Η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών, η αποχαλκοποίηση της χώρας, η συζήτηση που έχει ανοίξει στην Ευρώπη για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας στον κλάδο και οι νέοι παίκτες που κινούνται επιθετικά στην αγορά, είναι μόνο μερικά από τα νέα δεδομένα που συνθέτουν το εγχώριο τηλεπικοινωνιακό τοπίο τους τελευταίους μήνες. Ένα τοπίο που επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια και πέρα από τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και που ο έντονος ανταγωνισμός αλλάζει την στρατηγική των βασικών παικτών και αναδιαμορφώνει τα μερίδια τους.
Ο ανταγωνισμός στα δίκτυα
Η πιο εντατική μάχη τους τελευταίους μήνες δίνεται στο πεδίο των οπτικών ινών, όπου οι κρατικές επιδοτήσεις σε συνδυασμό με την είσοδο νέων παικτών, φέρνει υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές για τους καταναλωτές. Ο λόγος για τα δύο κουπόνια επίδοσης, Smart Readiness και Gigabit Voucher, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν προσεχώς και όπως όλα δείχνουν έχουν καταφέρει να αναβαθμίσουν την συνδεσιμότητα σε περισσότερες 350 χιλιάδες συνδρομητές. Να θυμίσουμε ότι η δράση Smart Readiness, που αφορά στην «έξυπνη» αναβάθμιση των υποδομών ενός κτιρίου, μετρά ήδη 56.546 αιτήσεις, βήμα ιδιαίτερα σημαντικό καθώς στα αρχικά στάδια, τα νούμερα ήταν εξαιρετικά χαμηλά.
Αντίστοιχα το έτερο κουπόνι, Gigabit Voucher, με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ αφορά στην αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων των καταναλωτών σε υπερυψηλές ταχύτητες. Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι και σήμερα οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί – περί τις 355 χιλιάδες – έχουν δεσμεύσει περί τα 71 εκατ ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού. Δεδομένου δε ότι ο χρόνος του κουπονιού τελειώνει στο τέλος του μήνα, η προώθηση από πλευράς των παρόχων για συνδέσεις σε ανταγωνιστικές τιμές όλο και εντείνεται. Αυτό έδειξε και η πρόσφατη κίνηση της ΔΕΗ, η οποία μπήκε στη δράση Gigabit Voucher, προσφέροντας νέα, μειωμένα τιμολόγια για τους δικαιούχους σε όλα τα προγράμματα ΔΕΗ Fiber, με τιμές που ξεκινούν από €9,56 το μήνα για τα 500 Mbps και κινούνται σε εξίσου χαμηλά επίπεδα ακόμα για να συνδέσεις έως 1Gbps.
Πέρα από την ΔΕΗ βέβαια, υψηλότερες ταχύτητες στις ίδιες τιμές συμβολαίου προωθούν στους καταναλωτές και οι λοιποί πάροχοι, Cosmote Telekom, Νova και Vodafone, με κάποιους εξ αυτών μάλιστα, όπως η Cosmote Telekom, να διαφοροποιούν εν μέρει την στρατηγική τους, εγκαινιάζοντας τις συνδυαστικές προσφορές και τα προνόμοια σε ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών, που εκτείνεται πέρα από το παλιό 3play (σταθερή Internet, κινητή, τηλεόραση). Με το Magenta One για παράδειγμα η Cosmote Telekom συνδέει για πρώτη φορά σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση και έξυπνο σπίτι ενώ έχει αναβαθμίσει και το πρόγραμμα επιβράβευσης DEALS FOR YOU σε Magenta Moments, με δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο την Ελλάδα όσο και εξωτερικό.
Έτερη ένδειξη της μάχης για την συνδεσιμότητα αποτελούν και οι flash προσφορές που έχουν ξεκινήσει κάποιοι από τους παρόχους. Σε αυτό το πλαίσιο η Inalan για παράδειγμα έδινε για όλο τον Σεπτέμβριο σε νέους συνδρομητές συμμετρικό Internet 1Gbps, (σ.σ. με ίδιες ταχύτητες Upload & Download), μόνο με 17€ τον μήνα ενώ για τον Νοέμβριο η Vodafone προσφέρει δωροεπιταγή αξίας 100€ για αγορές προϊόντων τεχνολογίας από τα καταστήματά της, σε συνδρομητές Vodafone που αποκτούν επιπλέον γραμμή κινητής ή σταθερής.
Επενδύσεις και σε άλλους τομείς
H διαφοροποίηση της στρατηγικής βέβαια δεν περιορίζεται στις προσφορές για τις τηλεπικοινωνίες. Το ψηφιακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά και οι επενδύσεις στα δίκτυα που είναι εντάσεως κεφαλαίου, δρομολογεί κινήσεις και σε άλλους τομείς. Σε αυτό το πλαίσιο Nova και Vodafone….
