Έρευνες - Μελέτες

ΔιαΝΕΟσις: Μόνο 1 στους 3 μαθητές επιλέγουν την τεχνική εκπαίδευση

Υστερεί κατά πολύ έναντι των άλλων χωρών της ΕΕ, η ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης όπως προκύπτει από έρευνα της διαΝΕΟσις, και πιο συγκεκριμένα μιας ομάδας ερευνητών, υπό τον συντονισμό του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς Μιλτιάδη Νεκτάριου.

Οι Έλληνες νέοι δεν προτιμούν την τεχνική εκπαίδευση

Όπως προκύπτει από την έρευνα, μόνο 1 στους 3 μαθητές επιλέγουν να πάνε σε κάποιο ΕΠΑΛ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μόλις το 7% πηγαίνει στα ΕΠΑΣ Μαθητείας όταν στην ΕΕ το ποσοστό που επιλέγει μια μορφή μαθητείας φτάνει στο 70%.

Να σημειωθεί επίσης ότι το 35,5% των μαθητών (1 στους 3) που εγγράφονται στα Μεταλυκειακά Έτη – Τάξεις Μαθητείας δεν φοιτούν τελικά -πολλοί μαθητές γράφονται επειδή η εγγραφή εξασφαλίζει αναβολή στράτευσης.

Ουραγός στις ψηφιακές δεξιότητες

Η Ελλάδα είναι 24η στην ΕΕ ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, 32η στις 33 χώρες του ΟΟΣΑ ως προς το ποσοστό συμμετοχής του ανθρώπινου δυναμικού σε προγράμματα κατάρτισης και τελευταία στην ΕΕ (μαζί με την Ισπανία) ως προς τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Δείκτη Δεξιοτήτων.

Υπερδιπλάσια η ανεργία των νέων στην Ελλάδα έναντι της ΕΕ

Στους δείκτες που συνυπολογίζονται την έρευνα της διαΝΕΟσις περιλαμβάνεται η ανεργία των νέων που είναι υπερδιπλάσια του μέσου όρου της ΕΕ, ενώ το 42,6% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να καλύψουν κενές θέσεις εργασίας μεσαίου επιπέδου.

Να σημειωθεί τέλος ότι με το 3,9% επί του ΑΕΠ που διαθέτει η χώρα μας για την εκπαίδευση (2018) κατατάσσεται δεύτερη από το τέλος στην ευρωζώνη και κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Ένα επίσης από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι το ποσοστό των αποφοίτων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης που εργάζονταν το 2018 έφτανε στο 50,5% -έναντι του 80% που είναι ο μέσος όρος της ΕΕ.

Όσον αφορά στο ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αξιοσημείωτη είναι η εκτίμηση ότι την επόμενη εικοσαετία οι νέοι 15-19 ετών, που θα εισέλθουν στη δευτεροβάθμια και ανώτατη εκπαίδευση, προβλέπεται ότι θα μειωθούν κατά 23%.

close menu