Στη νέα ψηφιακή εποχή περνά το Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη, με την ανάθεση έργου αναβάθμισης στην εταιρεία 01 Solutions Hellas, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, αφορά την επέκταση του ΠΣ Εργάνη και θα υλοποιηθεί για λογαριασμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Κεντρικός στόχος είναι η δημιουργία ενός προηγμένου μηχανισμού data warehouse / business intelligence (αποθήκευση και ανάλυση δεδομένων) για την παραγωγή αναφορών και στατιστικών εργαλείων, που θα ενισχύσουν την επιχειρησιακή δυνατότητα του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων. Μέσα από αυτές τις δυνατότητες, το κράτος αποκτά ένα πιο ισχυρό εργαλείο χαρτογράφησης και πρόβλεψης της αγοράς εργασίας, ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να διενεργεί εξειδικευμένες έρευνες για τις ανάγκες εργαζομένων και επιχειρήσεων.
Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει την ενσωμάτωση νέων λειτουργικών περιοχών που θα επιτρέψουν την παρακολούθηση κάθετων διαδικασιών και μητρώων με μεγαλύτερη ακρίβεια και διαφάνεια, καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων λειτουργιών ώστε να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της εργατικής νομοθεσίας.
Το My-AI-Ergani στην καθημερινότητα του εργαζόμενου
Σημαντικότερη καινοτομία θεωρείται η αναβάθμιση των ψηφιακών εφαρμογών myErgani mobile και web app, με την προσθήκη ενός ψηφιακού βοηθού βασισμένου στη Generative AI. Το νέο εργαλείο, που θα λειτουργεί ως AI Agent, υπόσχεται να προσφέρει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους εργαζόμενους.
Ο ψηφιακός βοηθός, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLM), δεν θα περιορίζεται σε αυτόματες απαντήσεις· θα μπορεί να εκτελεί agent actions, δηλαδή ενέργειες για λογαριασμό του χρήστη, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη και καθοδήγηση σε ζητήματα εργασιακών σχέσεων, αδειών, ενσήμων και άλλων θεμάτων που απασχολούν καθημερινά τους πολίτες.
Στο έργο συμμετέχει και η Helvia.ai ως υπεργολάβος, προσφέροντας τεχνογνωσία στον τομέα των έξυπνων ψηφιακών βοηθών.
Μια νέα εποχή για την αγορά εργασίας
Η αναβάθμιση του ΠΣ Εργάνη δεν περιορίζεται μόνο στην τεχνική βελτίωση ενός πληροφοριακού συστήματος. Αντιθέτως, σηματοδοτεί μια πιο στρατηγική στροφή: τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη βελτίωση της σχέσης κράτους – εργαζομένου. Ο ψηφιακός βοηθός αναμένεται να απλοποιήσει διαδικασίες, να μειώσει τη γραφειοκρατία και να καταστήσει την πρόσβαση στην πληροφόρηση πιο γρήγορη και αξιόπιστη.
Η Ελλάδα, μέσα από έργα όπως αυτό, επιχειρεί να καλύψει το ψηφιακό χάσμα στον τομέα της εργασίας και να δώσει στους πολίτες ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο καθημερινής χρήσης.