Retail

Retail 2025: Πώς η Τεχνολογία Αλλάζει την Εμπειρία του Καταναλωτή

Η αγορά εξελίσσεται συνεχώς. Νέες γενιές καταναλωτών, τεχνολογίες αιχμής, και η εντεινόμενη ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές δημιουργούν ένα νέο τοπίο στο λιανεμπόριο. Η Printec, ένας πάροχος ψηφιακών λύσεων με διεθνή παρουσία, παρουσιάζει το νέο της report με τίτλο “Retail in 2025: Trends, Tech & Strategies for Success”, έναν πρακτικό οδηγό περιήγησης τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον του κλάδου.

Το report καταγράφει πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία και τις δυνατότητές της ώστε να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες εμπειρίες που ενσωματώνουν ταχύτητα, αυτονομία αλλά και ανθρώπινη επαφή.

Βασικά σημεία της έρευνας:

  • Αυτο-εξυπηρέτηση νέας γενιάς: Διαδραστικά σημεία εξυπηρέτησης (kiosks) και εξωτερικά lockers δίνουν τον έλεγχο στον πελάτη και μειώνουν τους χρόνους αναμονής.
  • Phygital εμπειρίες (Συνδυασμός φυσικής και ψηφιακής εμπειρίας): Η αγοραστική εμπειρία γίνεται ενιαία και απρόσκοπτη καθώς οι πελάτες μοιράζουν το καταναλωτικό τους ταξίδι ανάμεσα στο ψηφιακό και το φυσικό κατάστημα.
  • Γρήγορες και ασφαλείς πληρωμές: Οι πληρωμές γίνονται πιο απλές με την χρήση mobile-first λύσεων, έξυπνων POS και βιομετρικής ταυτοποίησης.
  • Τεχνολογίες που ταιριάζουν στην επιχείρηση: Δεν είναι όλες οι καινοτόμες λύσεις κατάλληλες για κάθε οργανισμό. Το ζητούμενο δεν είναι η ποσότητα, αλλά η στρατηγική επιλογή τεχνολογιών που ενισχύουν τη λειτουργία, εναρμονίζονται και αναβαθμίζουν τις υπάρχουσες υποδομές και φέρνουν πραγματική αξία στην εμπειρία του πελάτη.
  • Δεδομένα ως στρατηγικό πλεονέκτημα: Η χρήση εργαλείων ανάλυσης και πρόβλεψης, σε πραγματικό χρόνο, βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών και να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις, άμεσα και αποτελεσματικά.

Το report περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, επιτυχημένες πρακτικές από γνωστές επιχειρήσεις που αξιοποιούν λύσεις όπως το self-checkout, η ευέλικτη παραγωγή και τα συστήματα πρόβλεψης ζήτησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Η Printec δεν ακολουθεί απλώς τις εξελίξεις – τις διαμορφώνει ουσιαστικά. Μέσα από ολοκληρωμένες λύσεις που διευκολύνουν τις συναλλαγές, ενισχύουν την αγοραστική εμπειρία και διασφαλίζουν την αξιοπιστία, υποστηρίζει τις επιχειρήσεις σε κάθε στάδιο λειτουργίας τους για να μετατρέψουν κάθε τεχνολογική επένδυση σε στρατηγικό πλεονέκτημα.

Σχετικά με το report, η Ρενάτα Φωτεινού, Chief Marketing & Growth Officer της Printec, δήλωσε: «Η τεχνολογία έχει νόημα όταν εξυπηρετεί τον άνθρωπο. Το μέλλον του retail δεν είναι απλώς πιο ψηφιακό, είναι κυρίως πιο ανθρώπινο, πιο προσωποποιημένο και πιο συνδεδεμένο. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να «παντρέψουν» την καινοτομία με την εμπιστοσύνη θα είναι εκείνες που θα ηγηθούν στην επόμενη ημέρα του κλάδου».

Το μέλλον του retail δεν θα κριθεί μόνο από την ταχύτητα των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά από την ικανότητα των επιχειρήσεων να δημιουργούν εμπειρίες με νόημα. Ο πελάτης του 2025 δεν αναζητά απλώς προϊόντα, αναζητά συνέπεια, ευκολία, προσωποποίηση και αξίες που αντανακλούν τη δική του ταυτότητα. Η Printec, με την τεχνογνωσία και την καινοτομική της προσέγγιση, βρίσκεται στο πλευρό των επιχειρήσεων που θέλουν να χτίσουν αυτό το νέο μοντέλο εμπειρίας. Γιατί το λιανεμπόριο του αύριο δεν θα είναι μόνο πιο έξυπνό, θα είναι πιο ανθρώπινο.

Η έρευνα και ο συντονισμός του report πραγματοποιήθηκαν από το Found.ation για λογαριασμό της Printec.

close menu