Παπαγάλλος

Από τα «καρότσια», τους «φακέλλοι» και το «σούρτα και φέρτα» στο cloud. Το χαρτόσημο όμως σταθερή αξία!

Η άνω φωτό είναι από τα αρχείο του παπα-γά(λ)λου το οποίο είναι πλουσιότατο. Αποθανάτισε την εργώδη και κοπιώδη προσπάθεια δικαστικών υπαλλήλων να μεταφέρουν δικογραφίες και άλλα δικαστικά έγγραφα στις δικαστικές Αίθουσες για να εκδικαστούν οι υποθέσεις.
Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει
!
Το καρότσι καταργήθηκε !
Όμως το σταθερά και συνεχώς αυξανόμενο «κομπλέξιτι» [η συνθετότητα]
του νομικοδικαστικοοικονομικού κ.λπ περιβάλλοντος αργά και σταθερά,
αναιρεί τα όποια οφέλη από την «Ψηφιακή Δικαιοσύνη».
Και φυσικά την απομακρύνει από τον πρωταρχικό στόχο της.
Ποιος είναι ο πρωταρχικός στόχος της Ψηφιακής και της κάθε Δικαιοσύνης?
 Η ταχύτερη απονομή της.

Άντε να πάμε να ξεκινήσουμε με την

K  α λ  λ η  μ  μ  μ   έ ε  ε  ε  ε  ρ  α  α  α  α  α  α α      


 Ε Ε  Ε  Ε  λ   λ  λ  α  α  α  α  δ  δ  ά  ά  ά  ά  ρ   α   α  α  α  α


Κ 
 α λ  λ η  μ  μ  μ  έ  ε  ε  ε  ε  ρ  α  α  α  α  α  α α    

 Π  α  π  α  γ   α  λ  ι  ά  ά  α  ρ  η  δ  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ς  ς  ς 

Και αρχίζουμε . . .

Φυσικά όχι με τα λεχθέντα του υπουργού Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα στο Forum της ΔΕΘ, όπου παρουσίασε το Πρόγραμμα της «Ψηφιακής Δικαιοσύνης». Πρώτον γιατί τα αναφέρουμε στην «Επικαιρότητα» και δεύτερον γιατί σε όλες τις υπουργικές ομιλίες τα πάντα όλα είναι ρόδινα, βατά, λειτουργικά γεμάτα με«αγγελάκια» και «πρίγκιπες» όπως στα παραμύθια.

Και φυσικά δεν αμφισβητούμε το “ρεκόρ έκδοσης” δικαστικών αποφάσεων σημειώθηκε το διάστημα της πανδημίας, όπως προκύπτει από τα όσα ανέφερε στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, σύμφωνα με τα οποία στο διάστημα της πανδημίας εκδόθηκαν ηλεκτρονικά από το Πρωτοδικείο Αθηνών 39.509 δικαστικές (πολιτικές) αποφάσεις.

Και βεβαίως ο αντίλογος ακούγεται από την αντίπερα “όχθη”
που είναι οι Παραγωγικοί Φορείς και οι Δικηγορικοί Σύλλογοι.

Οι παραγωγικοί θεσμοί, που λέτε, ναι μεν αναγνωρίζουν πως στο πλαίσιο του σχεδίου ενίσχυσης της Ψηφιακής Δικαιοσύνης έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος, ωστόσο υπάρχουν καθυστερήσεις τόσο στη μετάβαση στην υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή και επεξεργασία νομικών εγγράφων στις αστικές και ποινικές υποθέσεις όσο και στην ηλεκτρονική έκδοση δικαστικών πιστοποιητικών και αποφάσεων.

Είναι ενδεικτικό πως ενώ η ηλεκτρονική κατάθεση εγγράφων
θα καταστεί υποχρεωτική για τις διοικητικές δίκες
από την 1η Ιανουαρίου 2021,
παραμένει προαιρετική για τα αστικά και ποινικά δικαστήρια.

Σύμφωνα με τους παραγωγικούς φορείς υπάρχει η πολιτική δέσμευση να διατυπωθεί Σχέδιο Δράσης έως τα μέσα του 2020 για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών φακέλων στις αστικές και ποινικές δίκες, μέσω της χαρτογράφησης της κατάστασης σε τοπικό και θεματικό επίπεδο. Βάσει του εν λόγω σχεδίου δράσης θα προσδιοριστεί και σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Επίσης η Ηλεκτρονική Κατάθεση Δικογράφων προβλέπεται μόνον σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα. Αλλά και στα Δικαστήρια αυτών των πόλεων  η χορήγηση ψηφιακής υπογραφής,  που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή ηλεκτρονική κατάθεση, προϋποθέτει φυσική παρουσία ( ! ? ! ? ! ) τόσο του δικηγόρου όσο και του αρμόδιου υπαλλήλου. Στην παρούσα συγκυρία της πανδημίας οι διαδικασίες χορήγησης και σωστής χρήσης της ψηφιακής υπογραφής είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ.

Και μην πάμε σε «προωθημένες» προτάσεις,
που λένε για «ψηφιακές δίκες» με ψηφιακή ασφάλεια και
φυσικά εξ αποστάσεως μεταξύ Διαδικών και Δικαστών.

Εχουμε δρόμο . . .

Και τελειώνουμε με απόσπασμα από άρθρο
του Αργύρη Αργυριάδη,
Δικηγόρου Παρ’ Αρείω Πάγω και Διαπιστευμένου Διαμεσολαβητή,
στο voria.gr στις 28 Απριλίου:

. . . «Τον τελευταίο μήνα που τα Δικαστήρια είναι σχεδόν κλειστά, οι δικαστές – μέσω τηλεδιάσκεψης χρησιμοποιώντας εφαρμογές λογισμικού που δεν παρέχουν απόλυτη ασφάλεια (όπως το skype, το zoom κ.λπ) και με δική τους αξιέπαινη πρωτοβουλία – συζητούν υποθέσεις (είναι η λεγόμενη διάσκεψη που κατά νόμον είναι μυστική) και εκδίδουν αποφάσεις. Τόσο δύσκολο είναι η πολιτεία να τους προμηθεύσει με μια ασφαλή πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων και να τους εκπαιδεύσει στη χρήση της; Σήμερα αντίστοιχες πλατφόρμες χρησιμοποιούν στα σχολεία και στους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης. Για ποιο λόγο η Δικαιοσύνη που εν πολλοίς είναι αυτοχρηματοδοτούμενη από τους πολίτες που προσφεύγουν σε αυτή βιώνει συνθήκες «πληροφορικού χειμώνα»; Τα ποσά που εισπράττονται από το δικαστικό ένσημο, τις εισφορές ΤΑΧΔΙΚ και την εκτέλεση χρηματικών ποινών υπερεπαρκούν για να έχουμε την πιο high – tech Δικαιοσύνη της Ευρώπης».

Και όπως αναφέραμε στον σημερινό μας τίτλο:
«Από τα «καρότσια», τους «φακέλλοι» και
το «σούρτα και φέρτα» στο cloud.
Το χαρτόσημο όμως σταθερή αξία!».

Αυτά τα ολίγιστα εν όψει της νέας περιόδου 2020-2021 και
του τριήμερου 10ου e-Government Forum,
όπου προετοιμάζεται μία εκτεταμένη και διεξοδική καταγραφή
πεπραγμένων, μελλουμένων και εξαγγελθέντων,
καθώς όπως γνωρίζετε έχουν εξαγγελθεί και
 ανακοινωθεί τα πάντα όλα και ο κόσμος πλέον δεν εντυπωσιάζεται
 με το γνωστό και πολυφθαρμένο «όλα γίνονται με ένα “κλικ”».

Αυτά τα ολίγα για σήμερα.

Αύριο σας έχουμε μία απλή ιστορία καθημερινής τρέλας
στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση με ένα έγγραφο,
που εδώ και 18 μήνες “ξεχάστηκε” σε κάποια γραφεία και
ο ατυχής πολίτης που τον ενδιάφερε η απάντηση στο θέμα,
για να προχωρήσει η υπόθεσή του,
έκανε το cloud, το “Σύζευξις”, το e-mail,
το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο και ότι άλλο “κλικ”
προκειμένου να απαντηθεί το έγγραφο και
να πάει στην υπηρεσία που το ζήτησε.

Και φυσικά ορισμένα άγνωστα και εξαιρετέα
από τον κατακυρωθέν και υλοποιούμενο
 έργο των Ψηφιακών Υπογραφών.

Ως υποβοηθητικά του σημερινού πονήματος καταθέτουμε . . .

 Ε Δ Ω  συνέντευξη του υπουργού Δικαιοσύνης, Νίκου Τσιάρα,  στα nea.gr
και
 Ε Δ Ω  η ομιλία του υπουργού Δικαιοσύνης στο ΔΕΘ Forum  για την Ψηφιακή Δικαιοσύνη

Τέλος . . .

Η Εκκλησία τιμά σήμερα 17 Σεπτεμβρίου την Αγία Σοφία και
τις τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη.
Μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Αδριανού.
Οι τρεις θυγατέρες της Αγίας Σοφίας, πήραν τα ονόματα τους
από το χωρίο της Καινής Διαθήκης:
«Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη».
Δηλαδή
“Τώρα μας απομένουν τρία πράγματα: η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη.
Πιο μεγάλη όμως από αυτά είναι η αγάπη.

close menu