Επιχειρήσεις

Σε πτώση οι μετοχές της Sony μετά τη “βόμβα” της Microsoft

Οι μετοχές της Sony Group Corp. υποχώρησαν 13% στο Τόκιο την Τετάρτη, στη μεγαλύτερη πτώση τους από τον Οκτώβριο του 2008, μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας της Microsoft Corp. για την εξαγορά της εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών Activision Blizzard έναντι 69 δισ. δολ.

Η εξαγορά κλιμακώνει ένα όργιο δαπανών από την πλευρά της Microsoft για να εξασφαλίσει περιουσιακά στοιχεία πνευματικής ιδιοκτησίας για τις υπηρεσίες του Xbox Game Pass, εξαλείφοντας ταυτόχρονα 20 δισ. δολ. από την αποτίμηση της Sony σε μία μέρα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η προσπάθεια για την προσέλκυση συνδρομητών με ένα συντριπτικό χαρτοφυλάκιο παιχνιδιών δημιουργεί προκλήσεις στο παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της Sony στις κονσόλες που βασίζεται σε αποκλειστικούς τίτλους υψηλού προφίλ και πωλήσεις hardware. Τα παιχνίδια και οι υπηρεσίες δικτύου αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% των εσόδων της Sony.

Η Microsoft ανακοίνωσε την Τρίτη ότι έχει περισσότερους από 25 εκατ. συνδρομητές στο Game Pass και “θα προσφέρει όσα περισσότερα παιχνίδια της Activision Blizzard μπορεί στο πλαίσιο του Xbox Game Pass και του PC Game Pass”, καλύπτοντας υπάρχοντες και νέους τίτλους, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer.

Τα “Call of Duty”, “Diablo” και “World of Warcraft” είναι μεταξύ πολλών εξαιρετικά επιτυχημένων τίτλων που αναπτύχθηκαν κάτω από την ομπρέλα της Activision Blizzard.

“Η Sony θα έχει στα χέρια της μια μνημειώδη πρόκληση να στηριχθεί στις δυνάμεις της σε αυτόν τον πόλεμο φθοράς”, δήλωσε ο Amir Anvarzadeh της Asymmetric Advisors. “Με το Call of Duty να μπαίνει πλέον αποκλειστικά στο ρόστερ του Game Pass, οι δυσκολίες για τη Sony θα αυξηθούν”.

Σε άλλες περιοχές της βιομηχανίας παιχνιδιών, οι εκδότες πραγματοποίησαν ένα ράλι μετά την ανακοίνωση της Microsoft, με την Capcom Co. και την Square Enix Holdings Co. να σημειώνουν άλμα άνω του 3,7% στο Τόκιο. Οι αναλυτές, συμπεριλαμβανομένου του Atul Goyal της Jefferies, εκτιμούν ότι η εξαγορά αυτή θα οδηγήσει σε αύξηση των αποτιμήσεων για εταιρείες παιχνιδιών με ισχυρό περιεχόμενο και χαρτοφυλάκια.

Η Sony έχει διατηρήσει σταθερό προβάδισμα στις πωλήσεις και τα αποκλειστικά παιχνίδια σε σχέση με τις προσφορές της Microsoft σε πολλές γενιές PlayStation και Xbox. Τώρα που ο ανταγωνιστής της έδειξε την αποφασιστικότητά του να πραγματοποιήσει μεγάλες δαπάνες για να κλείσει αυτό το κενό, η Sony θα πιεστεί να ανταποκριθεί.

“Η Sony θα δυσκολευτεί να φτάσει το επίπεδο της Microsoft όσον αφορά τα χρήματα που μπορεί να ξοδέψει για να αγοράσει δημοφιλή παιχνίδια”, αναφέρει ο αναλυτής της Morningstar Research Kazunori Ito. “Η πτώση των μετοχών δείχνει ότι οι επενδυτές ανησυχούν πως η Sony ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να συνεχίσει να κερδίζει εάν πράγματι ο κλάδος απομακρυνθεί από το μοντέλο που βασίζεται στο hardware”.

close menu