«Σιδηροδρομικά έργα ύψους 1,3 δισ. ευρώ αναλαμβάνει το Υπερταμείο με σκοπό την γρήγορη υλοποίηση τους ενόψει του στόχου της κυβέρνηση για την ανάταξη του μέσου στην χώρα», διαβάζω στο πάντα ενημερωμένο ypodomes.gr. Επίσης διαβάζω ότι το 60% και πλέον της χρηματοδότησης θα δοθεί από το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) 2021–2027 με ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα έως το 2028 και με άξονες χρηματοδότησης και τις ψηφιακές τεχνολογίες με «βραχίονα» τη CEF Digital. Δηλαδή ο, επί δεκαετίες επιχορηγούμενος με πολλά δισ. ευρώ ελληνικός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να συνδέσει με ασφάλεια και ταχύτητα δύο πόλεις σε απόσταση 600 χιλιομέτρων, συνεχίζει να ενισχύεται συνεχώς (κυρίως) με ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ οι Ψηφιακές Τεχνολογίες θα ασθμαίνουν σε λίγο και (πιθανώς) θα επαιτούν στον κρατικό προϋπολογισμός και στους διαδρόμους των Βρυξελλών, μπας και βγει κάποια χρηματοδότηση ή κάποιο νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα π.χ προσανατολισμένο στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Εκείνο που θέλουμε να επισημάνουμε είναι ότι η Πληροφορική οι Τηλεπικοινωνίες και οι Ψηφιακές Τεχνολογίες πρέπει να αισθάνονται ολίγον τι σαν αποπαίδια των κλασικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων (πλην φυσικά του RRF), καθώς δεν έχουν αξιοποιηθεί οι «πυρήνες» των ευρωπαϊκών Προγραμμάτων για την κλασική αγορά.
Και θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο «ψηφιακός αστιγματισμός» στα ευρωπαϊκά Προγράμματα που αφορούν στα «κλασικά» έργα των ψηφιακών υπηρεσιών δεν θεραπεύεται. Ετσι είμαστε μονίμως με «αστιγματισμό», όταν οι ευρωπαϊκοί πόροι (πλην RRF) είναι συνδεδεμένοι κυρίως με τα Ερευνητικά εργαστήρια και όχι με την πιάτσα των ψηφιακών τεχνολογιών.