Αύριο Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσιάζεται επίσημα η νέα, αναβαθμισμένη έκδοση της «Θυρίδας Πολίτη» στο Gov.gr Wallet, φέρνοντας την ψηφιακή διαχείριση εγγράφων και μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο κάθε πολίτη. Η αναβάθμιση πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινότητας, την ενίσχυση της διαφάνειας και τη βελτίωση της επικοινωνίας με τη Δημόσια Διοίκηση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργού Δημήτρη Παπαστεργίου.
Η νέα «Θυρίδα» παραμένει διαθέσιμη και μέσα από το gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα». Οι πολίτες μπορούν πλέον να έχουν πλήρη εικόνα των εγγράφων που έχουν εκδώσει, όπως υπεύθυνες δηλώσεις, αιτήσεις, εξουσιοδοτήσεις, αλλά και των απαντήσεων που έχουν λάβει από δημόσιους φορείς. Επιπλέον, έχουν πρόσβαση σε έγγραφα που τους κοινοποιούν δημόσιοι φορείς ή άλλοι πολίτες, ενώ η νέα ενότητα «Μηνύματα» επιτρέπει την παρακολούθηση ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο για σημαντικές ενέργειες, όπως η συγκατάθεση για την έκδοση ή επίδειξη εγγράφων και η διαχείριση προσωπικών δεδομένων σε ιδιωτικούς φορείς μέσω της πλατφόρμας.
Μέσω του Gov.gr Wallet, οι πολίτες μπορούν να κοινοποιούν τα έγγραφα με δύο τρόπους: είτε μέσω αποστολής συνδέσμου είτε με σάρωση QR code από άλλες συσκευές. Σύντομα θα ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα αρχειοθέτησης εγγράφων και μηνυμάτων, που θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην οργάνωση και αναζήτηση του περιεχομένου. Οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν όχι μόνο πότε ένα έγγραφο ή μήνυμα αναρτήθηκε ή διαβάστηκε, αλλά και την κατάσταση κάθε αιτήματος συγκατάθεσης.
Η νέα έκδοση περιλαμβάνει επίσης σημαντικά εργαλεία για την καθημερινή ζωή των πολιτών: τον Προσωπικό Αριθμό Πολίτη, ο οποίος συγκεντρώνει όλα τα προσωπικά στοιχεία σε ένα ψηφιακό σημείο, αλλά και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίδοσης εγγράφων από τους Δήμους, ενισχύοντας την απλοποίηση των διαδικασιών και την άμεση διασύνδεση με τη Δημόσια Διοίκηση.
Η υλοποίηση της αναβαθμισμένης Θυρίδας Πολίτη έγινε στο πλαίσιο συνεργασίας της Υπηρεσίας Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό την καθοδήγηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET).
Με τη νέα έκδοση, το Gov.gr Wallet γίνεται ένα καθημερινό εργαλείο για κάθε πολίτη, συγκεντρώνοντας σε ένα σημείο όλα τα ψηφιακά έγγραφα, μηνύματα, ειδοποιήσεις, τον Προσωπικό Αριθμό Πολίτη και τις ηλεκτρονικές επιδόσεις από τους Δήμους, ενισχύοντας την προσβασιμότητα, την ευκολία χρήσης και τη διαφάνεια.