Logistics

“Πέφτουν οι υπογραφές” για το logistics park στο Θριάσιο

Θέμα ωρών εκτιμάται ότι είναι η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του logisticas park στο Θριάσιο, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών σε εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου.

Σύμφωνα με την σύμβαση που αναμένει την τελική έγκριση της Βουλής και θα υπογραφεί ανάμεσα στην ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, η τελική επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ, ενώ στο προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί και η τραπεζική χρηματοδότηση του έργου με 55 εκατ. ευρώ.

Το έργο προβλέπει την κατασκευή σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η Mytilineos.

Το έργο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics, με κύρια χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας ακινήτων να είναι ο κατακερματισμός και η έλλειψη ποιοτικών χώρων. Η προσδοκώμενη έναρξη κατασκευής του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σηματοδοτεί και το κλείσιμο ενός κεφαλαίου περίπου μισού αιώνα. Το εγχείρημα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο χρονολογείται από το 1970 οπότε ξεκίνησαν οι πρώτες απαλλοτριώσεις.

Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης, ενώ το 2001 η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών. Η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου ξεκίνησε το 2001, ολοκληρώθηκε το 2006 αλλά ματαιώθηκε το 2009. Ακολούθησε η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού που κηρυσσόταν άγονος επί μακρόν μέχρι το 2016 η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να ανακηρυχθεί ως ανάδοχος του έργου.

Ωστόσο, η σύμβαση που κυρώθηκε, αρχικά, από τη Βουλή τον Νοέμβριο του 2018, χρειάστηκε να αναπροσαρμοστεί βάσει των αλλαγών που είχε ζητήσει, πριν από περίπου ένα χρόνο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp).

Στο πλαίσιο των τροποποιήσεων αυτών, η Goldair, με εκτελεστικό αντιπρόεδρο τον Καλλίνικο Καλλίνικο, προχώρησε στην αύξηση του ποσοστού της, στο 40% από 20%, στην εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, με το υπόλοιπο 60% να ελέγχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

close menu