Τεχνολογίες

Τα μικροτσίπ είναι ο πυρήνας ενός «τεχνολογικού πολέμου»

Η κατασκευή τσιπ επεξεργαστών απαιτεί περίπου 1.500 βήματα και τεχνολογίες που ανήκουν σε Αμερικανούς, Ευρωπαίους, Ιάπωνες και άλλους προμηθευτές

Με τις ΗΠΑ να κόβουν την πρόσβαση σε τεχνολογία για την κατασκευή προηγμένων μικροτσίπ στην Κίνα, η ηγεσία του Πεκίνου πασχίζει να βρει τρόπους αντίδρασης για να μην πληγούν οι φιλοδοξίες της στις τηλεπικοινωνίες, την τεχνητή νοημοσύνη και άλλους κλάδους.

Τα μικροτσίπ είναι ο πυρήνας ενός «τεχνολογικού πολέμου», έγραψε χαρακτηριστικά ένας Κινέζος επιστήμονας σε επίσημο περιοδικό τον Φεβρουάριο.

Ο Σι, σε ασυνήθιστα αιχμηρή γλώσσα, κατηγόρησε τον Μάρτιο την Ουάσινγκτον ότι προσπαθεί να εμποδίσει την ανάπτυξη της Κίνας με μια εκστρατεία “ανάσχεσης και καταστολής”. Κάλεσε το κοινό να “τολμήσει να αγωνιστεί”.

Παρόλα αυτά, το Πεκίνο έχει καθυστερήσει να προβεί σε αντίποινα κατά των αμερικανικών εταιρειών, πιθανώς για να αποφύγει να διαταράξει τις κινεζικές βιομηχανίες που συναρμολογούν τα περισσότερα από τα smartphones, τους υπολογιστές tablet και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης στον κόσμο. Εισάγουν ξένα τσιπ αξίας άνω των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο.

Το κυβερνών Κομμουνιστικό Κόμμα ρίχνει δισεκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια να επιταχύνει την ανάπτυξη των τσιπ και να μειώσει την ανάγκη για ξένη τεχνολογία.

Ωστόσο, όπως διαμαρτύρεται εντόνως, εμποδίζεται να αγοράσει ένα μηχάνημα που διατίθεται μόνο από μια ολλανδική εταιρεία, την ASML, η οποία χρησιμοποιεί υπεριώδες φως για να χαράξει κυκλώματα σε τσιπ πυριτίου σε κλίμακα που μετριέται σε νανόμετρα ή δισεκατομμυριοστά του μέτρου. Χωρίς αυτό, οι κινεζικές προσπάθειες να γίνουν τα τρανζίστορ ταχύτερα και αποδοτικότερα, τοποθετώντας τα πιο κοντά μεταξύ τους σε φέτες πυριτίου σε μέγεθος νυχιού, έχουν κολλήσει.

Η κατασκευή τσιπ επεξεργαστών απαιτεί περίπου 1.500 βήματα και τεχνολογίες που ανήκουν σε Αμερικανούς, Ευρωπαίους, Ιάπωνες και άλλους προμηθευτές.

Οι κινεζικές βιομηχανίες θα “χτυπήσουν τοίχο” το 2025 ή το 2026, αν δεν μπορούν να αποκτήσουν τσιπ επόμενης γενιάς ή τα εργαλεία για να φτιάξουν τα δικά τους, δήλωσε στο Associated Press ο Χάντελ Τζόουνς, σύμβουλος της τεχνολογικής βιομηχανίας.

Η Κίνα “θα αρχίσει να υπολείπεται σημαντικά”, δήλωσε ο Τζόουνς, διευθύνων σύμβουλος της International Business Strategies.

Το Πεκίνο μπορεί να έχει μοχλό πίεσης, ωστόσο, ως η μεγαλύτερη πηγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Τζόουνς.

Ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών CATL προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Η Ford Motor Co. σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της CATL σε ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν.

«Η Κίνα θα αντεπιτεθεί», δήλωσε ο Τζόουνς. «Αυτό που μπορεί να δει το κοινό είναι την Κίνα να μην δίνει στις ΗΠΑ μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

close menu