Τηλεπικοινωνίες

Η ΕΕΤΤ θέτει σε διαβούλευση το πλαίσιο αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ξεκινά δημόσια διαβούλευση με αντικείμενο τον καθορισμό πλαισίου αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στη χώρα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ρυθμιστικής αρχής, η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία ενιαίου συστήματος μετρήσεων Δεικτών Ποιότητας (Δ.Π.) για τα δίκτυα κινητών ευρυζωνικών επικοινωνιών. Πρόκειται για συνέχεια του κανονισμού της ΕΕΤΤ (ΑΠ 991/7Β/2021), ο οποίος προβλέπει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με την απόδοση των δικτύων.

Μέχρι σήμερα, η αξιολόγηση της ποιότητας βασιζόταν κυρίως σε ιδιωτικές μετρήσεις, όπως αυτές της Ookla (Speedtest), που προσφέρουν μόνο ενδεικτική εικόνα — καθώς στηρίζονται στις δοκιμές ενός μικρού ποσοστού χρηστών. Το νέο πλαίσιο θα επιτρέψει στην ΕΕΤΤ να αποκτήσει πληρέστερη και πιο αντικειμενική εικόνα της εμπειρίας των συνδρομητών.

Οι μετρήσεις θα αφορούν παραμέτρους όπως η κάλυψη ραδιοσήματος, η ποιότητα των υπηρεσιών φωνής και η ταχύτητα ή αξιοπιστία της μεταφοράς δεδομένων. Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιούνται από την ΕΕΤΤ, ενισχύοντας τη διαφάνεια και δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να συγκρίνουν την απόδοση των παρόχων.

Η κίνηση θεωρείται σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της λογοδοσίας και του ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, καθώς η Ελλάδα δεν διέθετε μέχρι σήμερα ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο κρατικών μετρήσεων για την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

close menu