Έρευνες - Μελέτες

Η χειρότερη επίδοση από το 2014 στην αγορά smartphones το 3ο τρίμηνο του 2022

Θύμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της προσπάθειας των καταναλωτών να τιθασεύσουν τα έξοδα τους, πέφτει και η αγορά των smartphones. Το 3ο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις smartphones κατέγραψαν την τρίτη συνεχόμενη πτώση για φέτος, καθώς κατέγραψαν πτώση κατά 9% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, πρόκειται για τη χειρότερη μείωση σε επίπεδο τριμήνου από το 2014. Μάλιστα, η εικόνα αυτή δεν αναμένεται να αναστραφεί άμεσα, καθώς η αγορά εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε καθοδικό σπιράλ για τους επόμενους έξι έως εννέα μήνες.

“Οι ζοφερές οικονομικές προοπτικές αναγκάζουν τους καταναλωτές να καθυστερήσουν την αγορά ειδών τεχνολογίας και να δώσουν προτεραιότητα σε άλλες βασικές δαπάνες”, αναφέρει η εταιρεία ερευνών Canalys.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας, η κορυφαίοι παίκτες της παγκόσμιας αγοράς σε επίπεδο 3ου τριμήνου ήταν οι Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO και vivo. Η Samsung διατήρησε το εξεταζόμενο διάστημα την ηγετική της θέση, αν και οι επιδόσεις της ήταν υποδεέστερες σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία πέτυχε μερίδιο αγοράς 22% – από 21% το 3ο τρίμηνο του 2022 – λόγω των μεγάλων προωθητικών ενεργειών για τη μείωση του αποθέματος των καναλιών πώλησης.

Θετικό πρόσημο

Η Apple, που βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ήταν ο μόνος προμηθευτής στην κορυφαία πεντάδα που κατέγραψε θετικό ρυθμό ανάπτυξης. Η εταιρεία βελτίωσε περαιτέρω τη θέση της στην αγορά με μερίδιο 18% από 15% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, χάρη στη σχετικά ανθεκτική ζήτηση για iPhone.

Στο μεταξύ, η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών, με μερίδιο αγοράς 14%, στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Η OPPO βρέθηκε στην τέταρτη θέση με μερίδιο 10% από 11% έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ η vivo ήταν ο κατασκευαστής που συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα, με μερίδιο αγοράς 9%, από επίσης 11% την ίδια περίοδο του 2021.

“Οι Xiaomi, OPPO και Vivo συνέχισαν να ακολουθούν μια προσεκτική προσέγγιση για την επέκταση στο εξωτερικό λόγω της αβεβαιότητας της εγχώριας αγοράς”, σχολιάζει η Canalys.

“Για τους περισσότερους κατασκευαστές κορυφαία προτεραιότητα είναι να μειωθεί ο κίνδυνος συσσώρευσης αποθεμάτων, δεδομένης της επιδείνωσης της ζήτησης. Οι πωλητές είχαν σημαντικά αποθέματα μέχρι τον Ιούλιο, αλλά οι πωλήσεις βελτιώθηκαν σταδιακά από τον Σεπτέμβριο λόγω των επιθετικών εκπτώσεων και προωθήσεων”, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Όπως εξηγούν οι ίδιοι, υπό τα σημερινά δεδομένα, η στρατηγική τιμολόγησης των νέων προϊόντων είναι προσεκτικά σχεδιασμένη, σε μια συγκυρία που οι καταναλωτές είναι πολύ ευαίσθητοι σε οποιαδήποτε αύξηση των τιμών.

close menu