ICT plus
Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

INTERNET - e-BUSINESS - MME

14/9/2020
Σε αυθεντική πόλη «AUTHENTICITY» αναδεικνύεται η Θεσσαλονίκη

Από τις 11 Σεπτεμβρίου και για τα επόμενα δύο χρόνια ο Δήμος Θεσσαλονίκης, οι φορείς της πόλης, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της συνεργάζονται, για να αναδείξουν και να πιστοποιήσουν τη Θεσσαλονίκη ως «αυθεντική πόλη/authenticity».

Η εναρκτήρια εκδήλωση του Προγράμματος «Authenticities» πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκειά της ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και ο Δήμος Θεσσαλονίκης επισφράγισαν το σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης σε θέματα που αφορούν την καταπολέμηση του παραεμπορίου, την καλλιέργεια νοοτροπίας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων και τη στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας.

«Το αυθεντικό είναι αιώνιο» είναι το σλόγκαν αυτής της προσπάθειας και δεν θα μπορούσε μια πόλη με την ιστορία της Θεσσαλονίκης παρά να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή», ανέφερε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, τονίζοντας ότι «μέσα από ένα πλέγμα ενεργειών είναι ανάγκη να κάνουμε αντιληπτό και κατανοητό πως η προτίμηση αυθεντικών προϊόντων, η αποφυγή ευκαιριακών αγορών παραποιημένων αγαθών, πέρα από στάση ευθύνης, είναι στάση και πρακτική που ευνοεί την τοπική επιχειρηματικότητα».

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ζέρβας, το αυθεντικό παράγει υπεραξία και αυτή με τη σειρά της διαχέεται σε όλη την οικονομία, σε όλη την κοινωνία.

Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο  Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι για την παρούσα διοίκηση του Υπουργείου η καταπολέμηση του παραεμπορίου έχει αποτελέσει έναν από τους βασικούς στόχους της πολιτικής της. Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι τα απομιμητικά προϊόντα αποτελούν προσβολή στην πνευματική ιδιοκτησία, μια τεράστια απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο αλλά και μια μεγάλη πληγή για το νόμιμο εμπόριο, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Θόδωρος Καράογλου χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας:

«Όλοι εμείς στη Θεσσαλονίκη θα εργαστούμε συντεταγμένα, ώστε να αποτρέψουμε την είσοδο και την εξάπλωση προϊόντων απομίμησης και πειρατείας μέσα από την καλλιέργεια παιδείας αγοράς αυθεντικών προϊόντων ομάδων που μακροχρόνια θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά, όπως είναι οι φοιτητές, οι κάτοικοι της πόλης και οι επισκέπτες της».

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας,  Κωνσταντίνος Γιουτίκας, ο οποίος ανέφερε πως «δεν είναι τυχαίο που το παρεμπόριο χαρακτηρίζεται ως μάστιγα, και όπως κάθε μάστιγα απαιτεί ειδικά εργαλεία με πολύπλευρες δράσεις και δράσεις σε βάθος χρόνου για να αντιμετωπιστεί. Το πρόγραμμα «Αυθεντικές Πόλεις» μπορεί πράγματι να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό μηχανισμό για την πάταξη του παραεμπορίου. Η καλλιέργεια νοοτροπίας αγοράς αυθεντικών προϊόντων στους πολίτες και η προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας που προωθούνται μέσω του προγράμματος αυτού, μας αφορά άμεσα, εξ ου και η ενεργή συμμετοχή της Μητροπολιτικής επιτροπής Θεσσαλονίκης για λογαριασμό της Περιφέρειας στην υλοποίηση του προγράμματος»

Έμπρακτη συμβολή στην υλοποίηση του προγράμματος και στη διάχυση της ιδέας της αυθεντικής πόλης (authenticity), θα έχουν η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης καθώς και το Επαγγελματικό, το Οικονομικό και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Στην εναρκτήρια εκδήλωση του Προγράμματος Authenticities, ο Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ Παναγιώτης Κανελλόπουλος εκτός από τις δράσεις του προγράμματος ενημέρωσε και για τη δημιουργία mobile εφαρμογής (για Android/iOS), η οποία παρέχει τη δυνατότητα καταγγελίας συμβάντος παραγωγής και εμπορίας προϊόντων αντιγραφής και πειρατείας σε πραγματικό χρόνο.

Η εφαρμογή (Authenticity Thess) βρίσκεται ήδη στον αέρα και απευθύνεται στους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κανελλόπουλος, το 6,8% των ετήσιων εισαγωγών της ΕΕ, συνολικής αξίας 121 δις ευρώ, είναι παραποιημένα – απομιμητικά προϊόντα, ενώ στο εμπόριο των αγαθών αυτών οφείλεται ετησίως, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η απώλεια 15 δις ευρώ λόγω διαφυγόντων άμεσων και έμμεσων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

To πρόγραμμα «Authenticities» αποτελεί συντονισμένη προσπάθεια του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – European Union Intellectual Property Office (EUIPO) σε συνεργασία με τα γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας των χωρών μελών της ΕΕ για την καλλιέργεια νοοτροπίας αγοράς αυθεντικών προϊόντων στους Ευρωπαίους πολίτες.

Video ΟΒΙ κατά της παραποίησης/πειρατείας: https://www.youtube.com/watch?v=4nJPZ7NdHzg&t=3s

ΑΡΧΕΙΟ - INTERNET - e-BUSINESS - MME

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 455 επόμενη > τελευταία >>