ICT plus
Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2021

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

14/1/2021
Οι Έλληνες μαθαίνουν τις ψηφιακές αγορές και «εκτοξεύουν» τον ψηφιακό μετασχηματισμό του retail

Το πρώτο κύμα της πανδημίας ξάφνιασε την αγορά με αποτέλεσμα πολλά καταστήματα και εταιρείες να διεκπεραιώνουν ψηφιακές λύσεις «στο πόδι» προκειμένου να αντιμετωπίσουν το lockdown. Το δημόσιο, με πρωτοστάτη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έδωσε το ρυθμό της ψηφιακής επανάστασης στη χώρα ολοκληρώνοντας ψηφιακές λύσεις οι οποίες επέτρεψαν στη χώρα να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις.

Πολλές μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες δεν είχαν θέσει στις πρώτες τους προτεραιότητες τον  ψηφιακό τους μετασχηματισμό αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα λειτουργίας με αποτέλεσμα αρκετές από αυτές να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης, ιδιαίτερα στον τομέα της λιανικής.

Το δεύτερο κύμα της πανδημίας θα περίμενε κανείς ότι θα έβρισκε τις επιχειρήσεις λιανικής περισσότερο προετοιμασμένες, όμως η κούραση της αγοράς και τα πενιχρά έσοδα της προηγούμενης περιόδου δεν επέτρεψαν την ψηφιακή τους μετάβαση. Με το click away να μετατρέπεται στην νέα κανονικότητα και τους καταναλωτές να μαθαίνουν να ψωνίζουν ψηφιακά, τα ελληνικά e-shop αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα να «εκτιναχθεί». Το υπουργείο Ανάπτυξης με τροπολογία που έχει ήδη τεθεί σε διαβούλευση αποφάσισε να ενισχύσει τις πολύ μικρές, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ποσό έως και 5.000 ευρώ για την δημιουργία e-shop, μια κίνηση που αναμένεται να δώσει τεράστια πνοή στις εταιρείες πληροφορικής στην χώρα.

Ταυτόχρονα, αναμένεται να αλλάξει το τοπίο των ταχυμεταφορών, οι οποίες θα προσθέσουν νέες υπηρεσίες για να εξυπηρετήσουν τον αυξημένο όγκο, ενώ και αυτές θα χρειαστούν αναβάθμιση των πληροφοριακών τους συστημάτων. Με την είσοδο και ανάπτυξη των υπηρεσιών 5G στη χώρα, οι τηλεπικοινωνίες θα αποκτήσουν νέες πεδία δραστηριότητας, ενώ υπηρεσίες όπως το last mile delivery θα προσφέρουν νέες υπηρεσίες παράδοσης και θα δημιουργήσουν delivery hubs.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα δημιουργήσει «υβριδικά» καταστήματα λιανικής, τα οποία θα συνδυάσουν τις φυσικές με τις ηλεκτρονικές αγορές. Ήδη τα supermarket ξεκίνησαν να διαφοροποιούν τις υπηρεσίες τους αναβαθμίζοντας τις λειτουργίες των καρτών μελών τους οι οποίες σιγά σιγά θα δώσουν νέες δυνατότητες τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές για την διαχείριση των αγορών τους.

Η δημιουργία ενός e-shop προϋποθέτει εκτός από το ψηφιακό κατάστημα, αναβάθμιση στα υπολογιστικά συστήματα των επιχειρήσεων, υπηρεσίες cloud, προγράμματα παρακολούθησης logistics, ηλεκτρονικής τιμολόγησης και φυσικά με τον καιρό θα ενισχύσει τις συνέργειες μεταξύ των επιχειρήσεων.

Την ίδια στιγμή, η τεράστια αύξηση των δεδομένων τα οποία θα κληθούν να διαχειριστούν οι εταιρείες θα δημιουργήσουν την ανάλογη ζήτηση σε υπολογιστικά συστήματα, με τις υπηρεσίες ψηφιακής ασφάλειας να αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο για την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών.

Η ανάπτυξη του retail, εκτός από την αναβάθμιση της αγοράς, φέρνει μεγάλες αλλαγές και στο τραπεζικό σύστημα, με την ηλεκτρονική τραπεζική να μετατρέπεται στον βασικό πυλώνα ανάπτυξης των τραπεζών και νέες υπηρεσίες αλλά και ψηφιακές τράπεζες να  αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στην ελληνική αγορά

Η πληροφορική εδώ και χρόνια αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομίας και αποτελεί και τον βασικό πυλώνα ανάπτυξης και ανάκαμψης της χώρας. Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Deloitte για λογαριασμό του ΣΕΠΕ, η πληροφορική αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, καθώς με ανάπτυξη των ΤΠΕ κατά 1 δισ. ευρώ, προσφέρεται στο ΑΕΠ ανάπτυξη 80 δισ. ευρώ και δημιουργία 415 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.


Ηλίας Κούκουτσας