Ψηφιακή Στρατηγική

Εκθετική η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο

Θερμή υποδοχή επιφύλαξαν οι Έλληνες πολίτες στην αυξημένη διαθεσιμότητα υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που σημειώθηκε το 2021. Τη χρονιά που έφυγε, η αύξηση που καταγράφηκε στον όγκο των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο ήταν κυριολεκτικά εκθετική.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2021, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 566 εκατ. συναλλαγές. Ειδικότερα, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές.

Ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατ. Επίσης, ο αριθμός των συναλλαγών των Ελλήνων πολιτών με το Δημόσιο το 2021 είναι σημαντικά αυξημένος και σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν οι συναλλαγές έφτασαν τα 34 και τα 8,8 εκατ. αντίστοιχα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι περισσότερες από τα 566 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες. «Καταπολεμάται, έτσι, η περιττή γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρόνο, κόστος και ενέργεια για τους πολίτες, αλλά και πόρους για τη Διοίκηση» σημειώνεται σχετικά.

Ψηφιακές συναλλαγές
Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:

-οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, και

-οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr

Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222.

Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.

Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.

«Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών έχει άμεσο αντίκρισμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, καθώς έτσι μετράμε πόσες ουρές είχε τη δυνατότητα να αποφύγει. Για το 2021, μια χρονιά πανδημίας, ο αριθμός αυτός για κάθε ενήλικο πολίτη μεταφράζεται σε περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν» σχολίασε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.

close menu