαιρέτως στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Οι υγειονομικές εγκαταστάσεις, ο ιατρικός εξοπλισμός και το προσωπικό παρουσιάζουν μεγάλη συγκέντρωση στις αστικές περιοχές και ελλιπή εξυπηρέτηση των περιοχών της επαρχίας, γεγονός που συμβάλλει σε ένα υψηλό ποσοστό μη ικανοποιούμενων αναγκών για ιατρική περίθαλψη. Παράλληλα, οι ραγδαίες ψηφιακές και τεχνολογικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με την ψηφιακή ωρίμανση του πληθυσμού σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις προσδοκίες των πολιτών σε σχέση με την πρόληψη ασθενειών και την παροχή περίθαλψης. Οι πολίτες πλέον επιθυμούν την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών υγείας,
εξατομικευμένων και προσαρμοσμένων στις προσωπικές τους ανάγκες, τομέας όπου η Ελλάδα υστερεί στη παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής υγείας έναντι του μέσου όρου της Ε.Ε. Επιπρόσθετα, δεδομένης της παρούσας, πρωτόγνωρης κατάστασης που έχει προκληθεί από τη πανδημία COVID19, εντείνονται οι ανάγκες υλοποίησης ψηφιακών εργαλείων καθώς και ανάπτυξης καινοτόμων λύσεων για την ιχνηλάτηση επαφών, την αποτίμηση επιδημιολογικού κινδύνου και άλλες εφαρμογές, ώστε να συλλέγονται, εποπτεύονται και να αξιολογούνται στενά τα ποιοτικά δεδομένα.

Συνέπεια αυτών, είναι πλέον επιβεβλημένη η διεύρυνση της παροχής ψηφιοποιημένων υπηρεσιών υγείας, που θα απευθύνονται και θα ενισχύσουν όλο το σύνολο του πληθυσμού. Όπως σημειώνεται και στις οδηγίες της Ε.Ε., η παραγωγή μεγάλου όγκου δεδομένων η πρόσβαση σε αυτά καθώς επίσης και η ανάλυση του είναι συνυφασμένα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα της υγεία και της περίθαλψης. Επιπρόσθετα, τονίζεται ιδιαίτερα ο νευραλγικός χαρακτήρας των δεδομένων ως προς τη βελτίωση και την ευημερία εκατομμυρίων πολιτών που μέσω της εξατομικευμένης ιατρικής θα επωφεληθούν στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών υγείας και περίθαλψης. Για το λόγο αυτό τίθεται σε λειτουργία μία σειρά δράσεων που στοχεύουν στην ορθή αξιοποίηση των δεδομένων υγείας για τη παροχή εξατομικευμένης περίθαλψης των πολιτών, όπως έχει εξειδικευτεί και στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Προμήθεια συστημάτων πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης (ευαίσθητες περιοχές, αρχαιολογικοί χώροι κλπ.)

Προμήθεια εξοπλισμών συστημάτων πρόληψης, αντιμετώπισης, διαχείρισης και έγκαιρης προειδοποίησης για φυσικούς και ανθρωπογενείς κινδύνους

Προμήθεια μετεωρολογικών σταθμών για την έγκαιρη προειδοποίηση φυσικών καταστροφών

Υποδομές και προμήθεια εξοπλισμού για τον άμεσο έλεγχο και έγκαιρο εντοπισμό υγειονομικών απειλών (όπως COVID-19) στην ηπειρωτική χώρα και σε διασυνοριακό επίπεδο

Υποστηρικτικές ενέργειες για την εναρμόνιση με την Κοινοτική Νομοθεσία

Άξονας 3 – Εξοπλισμός και μέσα υποστήριξης και συντονισμού

Προμήθεια 3 ελικοπτέρων μεσαίου τύπου (medium weight category) για υγειονομικές αποστολές, αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, καθώς και για τη μεταφορά της ομάδας πρώτης απόκρισης διαχείρισης συμβάντων της Γ.Γ.Π.Π.

Προμήθεια 3 Δικινητήριων Turboprop Αεροσκαφών ως Εναέρια Κέντρα Επιχειρήσεων, παρακολούθησης και καταγραφής δεδομένων (air-surveillance)

Προμήθεια 1 Δικινητήριου Jet Αεροσκάφους μεταφοράς ομάδας Πρώτης Απόκρισης _ συντονισμού επιχειρήσεων _αεροδιακομιδών

Αναβάθμιση – Εκσυγχρονισμός δύο Super Puma

Προμήθεια μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV – Drones) για εναέρια επιτήρηση

Τα UAV – Drones μπορούν να επιτελέσουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των καταστροφών, μέσα από τη παροχή πολύτιμων πληροφοριών και δεδομένων (π.χ. τοπογραφικοί χάρτες με γραμμές περιγράμματος και τρισδιάστατα μοντέλα τοπίου), βοηθώντας έτσι στην αναγνώριση της κατάστασης κατά τη διαχείριση ενός συμβάντος, αλλά και στη διενέργεια αξιολόγησης και απογραφής ζημιών μετά από ένα συμβάν, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη γρήγορη και ασφαλή επέμβαση των μέσων πολιτικής προστασίας. Επίσης, η χρήση τους μπορεί να πραγματοποιηθεί σε όλο το επιχειρησιακό σκέλος είτε αυτό αφορά διαχείριση συνεπειών γεωφυσικών  γεγονότων (κατολισθήσεις, σεισμούς, ηφαιστειακές εκρήξεις) ή απόκριση κατά την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και πυρκαγιών ή επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, προσφέροντας πληθώρα
πλεονεκτημάτων. Ιδιαίτερή βαρύτητα δίνεται στην τεχνολογική ενίσχυση του συστήματος σε δράσεις που αφορούν στην επιτήρηση δασικών εκτάσεων (έλεγχος μη ορατών εστιών και απομακρυσμένων δυσπρόσιτων περιοχών), έλεγχος και καταγραφή ζημιών, έλεγχος κυκλοφορίας οδικών αξόνων, καθώς επίσης και σε δράσεις αναφορικά με έρευνες αγνοουμένων της Γ.Γ.Π.Π και των λοιπών φορέων.

Κινητά κέντρα επιχειρήσεων στις 13 Περιφέρειες

Σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων GPS πυροσβεστικού σώματος, οχημάτων πολιτικής προστασίας Περιφερειών και Δήμων, Αναβάθμιση Συστήματος Engage

Μέσω της υλοποίησης του Έργου, επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός εργαλείου που θα επιτρέπει στους υπεύθυνους την οργάνωση και διαχείριση όλων των συμβάντων καθώς και στη λήψη αποφάσεων, έχοντας πρόσβαση σε πληροφορίες και
δεδομένα υψηλής ποιότητας και ακρίβειας, με ικανότητα προσαρμογής του σχεδιασμού, που θα συμβάλλει στην ορθή λήψη αποφάσεων. Το εν λόγω Έργο συνδέεται με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της διασφάλισης των
περιβαλλοντικών απαιτήσεων, της απόδοσης πόρων, του μετριασμού των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και την προστασία της βιοποικιλότητας για την καλύτερη διαχείριση των κινδύνων (πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμοί, άλλοι κίνδυνοι, παροχές βοηθείας κ.ά.).

Σύστημα ασύρματης επικοινωνίας για το Πυροσβεστικό Σώμα και τον Εθνικό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Nat-CHAMM)

Κάψουλες Απομόνωσης και Μεταφοράς Ασθενών (air ambulance containment unit)

Υγειονομικός εξοπλισμός για εναέρια μέσα

Άξονας 4 Επιχειρησιακός εξοπλισμός και μέσα αντιμετώπισης

Προμήθεια 10 ελικοπτέρων βαρέως τύπου Erickson S-64

Προμήθεια 5 νέων πυροσβεστικών Α/Φ τύπου Canadair CL515 προς αντικατάσταση των Canadair 215

Αναβάθμιση – Εκσυγχρονισμός 7 Α/Φ Canadair CL 415

Προμήθεια 36 Αμφιβίων ΜονοκινητήριωνΑεροσκαφών πυρόσβεσης για τα νησιωτικά συμπλέγματα

Προμήθεια 15 κηροζινοφόρων οχημάτων 5000 US Gal για τον ανεφοδιασμό εναέριων μέσων πυρόσβεσης

Πυροσβεστικά οχήματα και λοιπά μέσα για το Πυροσβεστικό Σώμα

Ειδικά μέσα περιπολίας και απομάκρυνσης πολιτών (ΕΛ.ΑΣ., Λ.Σ., Γ.Ε.ΕΘ.Α.)

Προμήθεια 10 πλωτών μέσων διάσωσης και μεταφοράς ασθενών και λοιπού απαιτούμενου εξοπλισμού

Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και ατομικού εξοπλισμού προσωπικού Πυροσβεστικού Σώματος, ΕΜΑΚ και Εθελοντικών Οργανώσεων

Προμήθεια 23 πτυσσόμενων μεταφερόμενων γεφυρών για αντιμετώπιση πλημμυρών, καταστροφών κ.λ.π

close menu