Υποδομές

O προαστιακός θα φτάσει τελικώς στα Μέγαρα

Το έργο “Προαστιακός Δυτικής Αττικής” προβλέπει την κατασκευή σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, στη θέση της παλιάς γραμμής Αθήνας – Κορίνθου, και θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και τα ΕΛΠΕ, τον Λουτρόπυργο, τη περιοχή Νεράκι, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα.

Τον Ιανουάριο του 2018 είχε ανακοινωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η εκπόνηση μελετών με χρηματοδότηση των ΕΛΠΕ με τον σχεδιασμό να προέβλεπε τον διαχωρισμό του έργου σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση αφορούσε τις μελέτες και την ανακαίνιση των γραμμών στο τμήμα ΣΚΑ – Ελευσίνα, συνολικού κόστους 27 εκατ. ευρώ (η γραμμή αυτή είναι “μετρική” και θα αντικατασταθεί με σύγχρονων προδιαγραφών σιδηροτροχιά). Η δεύτερη φάση του έργου θα υλοποιούνταν από την ΕΡΓΟΣΕ και περιλάμβανε την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση της γραμμής και την ανακαίνιση των υφιστάμενων κτιρίων των σταθμών. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132,61 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τώρα φαίνεται ότι το σχέδιο ξεπαγώνει και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής κάνει βήματα προς υλοποίηση, καθώς, όπως αναφέρει το ypodomes.gr, το πράσινο φως έδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για την σύμβαση κατασκευής. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά το ναι του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε το τελευταίο βήμα που είναι η παρουσίαση στη Βουλή των Ελλήνων και μετά οι υπογραφές. Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της Mytilineos. Θα είναι η πρώτη επέκταση του Προαστιακού εδώ και 15 χρόνια.

Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρόμιο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

close menu