Διάστημα

H Amazon επιδιώκει να αποκτήσει δικό της δορυφορικό δίκτυο

Με το νέο εγχείρημα, η Amazon φιλοδοξεί να γίνει το αντίπαλο δέος του Starlink του Έλον Μασκ στο χώρο του δορυφορικού Internet

Το δικό της δορυφορικό σύστημα φιλοδοξεί να δημιουργήσει η Amazon, γεγονός που θα θέσει τον κολοσσό του Τζεφ Μπέζος σε ευθέως ανταγωνιστική τροχιά απέναντι στην Starlink του Έλον Μασκ στον χώρο του δορυφορικού Ίντερνετ.

Στην κατεύθυνση αυτή, εκτοξεύθηκαν ήδη οι δύο πρώτοι δοφρυφόροι της Amazon, με σκοπό να εξασφαλίσουν δορυφορικό Ίντερνετ στα πλέον απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη.

Μέσω του προγράμματος Kuiper, η Amazon φιλοδοξεί τα επόμενα έξι χρόνια να θέσει σε τροχιά 3.200 δορυφόρους. Το όνομα του προγράμματος, συνολικού προϋπολογισμού 10 δισ. δολαρίων, αποτελεί αναφορά στη «ζώνη Κάιπερ» του ηλιακού συστήματος.

Σημειώνεται ότι η Starlink έχει ήδη θέσει σε τροχιά πάνω από 5.000 δορυφόρους.

Στη νέα ανταγωνιστική αγορά μία θέση διεκδικούν και άλλοι παίχτες,  όπως η καναδική Telesat, η οποία δεν έχει εκτοξεύσει ακόμη κανέναν από τους 300 προγραμματισμένους δορυφόρους της και η γαλλική δορυφορική εταιρεία Eutelsat’s OneWeb, η οποία προσφέρει κυρίως την υπηρεσία Διαδικτύου σε κυβερνήσεις και επιχειρήσεις. Κάθε δορυφόρος της OneWeb έχει το μέγεθος ενός πλυντηρίου ρούχων, ζυγίζει 150 κιλά και κατασκευάζεται στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA μέσω κοινοπραξίας με την Γαλλική Airbus.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και η Κίνα προγραμματίζει δυναμική είσοδο στον χώρο, σχεδιάζοντας να εκτοξεύσει 13.000 δορυφόρους στο πλαίσιο του πρότζεκτ GuoWang.

close menu