Η καινοτομία, η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης συνιστούν κορυφαίες στρατηγικές προτεραιότητες για τους Έλληνες CEOs. Μάλιστα, η ενσωμάτωση της ΑΙ με ποσοστό 37% αναδεικνύεται σε πιο ισχυρή προτεραιότητα από τις συγχωνεύσεις και εξαγορές (25%) από την ψηφιοποίηση εν γένει (23%).
Σε πολύ μεγάλο ποσοστό, οι CEOs στην Ελλάδα βλέπουν τις τεχνολογίες Gen AI ως καταλύτη που θα αυξήσει την παραγωγικότητα και θα μειώσει το λειτουργικό κόστος μέσω αυτοματισμών και έξυπνης διαχείρισης πόρων. Ειδικότερα, 6 στους 10 αναμένουν ότι με τη χρήση Gen AI μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη νέων συστημάτων/λογισμικού, ένα ευρέως αναγνωρισμένο use case της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης.
Προτεραιότητα πιο υψηλή από τις συγχωνεύσεις και εξαγορές θεωρούν οι ελληνικές εταιρείες την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης.
Πιστεύουν, επίσης, ότι με τη Gen AI θα απελευθερωθούν οι εργαζόμενοι από επαναλαμβανόμενες εργασίες, ώστε να εστιάσουν σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας. Επιδιώκουν παράλληλα ενίσχυση της καινοτομίας και ανάπτυξης, επιτρέποντας ταχύτερη κυκλοφορία νέων προϊόντων και δημιουργώντας νέες πηγές εσόδων, αλλά και τη βελτίωση υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με το “CEO Business Barometer 2025” της Deloitte, οι CEOs στην Ελλάδα επενδύουν στην τεχνολογία και βλέπουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως τον νέο καταλύτη παραγωγικότητας. Το 2025 αποτελεί, σύμφωνα με τα στοιχεία, το σημείο καμπής, όπου η Generative AI παύει να είναι πειραματική τεχνολογία και εξελίσσεται σε βασικό εργαλείο μετασχηματισμού.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων προχωρά είτε σε εφαρμογή, είτε σε ενεργό σχεδιασμό υιοθέτησης τεχνολογιών παραγωγικής AI. Οι βασικές εφαρμογές, που “δουλεύουν” ήδη οι CEOs, είναι η ανάλυση δεδομένων & υποστήριξη αποφάσεων (56% σε εφαρμογή, 35% πιθανή εφαρμογή), η αυτοματοποίηση επιχειρησιακών διαδικασιών (51% σε εφαρμογή, 44% πιθανή εφαρμογή), η Εκπαίδευση & κατάρτιση εργαζομένων (35% σε εφαρμογή, 39% πιθανή εφαρμογή), η ανάπτυξη λογισμικού και κώδικα (26% σε εφαρμογή, 25% πιθανή εφαρμογή).
Οι εφαρμογές αυτές δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν περιορίζονται σε πειραματικά use cases, αλλά αξιοποιούν την AI για λειτουργική αποδοτικότητα, ανάπτυξη προϊόντων και εσωτερική οργάνωση.
Οι CEOs τοποθετούν την Generative AI στο επίκεντρο της στρατηγικής τους, με σημαντικά ποσοστά να αναδεικνύουν την άμεση αξία της τεχνολογίας: το 88% βελτίωση αποδοτικότητας και μείωση κόστους, το 61% επιτάχυνση ανάπτυξης νέων συστημάτων, το 56% μετάβαση εργαζομένων σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας, το 47% ενίσχυση καινοτομίας και ανάπτυξης, το 46% βελτίωση λήψης αποφάσεων, το 35% ενίσχυση σχέσεων με πελάτες και το 23% βελτίωση διαχείρισης κινδύνων.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει ότι οι επιχειρήσεις βλέπουν τη Gen AI ως μοχλό παραγωγικότητας και καινοτομίας, αλλά και ως βασικό εργαλείο για το redesign των λειτουργιών τους.
Το “CEO Business Barometer 2025” δείχνει ξεκάθαρα ότι η μεγάλη τομή του 2025 είναι η Generative AI, καθώς δεν αποτελεί πλέον μια μακρινή υπόσχεση, αλλά το εργαλείο που επανακαθορίζει επιχειρησιακά μοντέλα, ενισχύει την καινοτομία και αλλάζει τον τρόπο λήψης αποφάσεων. Οι CEOs φαίνεται να γνωρίζουν καλά ότι όσοι επενδύσουν σήμερα σε τεχνολογίες, δεξιότητες και στρατηγική ευελιξία θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της επόμενης περιόδου.
