Υποδομές

To τρένο στα Σεπόλια γίνεται υπόγειο και αλλάζει την Αθήνα

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, που θα μεταμορφώσει την παλιά συνοικία της Αθήνας. Το έργο στοχεύει στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ. εκ των οποίων τα 1,33 χλμ. περίπου θα είναι υπόγεια.

Με την ολοκλήρωση του θα αυξηθεί σημαντικά η χωρητικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το έργο ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη νίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, στην περιοχή των Σεπολίων, όπου συναντά τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο. Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα. Θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου, με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Θα προστεθεί επίσης ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική.

Η υπογειοποίηση αλλάζει την εικόνα της περιοχής

Η σήραγγα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υπάρχουσα διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό τμήμα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και κατόπιν θα προχωρήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας. Αναμένεται να αλλάξει ριζικά η όψη των Σεπολίων μόλις ολοκληρωθεί η νέα, υπό κατασκευή γραμμή.

Μετά το τέλος της υπογειοποίησης θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 8 καθέτων στη γραμμή οδών, που σήμερα διακόπτονται λόγω του επίγειου σιδηροδρομικού διαδρόμου (Σεπολίων, Σωζοπόλεως, Στενημάχου, Αμβρακίας, Ρόδου, Μανιακίου, Αναστασίου Δαμβέργη, Σιώκου).

Προβλέπεται, ακόμα, διαμόρφωση του τοπίου με κάλυψη του τεχνικού με πράσινο (δένδρα, θάμνους) και δημιουργία ελεύθερων χώρων αναψυχής.

TAGS:

close menu