Οικονομία

H ΑΑΔΕ ξεκινάει σαφάρι στα social media με την συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης

Εντατικούς ελέγχους στα social media με σκοπό την ανεύρεση κρυμμένων εισοδημάτων έξαπόλυσε η ΑΑΔΕ, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής, ύστερα και από την ανακάλυψη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κρυμμένων εισοδημάτων από γνωστό μοντέλο influencer. Σύντομα αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα νέες υποθέσεις φοροδιαφυγής καθώς ο ειδικός αλγόριθμος της ΑΑΔΕ που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτει συνεχώς λαβράκια φοροδιαφυγής. Στόχος των ελεγκτών είναι η αποκάλυψη «μαύρων» πωλήσεων μέσω των social media και κρυφών εισοδημάτων.

Για να «ξετρυπώσουν» το γνωστό μοντέλο – influencer οι ελεγκτές ακολούθησαν τις εξής κινήσεις:

  • Αρχικά εντόπισαν τους λογαριασμούς που διατηρεί η influencer στα social media και αφού έκαναν έρευνα στο προφίλ της διαπίστωσαν ότι κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με ρούχα και αξεσουάρ τα οποία μέσω των λογαριασμών της στα social media τα διαφημίζει και τα πουλάει διαδικτυακά.
  • Στη συνέχεια με τη συνδρομή του ειδικού αλγόριθμου είδαν τα εισοδήματα που δηλώνει στην Εφορία τα τελευταία δυο χρόνια και τον τζίρο του e-shop. Από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι η influencer που είναι και μέτοχος του e-shop είχε εμφανίσει χαμηλά εισοδήματα στις φορολογικές δηλώσεις.
  • Έψαξαν τις παραδόσεις των προϊόντων που έγιναν μέσω των εταιρειών κούριερ στους πελάτες από το e-shop. Οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες μεταφορών έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Για τα δυο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών. Η επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ με το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις να φθάνει στα 270.000 ευρώ. ενώ ο φορολογικός έλεγχος συνεχίζεται και σε επόμενες χρήσεις.

Σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες η φοροδιαφυγή μέσω διαδικτύου είναι η νέα «μόδα» και για αυτό το λόγο οι ελεγκτές βάζουν στο στόχαστρο το Facebook, το Twitter, το TikTok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ψάχνοντας υποθέσεις παράνομου πλουτισμού. Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά. Μάλιστα οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογούμενων οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην Εφορία.

close menu