Δεν είναι είδηση η θέσπιση του ψηφιακού φακέλου για κάθε δημόσιο υπάλληλο. Είχε αναγγελθεί τον περασμένο Απρίλιο από το υπουργείο Εσωτερικών με πολλές λεπτομέρειες, όσον αφορά στον σχεδιασμό και στην υλοποίησή του. Μάλιστα σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών ανάφερε ότι «από τον Ιούλιο του 2025, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι αποκτούν ψηφιακό ατομικό φάκελο. Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που εντάσσεται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης, με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών, τη διαφάνεια, και την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων».
Η ιστορία του Ψηφιακού Φακέλου του Δημοσίου Υπαλλήλου πάει και πιο πίσω, επί υπουργίας Μάκη Βορίδη, τότε που η δημιουργία των φακέλων θα γινόταν σε συνεργασία με τα Τμήματα Προσωπικού των δημοσίων φορέων. Τα Τμήματα έχουν την υποχρέωση να εισάγουν και να επικαιροποιούν τα στοιχεία των υπαλλήλων. Από τις αρχές του 2024 θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος σε συγκεκριμένες υπηρεσίες για να επεκταθεί πλέον επεκτείνεται σε όλο το Δημόσιο. Πιθανότατα η προσπάθεια αυτή να ατόνισε απ΄όσο δείχνει η παρέμβαση του υπουργού Επικρατείας Κωστή Χατζηδάκη στους τομείς της μείωσης της γραφειοκρατίας στην Δημόσια Διοίκηση.
