Ψηφιακή Στρατηγική

Λεωνίδας Χριστόπουλος: Η ψηφιοποίηση υγείας και δικαιοσύνης στις προτεραιότητες την επόμενη τετραετία

Για προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση στους τομείς υγείας και δικαιοσύνης έκανε λόγο ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο συζήτησης στο 8ο Φόρουμ των Δελφών με θέμα «Digital Public Services: How to achieve fast transformation at scale». Όπως είπε χαρακτηριστικά πρόκειται για δυο τομείς στους οποίους θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος και προσοχή την επόμενη τετραετία, καθώς συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες των πολιτών.

Αναφερόμενος στην εμπιστοσύνη του κόσμου και την αποκατάσταση των σχέσεων πολίτη και κράτους ο κ. Χριστόπουλος μίλησε για το gov.gr το οποίο στην αρχή της λειτουργίας του διέθετε 504 υπηρεσίες οι οποίες έφτασαν τις πάνω από 1.530 υπηρεσίες που απλοποιήθηκαν. Τόνισε μάλιστα ότι στόχος είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δημόσιου τομέα να μπει στην κεντρική ατζέντα κάθε υπουργείου, να τεθεί ως προτεραιότητα κάθε υπουργείου. Ο κ. Χριστόπουλος μίλησε και για το πρόγραμμα ΜΙΤΟΣ στο οποίο γίνεται η πλήρης καταμέτρηση όλων των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, ενώ αναφέρθηκε στον νόμο για τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τη θεσμοθέτηση του cloud first policy στο Δημόσιο, πρωτοβουλίες που δείχνουν πως η Ελλάδα ακολουθεί τον δρόμο του μέλλοντος.

Από την πλευρά της, η Sevi Vassileva, General Manager, SE Greece, Cyprus, Malta, Israel Visa, τόνισε τη σημασία και τον σημαντικό ρόλο της ψηφιακής μετάβασης της χώρας, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά «όταν μιλάμε για δημόσιες υπηρεσίες έρχεται στο μυαλό μου αμέσως ο εκνευρισμός» και προσέθεσε ότι δεν είναι ουτοπικό πλέον όλες οι υπηρεσίες του κράτους να είναι ψηφιακές, διαθέσιμες επτά ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες την ημέρα και να μπορεί ο πολίτης με ένα κλικ να κάνει τη δουλειά του. Η κυρία Vassileva επισήμανε ότι η ψηφιοποίηση ”αγκαλιάστηκε” ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας και μίλησε για το παράδειγμα της Εσθονίας όπου όλες οι υπηρεσίες είναι ψηφιακές. Αναφερόμενη πάντως και στο gov.gr το οποίο χαρακτήρισε «εξαιρετική υπηρεσία», επισήμανε ότι όταν οι κυβερνήσεις ”αγκαλιάσουν” την ψηφιακή μετάβαση -η Ελλάδα είναι μια τέτοια χώρα- θα προσφέρουν πολλά οφέλη στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, καθώς θα μπορούν με εύκολη πρόσβαση, χωρίς κόστος και γρήγορα να εξυπηρετηθούν, κάτι που θα συνεπάγεται και την εμπιστοσύνη τους στους κρατικούς οργανισμούς, στις δημόσιες υπηρεσίες. «Για αυτό είναι σημαντικό, είναι μέρος της ζωής μας».

Για τον ιδιαίτερο ρόλο της πλατφόρμας Know your Customer (KYC) της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας-HDB μίλησε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΕΑΤ- HDB, Αθηνά Χατζηπέτρου, η οποία εξήγησε ότι η πλατφόρα λειτουργεί ως σύνδεσμος ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τις τράπεζες. Όπως υπογράμμισε προσφέρεται η δυνατότητα -μέσω της HDB- σε επιχειρήσεις που θέλουν να χρηματοδοτηθούν, να υποβάλλουν, μία φορά, τα στοιχεία και τα έγγραφα που θα πιστοποιούν στους συνεργαζόμενους φορείς την ενημερότητά τους, την πιστοληπτική τους αξιοπιστία, καθώς και το επιχειρηματικό τους πλάνο για την επιλεξιμότητας τους. Αναφέρθηκε επίσης, και στα χρηματοδοτικά προγράμματα συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ που περιλαμβάνονται στην πρωτοβουλία «Know your customer» της Τράπεζας.

«Είναι δεδομένο ότι έγιναν μεγάλα άλματα στον δημόσιο τομέα με το gov.gr» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Κόλλιας, πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, και προσέθεσε ότι «εκεί που πρέπει να εστιάσουμε είναι οι ψηφιακές δεξιότητες ως κάτι που είναι απαραίτητο για την οικονομία και την κοινωνία». «Η ανάγκη είναι στις μεγαλύτερες ηλικίες και εκεί μπορεί να δημιουργηθούν μεγάλες ανισότητες στην αγορά εργασίας. Όσο υπάρχει ψηφιακός αναλφαβητισμός αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ίσες ευκαιρίες» επισήμανε. Όπως τόνισε ο κ. Κόλλιας, «η ψηφιοποίηση έχει τρεις αποδέκτες, το ένα είναι το κράτος να ολοκληρώσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, ο δεύτερος έχει να κάνει με τις επιχειρήσεις, να πάρουν κονδύλια, ρευστότητα για να αναβαθμιστούν ψηφιακά, και τρίτον έχει να κάνει με την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο δύσκολο περιβάλλον».

Τέλος, ο κ. Νίκος Χριστοδούλου, εταίρος της Deloitte Greece, τόνισε τον ρόλο της ψηφιοποίησης καθώς φέρνει ταχύτητα, προάγει τη δημοκρατία. Όπως χαρακτηριστικά είπε, έχει γίνει τεράστια δουλειά πάνω στην ψηφιακή μετάβαση της χώρας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ωστόσο πρέπει να γίνουν κάποια έργα όπως ο τομέας της υγείας και της δικαιοσύνης, «η οποία θα πρέπει να είναι η προτεραιότητα τα επόμενα τέσσερα χρόνια».

Ο κ. Χριστοδούλου υπογράμμισε μάλιστα τη μεγάλη σημασία των ξένων επενδύσεων στην χώρα μας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «1.000 Έλληνες μηχανικοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όχι μόνο στη Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και βλέπουμε ότι κάτι μεγάλο και σημαντικό συμβαίνει εδώ». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι φαίνεται οπωσδήποτε ότι «κρατικός και ιδιωτικός τομέας προχωράνε χέρι χέρι».

close menu