Τέλος στις καθυστερήσεις για την πώληση ακινήτων από φορολογούμενους με οφειλές προς το Δημόσιο βάζει η ΑΑΔΕ, με την ενεργοποίηση μιας νέας, πλήρως ηλεκτρονικής διαδικασίας.
Πλέον, οι ιδιοκτήτες που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη μπορούν να ολοκληρώσουν μεταβιβάσεις ακινήτων ή να εισπράξουν ποσά ακόμα κι αν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για φορολογική ενημερότητα, μέσω της ψηφιακής βεβαίωσης οφειλής.
Η διαδικασία γίνεται μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, όπου ο οφειλέτης υποβάλλει αίτηση για το αποδεικτικό ενημερότητας. Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για ενημερότητα, ο φορολογούμενος ενημερώνεται ηλεκτρονικά για τον λόγο και συναινεί στην έκδοση της βεβαίωσης οφειλής. Αν όλα είναι εντάξει, η βεβαίωση εκδίδεται αυτόματα.
Στη βεβαίωση καταγράφονται όλες οι οφειλές του φορολογούμενου, είτε είναι ληξιπρόθεσμες είτε όχι, είτε ρυθμισμένες είτε όχι. Στην περίπτωση είσπραξης χρημάτων, περιλαμβάνονται και οφειλές σε αναστολή, ανεξαρτήτως ύψους ή ρύθμισης.
Με αυτό τον τρόπο, οι συναλλαγές πραγματοποιούνται κανονικά, ενώ το Δημόσιο διασφαλίζει την παρακράτηση των ποσών που του οφείλονται. Η νέα διαδικασία καλύπτει μεταβιβάσεις ακινήτων, σύσταση εμπράγματων δικαιωμάτων και είσπραξη χρημάτων από φορείς όπως οι ΟΤΑ, χωρίς να μπλοκάρεται η συναλλαγή λόγω έλλειψης ενημερότητας.
Η ΑΑΔΕ τονίζει ότι η αλλαγή αυτή μειώνει σημαντικά τις καθυστερήσεις και διευκολύνει φορολογούμενους και φορείς, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου.
