Τεχνολογίες

Xiaomi: Έσοδα πάνω από 100 δισ. γουάν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο

Αύξηση 47,7% κατέγραψαν τα έσοδα της Xiaomi για το α’ τρίμηνο που ανήλθαν στα 111,3 δισ. γουάν Κίνας, ξεπερνώντας για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο το φράγμα των 100 δισ. γουάν.

Επιπλέον, η εταιρεία smartphone και ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας κατανάλωσης που διακρίνεται για όλο το οικοσύστημα των έξυπνων προϊόντων της που συνδέονται στη σε μια πλατφόρμα ΙοΤ (Internet of Things), εμφάνισε προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 10 δισ. γουάν Κίνας και βρέθηκαν στα 10,7 δισ. γουάν με άνοδο 64,5% σε ετήσια βάση σηματοδοτώντας ένα ισχυρό ξεκίνημα για τη φετινή χρονιά.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου παρατηρήθηκε ισχυρή ανάπτυξη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Τα έσοδα από τα smartphones αυξήθηκαν κατά 8,9% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 50,6 δισ. γουάν Κίνας – ενώ τα έσοδα από τα προϊόντα IoT και lifestyle αυξήθηκαν κατά 58,7% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 32,3 δισ. γουάν, με τις αποστολές πλυντηρίων ρούχων και ψυγείων να σημειώνουν ρεκόρ, ενώ οι αποστολές κλιματιστικών αψήφησαν τα εμπόδια της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση πάνω από 65% σε ετήσια βάση.

Τα έσοδα από τα έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα (EV), την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες νέες πρωτοβουλίες έφτασαν τα 18,6 δισ. γουάν, με τις παραδόσεις των οχημάτων της σειράς Xiaomi SU7 να ανέρχονται σε 75.869 τεμάχια.

Η στρατηγική premiumization της Xiaomi κέρδισε έδαφος σε όλες τις σειρές προϊόντων. Η μέση τιμή πώλησης των smartphones αυξήθηκε σε 1.211 γουάν Κίνας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας ρεκόρ. Οι πωλήσεις του Xiaomi 15 Ultra, που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο, αυξήθηκαν κατά 90% σε σύγκριση με τον προκάτοχό του κατά την ίδια περίοδο.

Πρώτη θέση στην Κίνα στα smartphone μετά από μια δεκαετία

Το 1ο τρίμηνο του 2025, τα έσοδα της Xiaomi από τα smartphones αυξήθηκαν κατά 8,9% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 50,6 δισ. γουάν Κίνας Οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphone έφτασαν τις 41,8 εκατομμύρια μονάδες, επιτυγχάνοντας αύξηση YoY για επτά συνεχόμενα τρίμηνα. Σύμφωνα με την Canalys (μέρος πλέον της Omdia), η Xiaomi διατήρησε την κατάταξη Top 3 των παγκόσμιων αποστολών smartphone για δέκατο ένατο συνεχόμενο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς 14,1% και πέτυχε αύξηση YoY για επτά συνεχόμενα τρίμηνα στις παγκόσμιες αποστολές smartphone. Ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς smartphone της Xiaomi στην Κίνα αυξήθηκε κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, φτάνοντας το 18,8%, σηματοδοτώντας το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης του μεριδίου αγοράς σε ετήσια βάση και διεκδικώντας ξανά τη θέση Νο. 1 στις πωλήσεις μετά από δέκα χρόνια.

Η Xiaomi συνέχισε να ενισχύει την παρουσία της στα premium τμήματα της αγοράς. Σύμφωνα με στοιχεία τρίτων, στην Κίνα, τα smartphones της Xiaomi με τιμή 3.000 γουάν Κίνας και άνω, που πωλήθηκαν αντιπροσώπευαν το 25,0% του συνόλου των smartphones στη χώρα, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 3,3 ποσοστιαίων μονάδων σε ετήσια βάση. Για τα smartphones με τιμή RMB4.000 και άνω, τα smartphone της Xiaomi συγκέντρωσαν μερίδιο αγοράς 9,6%, αυξημένο κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα έσοδα και το μικτό περιθώριο κέρδους της κατηγορίας IoT σημείωσαν ρεκόρ

Ο τομέας IoT και lifestyle προϊόντων της Xiaomi συνέχισε την ταχεία ανάπτυξη, με τα έσοδα να αυξάνονται στο 58,7% σε ετήσια βάση και φτάνοντας τα 32,3 δισ. γουάν Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2025. Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, φτάνοντας το 25,2% και σημειώνοντας νέα ρεκόρ τόσο για τα έσοδα όσο και για το μικτό κέρδος. Παρά την off-season περίοδο για πωλήσεις οικιακών συσκευών, οι έξυπνες μεγάλες οικιακές συσκευές της Xiaomi γνώρισαν «εκρηκτική» ανάπτυξη. Οι αποστολές κλιματιστικών ξεπέρασαν τις 1,1 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση πάνω από 65,0% YoY- οι αποστολές ψυγείων ξεπέρασαν τις 880.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση πάνω από 65,0% YoY- και οι αποστολές πλυντηρίων ρούχων εκτοξεύτηκαν πάνω από 100% YoY στις 740.000 μονάδες. Τόσο οι αποστολές ψυγείων όσο και οι αποστολές πλυντηρίων ρούχων σημείωσαν ρεκόρ. Μάλιστα, το εργοστάσιο έξυπνων οικιακών συσκευών της Xiaomi πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του 2025.

Η κατηγορία tablet της Xiaomi διατήρησε επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές tablet αυξήθηκαν κατά 56,1% σε ετήσια βάση το α’ τρίμηνο του 2025, επιτυγχάνοντας για πρώτη φορά μια θέση στην πρώτη τριάδα παγκοσμίως και διατηρώντας τη θέση Νο 3 στην Κίνα. Οι αποστολές wearable bands της Xiaomi κατέλαβαν την 1η θέση παγκοσμίως και την 2η θέση στην Κίνα, ενώ οι αποστολές των ακουστικών TWS κατέλαβαν την 2η θέση παγκοσμίως και την 1η θέση στην Κίνα.

Στις 31 Μαρτίου 2025, ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών IoT (εκτός από smartphones, tablets και φορητούς υπολογιστές) στην πλατφόρμα AIoT της Xiaomi αυξήθηκε σε 943,7 εκατομμύρια, αυξημένος κατά 20,1% σε ετήσια βάση. Ο αριθμός των χρηστών με πέντε ή περισσότερες συσκευές συνδεδεμένες στην πλατφόρμα AIoT της Xiaomi (εκτός από smartphones, tablets και φορητούς υπολογιστές) έφτασε τα 19,3 εκατομμύρια, ποσοστό αυξημένο κατά 26,5% σε ετήσια βάση. Τον Μάρτιο του 2025, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (“MAU”) της εφαρμογής Mi Home App αυξήθηκαν σε 106,4 εκατομμύρια, αυξημένοι κατά 19,5% YoY. Οι MAU του AI Assistant της Xiaomi αυξήθηκαν σε 146,7 εκατομμύρια – αύξηση κατά 17,5% YoY.

Το μικτό περιθώριο κέρδους των υπηρεσιών Διαδικτύου αυξάνεται στο 76,9%

Ο τομέας υπηρεσιών διαδικτύου της Xiaomi συνέχισε τη σταθερή ανάπτυξή του, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 12,8% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 9,1 δισ. γουάν Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2025. Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, φτάνοντας το 76,9%.

Η βάση χρηστών για τις διαδικτυακές υπηρεσίες της Xiaomi επεκτάθηκε περαιτέρω, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ και στην Κίνα. Τον Μάρτιο του 2025, ο αριθμός μηνιαίων ενεργών χρηστών παγκοσμίως, έφτασε τα 718,8 εκατομμύρια, αυξημένος κατά 9,2% σε ετήσια βάση, ενώ οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες στην Κίνα έφτασαν τα 181,1 εκατομμύρια, αυξημένοι κατά 12,9% σε ετήσια βάση.

Η κατηγορία έξυπνων EV της Xiaomi πετυχαίνει σταθερή ανάπτυξη και αυξάνει την παραγωγική ικανότητα

Τα έσοδα από τα έξυπνα EV οχήματα, την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες νέες πρωτοβουλίες της Xiaomi διατήρησαν σταθερή ανάπτυξη, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 18,6 δισ. γουάν Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οι παραδόσεις της σειράς Xiaomi SU7 Series προχώρησαν σταθερά, με 75.869 οχήματα να παραδίδονται κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η Εταιρεία θα συνεχίσει να αυξάνει την παραγωγή και θα προσπαθήσει να επιτύχει τον στόχο της παράδοσης 350.000 οχημάτων εντός του 2025.

Η Xiaomi συνέχισε να επεκτείνει το δίκτυο πωλήσεων

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η σειρά Xiaomi SU7 ενίσχυσε την αναγνώριση του premium στοιχείου της Xiaomi. Το Xiaomi SU7 Ultra, που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο, επαναπροσδιόρισε την αγορά των premium EV, μπαίνοντας στον ultra-premium τομέα με τιμές που ξεκινούν πάνω από RMB500.000. Το επερχόμενο “πολυτελές SUV υψηλών επιδόσεων” Xiaomi YU7, είναι έτοιμο να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της Xiaomi στον τομέα των premium EV. Οι δυνατότητες παράδοσης της Xiaomi EV έχουν βελτιωθεί σταθερά, με συνολικές παραδόσεις που ξεπερνούν τα 258.000 οχήματα από το ντεμπούτο της. Οι μηνιαίες παραδόσεις ξεπέρασαν τα 20.000 οχήματα για έξι συνεχόμενους μήνες. Τον Απρίλιο, το Xiaomi SU7 ξεπέρασε τις πωλήσεις όλων των μοντέλων με τιμή άνω των RMB200.000.

Επένδυση 200 δισ. γουάν σε R&D για τα επόμενα πέντε χρόνια

Η Xiaomi έχει δεσμευτεί να επενδύσει σε θεμελιώδεις βασικές τεχνολογίες και να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην εξελισσόμενη σφαίρα των τεχνολογιών αιχμής. Οι δαπάνες R&D έφτασαν τα 6,7 δισ. γουάν Κίνας το 1ο τρίμηνο του 2025, αυξημένες κατά 30,1% σε ετήσια βάση. Από τις 31 Μαρτίου 2025, το προσωπικό R&D της Xiaomi έφτασε στο ρεκόρ των 21.731 εργαζομένων. Η Εταιρεία επέκτεινε επίσης τις δυνατότητες πνευματικής ιδιοκτησίας της, αποκτώντας πάνω από 43.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας παγκοσμίως. Η Xiaomi σχεδιάζει να επενδύσει RMB200 δισεκατομμύρια στην R&D κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για θεμελιώδη καινοτομία στη τεχνολογία.

Στις 22 Μαΐου, η Xiaomi παρουσίασε το Xiaomi XRING O1 3nm SoC, το οποίο σχεδίασε η ίδια η εταιρεία και πρόκειται να εφαρμοστεί σε smartphones και tablets. Αυτό το ορόσημο σηματοδοτεί την πλήρη ανάπτυξη των βασικών θεμελιωδών τεχνολογιών της Xiaomi – “chip, AI και OS”. Δημιουργώντας μια μακροπρόθεσμη τεχνολογική «τάφρο», η Εταιρεία συνεχίζει να θέτει ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την καινοτομία αιχμής και ένα κορυφαίο τεχνολογικό οικοσύστημα.

close menu