Προϊόντα-Υπηρεσίες

4 στους 10 Έλληνες κάνουν χρήση smart TV

Η αργή διείσδυση του Internet of Things στην Ελλάδα, όπως και πανευρωπαϊκά, συνδέεται με τρεις - κυρίως - λόγους: την έλλειψη αναγκαιότητας, το κόστος και τον φόβο για τις κυβερνοεπιθέσεις

Στην εποχή του internet of things (ΙοΤ) μπαίνουν σταδιακά οι Έλληνες, με τις συνδεδεμένες συσκευές να βρίσκουν προοδευτικά τη θέση τους στα ελληνικά νοικοκυριά. Η Ελλάδα δεν βρίσκεται μεν στην κορυφή της Ευρώπης στη χρήση των συνδεδεμένων συσκευών, ωστόσο, το ΙοΤ έχει πάψει να αποτελεί terra incognita για τους Έλληνες.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat, πλέον περίπου 4 στους 10 Έλληνες (το 39%) έχει στο σπίτι του και κάνει χρήση μιας smart tv, που συνδέεται στο Internet. Βέβαια, το ποσοστό αυτό είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η Ελλάδα με 39%, η Βουλγαρία (με 30%), η Κροατία (με 35%), η Πολωνία (με 38%), και η Ρουμανία (με 40%) είναι οι χώρες της Ε.Ε. με τα χαμηλότερα ποσοστά πολιτών, που χρησιμοποιούν τηλεόραση συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο.

Αντίθετα, μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., η χρήση τηλεόρασης συνδεδεμένης στο Internet είναι ιδιαίτερα υψηλή στη Μάλτα, όπου σχεδόν 8 στους 10 πολίτες χρησιμοποιούν tv με σύνδεση στο Διαδίκτυο (78%). Ακολουθεί η Ισπανία (69%), η Σουηδία και η Ιρλανδία (και οι δύο με 68%) και η Κύπρος (66%).

Η αργή διείσδυση του Internet of Things στην Ελλάδα, όπως και πανευρωπαϊκά, συνδέεται με τρεις – κυρίως – λόγους: την έλλειψη αναγκαιότητας, το κόστος και τον φόβο για τις κυβερνοεπιθέσεις.

Τι φοβούνται

Το 41% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών, που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ συσκευές συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, αναφέρουν ως βασικό λόγο για τη μη χρήση τους την έλλειψη σχετικής ανάγκης. Πάντως, το 2022 το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2020.

Ο επόμενος πιο συνηθισμένος λόγος μη χρήσης ήταν το κόστος, με 1 στους 10 Ευρωπαίους (10%), ηλικίας 16-74 ετών, να κρίνει ότι το κόστος χρήσης είναι πολύ υψηλό. Να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 11%.

Ο τρίτος πιο σημαντικός λόγος, που αποθαρρύνει τους Ευρωπαίους – ανάμεσα τους και τους Έλληνες – από τη χρήση συσκευών IoT, είναι η ανησυχία για το απόρρητο και την προστασία των προσωπικών δεδομένων που δημιουργούνται από αυτές τις συσκευές (8%), από 11% το 2020.

Αυξάνεται η χρήση

Τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η internet of things , δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι μπαίνουν όλο και πιο έντονα στην εποχή του ΙοΤ, κάνοντας χρήση συσκευών, που συνδέονται στο Ίντερνετ: από smartphones και laptops, μέχρι τηλεοράσεις, λάμπες και αυτοκίνητα.

Η χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο Διαδίκτυο έχει αυξηθεί από το 2020 έως το 2022, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη σημασία τους στη σύγχρονη ζωή. Το 2022, περισσότεροι από τους μισούς (52%) πολίτες στην Ε.Ε., ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών, χρησιμοποιούσαν τηλεόραση συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο, που συνιστά επίδοση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες (ΠΜ) υψηλότερη από την αντίστοιχη το 2020 (43%)

Η χρήση των wearable συσκευών, όπως “έξυπνα” ρολόγια, παρουσίασε επίσης αξιοσημείωτη άνοδο, με περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να χρησιμοποιούν έξυπνα ρολόγια, ζώνες γυμναστικής, συνδεδεμένα γυαλιά ή ακουστικά, συσκευές παρακολούθησης ασφαλείας, συνδεδεμένα ρούχα ή παπούτσια και άλλα αξεσουάρ με σύνδεση στο Διαδίκτυο. Αυτό αντιπροσωπεύει, επίσης, αύξηση 9 ΠΜ, σε σύγκριση με το 2020 (17%).

Οι κονσόλες παιχνιδιών που συνδέονται στο Διαδίκτυο ήταν, επίσης, δημοφιλείς το 2022 στην Ευρώπη, καθώς τις χρησιμοποιούσε το 20% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών. Εικονικοί βοηθοί, όπως έξυπνα ηχεία, χρησιμοποίησε το 13% των Ευρωπαίων, ενώ το 10% έκανε χρήση λύσεων για online διαχείριση ενέργειας, όπως οι συνδεδεμένοι θερμοστάτες και οι “έξυπνοι” λαμπτήρες.

close menu