Τον πάροχο Τεχνητής Νοημοσύνης Cognigy, με έδρα το Ντίσελντορφ, εξαγόρασε ο αμερικανικός όμιλος λογισμικού Nice, για 955 εκατομμύρια δολάρια. Η Cognigy θεωρείται ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους κατασκευαστές φωνητικών επικοινωνιών και chatbot για την εξυπηρέτηση πελατών, γεγονός που πιθανώς καθιστά την εν λόγω εξαγορά τη μεγαλύτερη στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη μέχρι σήμερα. Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί και τυπικά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
«Πρόκειται για ένα ορόσημο», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Nice, Scott Russell, στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας. Η εξαγορά ενισχύει την καινοτόμο δύναμη της εταιρείας και επιταχύνει την εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην επικοινωνία με τους πελάτες. Η Nice εξυπηρετεί πελάτες όπως η Disney, η Sony και η Toyota με την πλατφόρμα της για ψηφιακή επικοινωνία με τους πελάτες, την «CXone Mpower».
Η Cognigy έχει αναπτύξει λογισμικό που επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργούν αυτοματοποιημένους φωνητικούς βοηθούς -τους λεγόμενους πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης. Απαντούν σε ερωτήσεις, διεξάγουν διαλόγους και εκτελούν απλές εργασίες. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά chatbots, λειτουργούν σε πολλά κανάλια, σε περισσότερες από 100 γλώσσες και μπορούν να ενσωματωθούν σε υπάρχοντα συστήματα.
Ενώ πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις κατασκευάζουν τις πλατφόρμες τους απευθείας στην παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, η Cognigy ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση: υψηλά επίπεδα ελέγχου, προστασίας δεδομένων και συμμόρφωσης. «Οι πελάτες μας δραστηριοποιούνται σε ρυθμιζόμενους κλάδους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Philipp Heltewig, στη γερμανική Handelsblatt. Επομένως, η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής μόνο με στοχευμένο τρόπο -ένας παράγοντας που προσελκύει ιδιαίτερα ασφαλιστές, τράπεζες και προμηθευτές ενέργειας.
Με αυτήν τη συμφωνία η Nice όχι μόνο αποκτά τεχνολογική τεχνογνωσία, αλλά και μια ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία με παρουσία στην Ευρώπη και την Ασία. Η Nice στοχεύει να επιταχύνει την παγκόσμια στρατηγική πελατών της μέσω της συγχώνευσης.
Από την οπτική γωνία του Rafael Laguna de la Vera, επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας για Ανατρεπτικές Καινοτομίες (Sprind), η συμφωνία αποτελεί παράδειγμα ενός διαρθρωτικού προβλήματος. Προειδοποίησε ότι ενώ οι αμερικανικές εταιρείες εξαγοράζουν έως και 400 νεοσύστατες επιχειρήσεις ετησίως -συχνά από την Ευρώπη- στη Γερμανία, αυτό παραμένει η εξαίρεση. «Οι μεγάλες εξαγορές από γερμανικές εταιρείες μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα», έγραψε ο Laguna στο LinkedIn..
Ο Rasmus Rothe, συνιδρυτής και γενικός εταίρος της Merantix Capital, βλέπει επίσης την εξαγορά ως θετικό σημάδι. «Δείχνει πόσο ταλέντο και εταιρείες Τεχνητής Νοημοσύνης υπάρχουν στη Γερμανία», είπε. Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες βασίζονται σε συστήματα πρακτόρων, που βασίζονται σε φωνή και κείμενο, ο Rothe αναμένει ένα συνεχές κύμα εξαγορών σε αυτόν τον τομέα.
Σύμφωνα με την επενδυτή της DN Capital, Gülsah Wilke, η συμφωνία με την Cognigy είναι η μεγαλύτερη εξαγορά Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη μέχρι σήμερα. Για την ίδια αποτελεί απόδειξη ότι «η Ευρώπη -και ιδιαίτερα η Γερμανία- μπορεί να παράγει και να αναπτύξει ηγέτες Τεχνητής Νοημοσύνης παγκόσμιας κλάσης». Πέρυσι μια ευρωπαϊκή νεοσύστατη εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης, η SiloAI, προκάλεσε σάλο. Η φινλανδική εταιρεία εξαγοράστηκε από τον αμερικανικό κατασκευαστή ημιαγωγών AMD για 665 εκατομμύρια δολάρια -η αξία της Cognigy είναι πλέον σημαντικά υψηλότερη.
Μεταξύ των πελατών της Gognicy περιλαμβάνονται εταιρείες όπως η Mercedes-Benz., Nestlé, DHL, Bosch, Lufthansa, Eon και Toyota . Περισσότερες από 1.000 μάρκες παγκοσμίως χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Cognigy, πολλές από αυτές με εκατομμύρια αυτοματοποιημένα ερωτήματα ετησίως.