Οικονομία

Αντιδράσεις για το «λουκέτο» στα ΕΛΤΑ – Αυτά είναι τα 204 καταστήματα που κλείνουν

«Ασφαλώς για τα ΕΛΤΑ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι στις αποφάσεις. Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση έχει δώσει πάρα πολλά χρήματα για να επιβιώσουν τα ΕΛΤΑ όχι για να κλείσουν αλλά για να αναδιαρθρωθούν» τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για την απόφαση των ΕΛΤΑ να κλείσουν πάνω από 200 καταστήματα σε όλη την χώρα από τις 3 Νοεμβρίου, κατά την τοποθέτησή του στο φορολογικό νομοσχέδιο στην Επιτροπή Οικονομικών.

Ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «θα δεχθώ απολύτως ότι η συνθήκη που διέπει και αφορά τα ΕΛΤΑ από την ίδρυσή τους, είναι εθνική. Γι’ αυτό ακριβώς αυτή η κυβέρνηση τα στήριξε οικονομικά πάρα πολύ, με μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατ. ευρώ και με μια σχετική εθελουσία έξοδο καθώς παγίως -όχι μόνο επί των ημερών αυτής της κυβέρνησης αλλά εδώ και χρόνια- το ζητούμενο ήταν τα ΕΛΤΑ να αναδιαρθρωθούν για να μπορέσουν να επιβιώσουν».

Το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ, σημείωσε ο υπουργός «δεν είναι ένα καινούριο θέμα, είναι μια συζήτηση που έχει ξεκινήσει επί προηγούμενων κυβερνήσεων».

Απευθυνόμενος στον βουλευτή της Νέας Αριστεράς Ευκλείδη Τσακαλώτο και επικαλούμενους ένα δημοσίευμα που εντόπισε του είπε ότι «εσείς ως υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ φέρεστε να διαφωνούσατε με τον άλλο υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής τότε Νίκο Παππα για το κομμάτι της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ και της μελέτης της PWC για το κλείσιμο 200 καταστημάτων, ζητώντας να προχωρήσει η μελέτη και θα θέλαμε να πείτε σχετικά».

Σχολιάζοντας τις αναφορές του αγορητή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά , είπε ότι «σήμερα ακούσαμε το Νίκο Παππά Νο 2, ο οποίος μας είπε ότι “τις αποφάσεις για τα ΕΛΤΑ δεν τις παίρνουν τεχνοκράτες αλλά οι πολιτικοί και ο αρμόδιος υπουργός”! Εγώ, όμως θα επικαλεστώ τον Νίκο Παππά Νο1 που ως αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής μας έλεγε ότι “το Υπουργείο δεν είχε αρμοδιότητα στην διαχείριση των ΕΛΤΑ παρά μόνο σε επίπεδο νομοθετικό και κανονιστικών θεμάτων που αφορούν στον ταχυδρομικό τομέα και σύμφωνα με το άρθρο 197 του Ν. 4389/16 όπως τροποποιήθηκε το 2018 το σύνολο των μετοχών κυριότητας του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ μεταβιβάστηκε αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ την 1.1.2018 και στο θεσμικό πλαίσιο της ΕΣΣΥΠ», το Υπερταμείο που ο ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε, συμπληρώνοντας ο υπουργός «ότι αυτοί οι Οργανισμοί (εν. το Υπερταμείο) με Νόμους που έχουν θεσπιστεί από την Βουλή λειτουργούν με ανεξαρτησία από πολιτικό έλεγχο».

Ο κ. Πιερρακάκης, συμφώνησε ότι «προφανώς εξαρχής, η υπαγωγή οργανισμών στο Υπερταμείο δεν συνεπαγόταν επί της ουσίας ιδιωτικοποίησή τους […] Η ποιότητα όμως και το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων που έγιναν μετά το 2015 και η δημιουργία του Υπερταμείου αυτή την διαδρομή ακολουθούσε…».

Παρ΄όλα αυτά είπε ο υπουργός «σήμερα για τα ΕΛΤΑ, βρισκόμαστε εδώ που είμαστε και τα οποία (σ.σ.: τα ΕΛΤΑ) έχουν μεγάλα προβλήματα στην αναδιάρθρωσή τους. Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ σήμερα δήλωσε ότι η αλληλογραφία έχει περιοριστεί στο 10% από εκείνη που υπήρχε πριν από δέκα χρόνια» και ο κ. Πιερρακάκης πρόσθεσε «ασφαλώς και θα πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις». Όμως συμφώνησε ότι «θα πρέπει να ληφθούν όλες οι παράμετροι υπόψιν σε αυτές τις αποφάσεις. Και αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια σε όλη αυτή την περίοδο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ, είναι ότι η κυβέρνηση της ΝΔ τους έχει δώσει πολλά χρήματα για να επιβιώσει ο Οργανισμός και όχι για να κλείσουν».

Ο υπουργός είπε ότι είναι θετικός στο κοινό αίτημα όλων να προγραμματιστεί η σύγκληση των κοινών Επιτροπών για να ζητηθεί το θέμα των ΕΛΤΑ με την παρουσία της διοίκησής τους και να εξεταστούν όλα τα θέματα και να δοθούν όλες οι απαντήσεις και τα στοιχεία.

Ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς Ευκλείδης Τσακαλώτος με παρέμβασή του υποστήριξε στον υπουργό ότι στο Νόμο του Υπερταμείου και η μεγάλη διαπραγμάτευση που έγινε με τους Θεσμούς για την ίδρυσή του ήταν για να μπει ανάμεσα στα άλλα ότι «το Υπερταμείο θα αυξήσει την αξία των περιουσιακών στοιχείων είτε με ιδιωτικοποιήσεις είτε με άλλα μέσα». Τα «άλλα μέσα» είπε ο κ. Τσακαλώτος σημαίνει ότι μπορεί να μην γίνει καμία ιδιωτικοποίηση αλλά να αυξάνεις την περιουσία τους με άλλο τρόπο» και συμπλήρωσε ότι ο σχεδιασμός των ιδιωτικοποιήσεων δεν είναι αυτόνομος, το Υπερταμείο δουλεύει πάνω σε ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει συμφωνήσει με την κυβέρνηση.

Ο υπουργός Οικονομικών του απάντησε ότι «σαφώς και εσείς γνωρίζετε πολύ καλά το πλαίσιο λειτουργίας του Υπερταμείου αφού μετά την υπερήφανη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δημιουργήθηκε και φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή σας». Το Υπερταμείο, πρόσθεσε, «που δημιουργήσατε έχει τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάστηκαν σε αυτό για να πηγαίνουν το 50% των εσόδων που προκύπτουν στην εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους και κατά 50% να μένουν στους οικείους οργανισμούς και αυτό είναι που οδηγεί τα πράγματα».

Αυτά είναι τα 204 καταστήματα που κλείνουν

  1. ΑΓΙΑΣ
  2. ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
  3. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
  4. ΑΓΙΑΣΟΥ
  5. ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
  6. ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
  7. ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
  8. ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
  9. ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
  10. ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
  11. ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
  12. ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
  13. ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
  14. ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
  15. ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
  16. ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)
  17. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
  18. ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
  19. ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
  20. ΑΛΙΜΟΥ
  21. ΑΜΑΡΙΟΥ
  22. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2) (CARREFOUR)
  23. ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
  24. ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
  25. ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
  26. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
  27. ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
  28. ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
  29. ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
  30. ΑΡΙΔΑΙΑΣ
  31. ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  32. ΑΡΝΑΙΑΣ
  33. ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
  34. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
  35. ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  36. ΑΡΧΑΝΩΝ
  37. ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
  38. ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
  39. ΑΣΤΡΟΥΣ
  40. ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
  41. ΑΦΑΝΤΟΥ
  42. ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
  43. ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
  44. ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
  45. ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
  46. ΒΙ.ΠΕ.Θ.
  47. ΒΟΝΙΤΣΑΣ
  48. ΒΟΥΛΑΣ
  49. ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
  50. ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
  51. ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
  52. ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
  53. ΓΑΒΑΛΟΥΣ
  54. ΓΑΖΙΟΥ
  55. ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
  56. ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
  57. ΓΑΥΡΙΟΥ
  58. ΓΕΡΑΚΑ
  59. ΓΚΟΥΡΑΣ
  60. ΔΑΦΝΗΣ
  61. ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
  62. ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
  63. ΔΕΛΦΩΝ
  64. ΔΕΣΚΑΤΗΣ
  65. ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
  66. ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣΣ.
  67. ΔΙΣΤΟΜΟΥ
  68. ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
  69. ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
  70. ΕΛΟΥΝΤΑΣ
  71. ΕΡΕΣΟΥ
  72. ΕΡΕΤΡΙΑΣ
  73. ΕΥΛΑΛΟΥ
  74. ΕΦΥΡΑΣ
  75. ΖΑΓΟΡΑΣ
  76. ΖΙΤΣΑΣ
  77. ΘΕΡΜΟΥ
  78. ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
  79. ΘΟΥΡΙΑΣ
  80. ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
  81. ΙΑΛΥΣΟΥ
  82. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  83. ΙΕΡΙΣΣΟΥ
  84. ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
  85. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
  86. ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  87. Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
  88. ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
  89. ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
  90. ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
  91. ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
  92. ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
  93. ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  94. ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
  95. ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
  96. ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
  97. ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
  98. ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
  99. ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
  100. ΚΙΑΤΟΥ
  101. ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
  102. ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
  103. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
  104. ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
  105. ΚΡΗΝΙΔΩΝ
  106. ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
  107. ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
  108. ΛΑΛΑ
  109. ΛΕΒΙΔΙΟΥ
  110. ΛΕΝΟΡΜΑΝ
  111. ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
  112. ΛΕΧΑΙΝΩΝ
  113. ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
  114. ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
  115. ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
  116. ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
  117. ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
  118. ΛΟΥΡΟΥ
  119. ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
  120. ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
  121. ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  122. ΜΑΛΙΩΝ
  123. ΜΑΝΔΡΑΣ
  124. ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
  125. ΜΑΡΑΘΩΝΑ
  126. ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
  127. ΜΕΘΑΝΩΝ
  128. ΜΕΛΙΓΑΛΑ
  129. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  130. ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
  131. ΜΕΤΣΟΒΟΥ
  132. ΜΗΘΥΜΝΑΣ
  133. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
  134. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
  135. ΜΟΥΔΡΟΥ
  136. ΜΥΤΙΚΑ
  137. ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
  138. ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
  139. ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
  140. ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
  141. ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
  142. ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
  143. ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
  144. ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
  145. ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
  146. ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
  147. ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
  148. ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
  149. ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
  150. ΝΙΚΑΙΑΣ
  151. ΝΙΚΗΤΗΣ
  152. ΝΥΔΡΙΟΥ
  153. ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
  154. ΟΙΑΣ
  155. ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
  156. ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  157. ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  158. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
  159. ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
  160. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
  161. ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
  162. ΠΑΤΡΑΣ 3
  163. ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
  164. ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  165. ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
  166. ΠΛΑΤΑΝΙΑ
  167. ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
  168. ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
  169. ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
  170. ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
  171. ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
  172. ΠΥΛΑΙΑΣ
  173. ΠΥΛΗΣ
  174. ΡΑΧΩΝ
  175. ΡΟΔΟΥ 2
  176. ΣΕΡΒΙΩΝ
  177. ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
  178. ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
  179. ΣΚΑΛΑΣ
  180. ΣΚΥΔΡΑΣ
  181. ΣΟΥΔΑΣ
  182. ΣΟΥΦΛΙΟΥ
  183. ΣΟΦΑΔΩΝ
  184. ΣΟΦΙΚΟΥ
  185. ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
  186. ΣΤΥΛΙΔΑΣ
  187. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  188. ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
  189. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
  190. ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
  191. ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
  192. ΤΥΡΝΑΒΟΥ
  193. ΤΥΧΕΡΟΥ
  194. ΦΙΛΙΑΤΩΝ
  195. ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
  196. ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
  197. ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
  198. ΦΥΤΕΙΩΝ
  199. ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
  200. ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
  201. ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
  202. ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
  203. ΧΟΛΑΡΓΟΥ
  204. ΨΑΧΝΩΝ

Η απάντηση των ΕΛΤΑ

«Τα ΕΛΤΑ θα εξακολουθούν να παρέχουν αξιόπιστες ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη τη χώρα», αναφέρεται σε ανακοίνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων σημειώνοντας πως «Περιορίζεται ο αριθμός των καταστημάτων και ενισχύεται ο ρόλος του ταχυδρόμου με σύγχρονα ψηφιακά μέσα και αναδιοργάνωση του δικτύου».Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της για την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων, κάνει λόγο για «Στοχευμένη αναδιάρθρωση με έμφαση στην αποτελεσματικότητα και βιωσιμότητα της εταιρίας» επισημαίνοντας πως υπάρχει ειδική πρόνοια για ηλικιωμένους, κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών και τοπικές επιχειρήσεις με δυνατότητα κατ’οίκον ραντεβού.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων:

«Η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, με την οποία ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες. Σήμερα πλέον η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από 10% των εσόδων, αλλά αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων, κατασπαταλώντας δυνατότητες επένδυσης, ανάπτυξης και το αποτέλεσμα από τις άλλες υγιώς αναπτυσσόμενες δραστηριότητες, όπως courier, ανάπτυξη ecommerce, υποστήριξη επιχειρήσεων, κ.α. Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της χώρας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσα από 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και με χρήση σύγχρονων εργαλείων. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια θα εξυπηρετείται με πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Τα ΕΛΤΑ, που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν πιστά δεσμευμένα στην υποχρέωση για καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας και αυτό θα συνεχίσουν να πράττουν. Για 198 χρόνια, το πρόσωπο του ταχυδρόμου αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και παραμένει στο επίκεντρο της νέας εποχής των ΕΛΤΑ – με σύγχρονα μέσα, νέο εξοπλισμό και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες είναι εξοπλισμένοι με ψηφιακά μέσα ενώ οι αγροτικοί διανομείς, όπως και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι, μοναδικό προτέρημα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, διαθέτουν εξοπλισμό που τους επιτρέπει να παρέχουν πλήθος υπηρεσιών στους πελάτες χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα. Έτσι τα ΕΛΤΑ πετυχαίνουν να παρέχουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση και να εξασφαλίζουν κάλυψη ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Τα νέα ΕΛΤΑ επεκτείνονται με νέες, πιο σύγχρονες μορφές παρουσίας. Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται, έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια. Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων. Οι ταχυδρόμοι και οι συνεργάτες μας θα καλύπτουν κάθε περιοχή, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς των ΕΛΤΑ διαθέτουν πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί η ανθρώπινη επαφή και η προσωπική εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα για όσους έχουν περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο, ασφαλή και σταθερό.

Με ένα τηλεφώνημα στο 212 0000 700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία του ταχυδρόμου της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους. Παράλληλα, τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται μέσω των κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας, τα οποία διέρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση χωρίς καθυστερήσεις.

Επιπλέον, εξετάζονται ήδη συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης, υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνέχεια της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.

Σημειώνουμε ότι η ταχυδρομική αγορά υφίσταται τα τελευταία χρόνια ριζικές μεταβολές, ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης ψηφιοποίησης και της δραστικής μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, ενώ μόνο την τελευταία πενταετία η μείωση ξεπέρασε το 50%. Σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων των ΕΛΤΑ συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί σε περίπου 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας.

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων τους και του κοινωνικού τους ρόλου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι θέμα επιβίωσης για τα ίδια τα ΕΛΤΑ. Στρατηγική μας είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή κάλυψη. Τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη ανέβει στην 2η θέση στην αγορά δεμάτων και επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα που ενισχύουν την παρουσία τους σε όλη τη χώρα.  Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ ώστε να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία θα λειτουργεί με βιωσιμότητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε όλους τους πελάτες, με θετικό αποτύπωμα και ευθύνη. ‘Αλλωστε, το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας την κάλυψη κάθε περιοχής και την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν με ευθύνη απέναντι στους πολίτες και τις κοινότητες της χώρας, εξελίσσοντας το ιστορικό τους έργο μέσα από ένα σύγχρονο, βιώσιμο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής. Με σταθερή παρουσία στην περιφέρεια, επενδύσεις σε ανθρώπους και τεχνολογία και στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης, τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν να συνδέουν την Ελλάδα – αξιόπιστα, σύγχρονα και παντού.».

close menu