Τηλεπικοινωνίες

Vodafone Eλλάς: Το λειτουργικό κόστος και η ενέργεια «τρώνε» κερδοφορία και επενδύσεις

Το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2023-24 παρουσίασε μικρή μείωση εσόδων και λειτουργικών κερδών για την ελληνική θυγατρική Vodafone στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα τα έσοδα της εταιρείας για την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2023 σημείωσαν μικρή μείωση κατά 2% στα 478 εκατ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη μετά τις συμβάσεις μισθώσεων (EBITDA) μειώθηκαν αισθητά κατά 21% στα 99 εκατ. ευρώ, ενώ είχαμε αύξηση νέων πελατών κινητής τηλεφωνίας κατά 85 χιλιάδες νέους συνδρομητές τους τελευταίους 12 μήνες (Οκτώβριος 2022-Σεπτεμβριος 2023) στην Ελλάδα με αποτέλεσμα το πελατολόγιο της κινητής της εταιρείας να φτάσει στους 4,73 εκατ. πελάτες, από 4,19 εκατ. το Σεπτέμβριο του 2022. Στο ισοζύγιο πελατών η Vodafone Ελλάς προσέθεσε 167 χιλιάδες νέους πελάτες συμβολαίου, αλλά έχασε 82 χιλιάδες καρτοκινητής. Η αύξηση του αριθμού των πελατών συμβολαίου στο 44,2% της πελατειακής βάσης από 41,1% που ήταν στο τέλος α’ εξαμήνου της χρήσης 2022-23, δεν είχε τα εκτιμώμενο αποτελέσματα στο μέσο μηνιαίο έσοδο ανά σύνδεση (ARPU) στο β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2023-24 και υποχώρησε στα 10 ευρώ, από 10,3 ευρώ που ήταν στο β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2022-23. Ελάχιστη επίσης ήταν η μείωση των πελατών σταθερής τηλεφωνίας κατά 12 χιλιάδες πελάτες από 952 χιλιάδες στους 940 χιλιάδες το Σεπτέμβρη του 23. Επίσης η μητρική εταιρεία αναφέρει για την ελληνική θυγατρική της μεγάλη αύξηση των εσόδων από επιχειρήσεις (business revenues), καθώς και αυξήθηκαν λόγω των έργων ψηφιακής τεχνολογίας, που κερδίζει στα δημόσια έργα πληροφορικής.

Σχετικά με την παλαιότερη υπόθεση της παραβίασης όρων δικαιοχρησίας κατά την περασμένη δεκαετία, κατά την οποία έχουν εγερθεί αξιώσεις αποζημίωσης 330 εκατ. ευρώ από την της εταιρείας Mobile Trade Stores (MTS) εκδικάστηκαν δύο εφέσεις τον Φεβρουάριο και τον Μάιο 2023 στην πολύχρονη δικαστική διαμάχη των δύο επιχειρήσεων, οι οποίες και απέρριψαν τις αξιώσεις της ενάγουσας. Η υπόθεση ακόμη δεν έχει οριστικά τελεσιδικήσει λόγω της πιθανότητας άσκησης έφεσης από την ενάγουσα.

Οι θέσεις του κ. Χάρη Μπρουμίδη

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα συζήτησης που είχε το ictplus.gr με τον κ. Χάρη Μπρουμίδη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Vodafone Ελλάδας, το ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με την καθήλωση των τιμών επί σειρά ετών έχει οδηγήσει συνολικά τον κλάδο σε περιβάλλον ύφεσης, παρά το γεγονός ότι τα οικονομικά αποτελέσματα δεν εμφανίζουν το μέγεθος αυτό με έμφαση. «Έχουμε προτείνει μία μικρή αύξηση στο κόστος των υπηρεσιών μας, αλλά η Κυβέρνηση είναι αρνητική σε αυτό, εκτιμώντας ότι θα έχουμε φαινόμενα κλιμάκωση της ακρίβειας και των τιμών του καταναλωτή» αναφέρει στο ictplus.gr ο κ. Μπρουμίδης, επισημαίνοντας ότι οι αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι πολύ μεγαλύτερες του πληθωρισμού και είναι αυτές που ευθύνονται για τα διαδοχικά κύματα αυξήσεων και ακρίβεια που πλήττουν το ελληνικό νοικοκυριό.

«Το κόστος της ενέργειας, το οποίο έχει εκτιναχθεί την τελευταία πενταετία και η απαγόρευση από την Κυβέρνηση να αυξήσουμε στο όρια του πληθωρισμού τις τιμές των υπηρεσιών μας, έχει ουσιαστικά υπονομεύσει την προσπάθεια που κάνουμε για να επιταχύνουμε τις επενδύσεις σε υποδομές οπτικών ινών, οι οποίες είναι απολύτως απαραίτητες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας» υποστηρίζει ο κ. Μπρουμίδης τονίζοντας τον κίνδυνο που διατρέχει η χώρα να μειωθεί η ταχύτητα της υλοποίησης των επενδύσεων στις τηλεπικοινωνίες.

Αύξηση όσο ένα λίτρο βενζίνης

«Η αύξηση που έχουμε ζητήσει μεσοσταθμικά είναι η αξία ενός λίτρου βενζίνης τον μήνα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χάρης Μπρουμίδης. «Πιστεύουμε ότι ένας μέσος συνδρομητής ψηφιακών υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας θα ήθελε να αγοράσει προηγμένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας με την συγκεκριμένη επιβάρυνση στον τρέχοντα λογαριασμό του. Ουσιαστικά, εάν δεν ακολουθήσουμε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή στις υπηρεσίες μας, περιορίζεται η ανταγωνιστικότητα του κλάδου και οι επενδύσεις που έχουν αναγγελθεί πιθανόν μπορεί να αναπροσαρμοστούν από τις μητρικές εταιρείες, από τη στιγμή που όλη η Ευρώπη ακολουθεί ένα αποδεκτό πλαίσιο αναπροσαρμογής των τιμών των ψηφιακών ευρυζωνικών υπηρεσιών», αναφέρει ο κ. Χάρης Μπρουμίδης εκτιμώντας ότι τελικά θα επικρατήσει η λογική του αυτονόητου και για τον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών, ο οποίος έχει πέσει θύμα μία ιδιότυπης διελκυστίνδας μεταξύ πολιτικών και λαϊκισμού στο όνομα της πάταξης των ακρίβειας και του ελέγχου των τιμών.

TAGS:

close menu