Τηλεπικοινωνίες

Vodafone Ελλάδας: Εξαγορές στην Πληροφορική και ανάπτυξη στην Ενέργεια και Άμυνα για το ‘26

Τη στρατηγική απόφαση της Vodafone Ελλάδας να διευρύνει το επιχειρηματικό της αποτύπωμα πέρα από τις κλασικές υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, επεκτεινόμενη σε συγγενείς τομείς όπως η πληροφορική, η άμυνα και η ενέργεια, παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αχιλλέας Κανάρης, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας, ο κλάδος της Πληροφορικής αποτελεί σήμερα τον πλέον ελκυστικό τομέα ανάπτυξης, με την εταιρεία να εξετάζει ενεργά το ενδεχόμενο εξαγορών στον χώρο του ICT. Όπως ανέφερε, η Vodafone έχει ήδη αποκτήσει σημαντική τεχνογνωσία μέσω της υλοποίησης μεγάλων έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία –όπως υπογράμμισε– «παραδίδονται εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού». Για το επόμενο έτος, η αγορά ICT χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας, ενώ δεν απέκλεισε την απόφαση για εξαγορά εταιρείας του κλάδου, εφόσον προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες.

Οι προοπτικές στην «μετά RRF» εποχή.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη «μετά RRF εποχή», με τον κ. Κανάρη να τονίζει ότι η Άμυνα αναδεικνύεται σε τομέα υψηλού ενδιαφέροντος για το 2026. Χαρακτήρισε την Άμυνα ως «γνωστό αντικείμενο» για τον Όμιλο Vodafone διεθνώς, σημειώνοντας ότι μπορεί να λειτουργήσει ως αντιστάθμισμα στη μείωση των εσόδων που θα επέλθει με την ολοκλήρωση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως ανέφερε, ένας μεγάλος κύκλος έργων ολοκληρώνεται και η μετάβαση στη νέα φάση δεν θα είναι εύκολη, ωστόσο υπάρχει θετική στάση από την πλευρά της κυβέρνησης ως προς τη χρηματοδότηση της συντήρησης των υποδομών. «Η Άμυνα αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για εμάς, αν και δεν θα έχει το μέγεθος του RRF», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, η Vodafone Ελλάδας εξετάζει τις εξελίξεις και στον τομέα της Ενέργειας, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και τη σύναψη συνεργασιών για τη διάθεση συνδυαστικών πακέτων τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών υπηρεσιών. Ο κ. Κανάρης χαρακτήρισε τη ΔΕΗ «βαρόμετρο» των εξελίξεων, επισημαίνοντας ότι, παρότι αποτελεί μικρό παίκτη στις τηλεπικοινωνίες, είναι κυρίαρχος στην αγορά ενέργειας και οι κινήσεις της δεν μπορούν να αγνοηθούν.  Αναφερόμενος στην αγορά χονδρικής και λιανικής, ο επικεφαλής της Vodafone άφησε σαφείς αιχμές για παρεμβάσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο, αναφέροντας χαρακτηριστικά «stay tuned», προαναγγέλλοντας εξελίξεις και πιθανές παρεμβάσεις στην ΕΕΤΤ αναφορικά με τις διαφοροποιήσεις στις τιμές.

Σε τροχιά υλοποίησης το 5G Standalone

Το 2025 αποτέλεσε για την εταιρεία έτος ουσιαστικής επαναφοράς στον τομέα των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, σηματοδοτώντας την ανάκτηση σημαντικών μεριδίων αγοράς. Η θετική πορεία αποτυπώθηκε τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία, με αύξηση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, αλλά και με περαιτέρω διεύρυνση της πελατειακής βάσης.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς και ειδικότερα στις υποδομές οπτικών ινών. Όπως επισημάνθηκε, με την ολοκλήρωση του 2025 η εταιρεία αναμένεται να έχει ξεπεράσει τους στόχους του επιχειρησιακού της σχεδίου όσον αφορά την ανάπτυξη FTTH. Ο αριθμός των γραμμών οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι εκτιμάται ότι θα φτάσει τις 500.000 έως το τέλος του έτους, ενώ μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2026 θα ανέλθει στις 550.000. Παράλληλα, στο ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία θα είναι σε θέση να παρουσιάσει εμπορικά τις υπηρεσίες 5G SA (Standalone), ενισχύοντας περαιτέρω το τεχνολογικό της αποτύπωμα.

Νέο περιεχομένου στο Vodafone TV. Οι εταιρικοί πελάτες

Στον τομέα της ψυχαγωγίας συνεχίζεται η ανοδική πορεία της συνδρομητικής τηλεοπτικής πλατφόρμας Vodafone TV, ακολουθώντας ωστόσο μια διαφοροποιημένη στρατηγική σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η εταιρεία εστιάζει κυρίως σε οικογενειακό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο, επιλογή που απέφερε θετικά αποτελέσματα μέσα στο 2025, όπως ανέφερε και ο κ. Κανάρης. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η ανακοίνωση νέων συνεργασιών, οι οποίες θα εμπλουτίσουν περαιτέρω την πλατφόρμα.

Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στη συνολική εμπειρία εξυπηρέτησης των συνδρομητών. Η εταιρεία επενδύει στην αναβάθμιση των φυσικών καταστημάτων της, ενώ παράλληλα αξιοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο την ταχύτερη, πιο προσωποποιημένη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών της.

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, η στρατηγική του Vodafone Business είναι να αποτελεί τον συνεργάτη εμπιστοσύνη που καθοδηγεί τις ελληνικές επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και κομβικές λειτουργίες του Κράτους, στην ψηφιακή τους μετάβαση. Οι μεγάλοι οργανισμοί επενδύουν δυναμικά σε cloud, security και λύσεις AI. Και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, έχουν σήμερα περισσότερες ευκαιρίες από ποτέ να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και ανθεκτικές στις προκλήσεις του μέλλοντος, υιοθετώντας ψηφιακά εργαλεία προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.

Οι στρατηγικοί στόχοι για το 2026

Φιλοδοξία της Vodafone είναι να αποτελεί τον συνεργάτη επιλογής και εμπιστοσύνης, ιδιωτών και επιχειρήσεων, για όλες τις υπηρεσίες επικοινωνίας και τεχνολογίας, προσφέροντας λύσεις και προσδίδουν αξία στην καθημερινότητα των συνδρομητών. Στόχος είναι η διατήρηση της ισχυρής θέσης στην αγορά κινητής, και η ενίσχυση της θέση στη σταθερή, με προτεραιότητα στη μετάβαση των πελατών στο FTTH έτσι ώστε η χώρα να πλησιάσει τον μέσο όρο της Ευρώπης και να επιτύχει τους στόχους ψηφιοποίησής της.

Προτεραιότητα είναι, επίσης, η περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας των πελατών (ιδιωτών και επιχειρήσεων) σε όλα τα σημεία επαφής, με αναβάθμιση συστημάτων και απλοποίηση διαδικασιών που μεταμορφώνουν την ψηφιακή εμπειρία των συνδρομητών. Σε αυτό το πλαίσιο, καθοριστική θα είναι και η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αξιοποιείται και για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των δικτύων.

close menu