ICT plus
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2020

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

20/1/2020
Με ουραγό τον Σιδηρόδρομο εμφανίζεται η Ελλάδα στις μεταφορές σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ΕΕ

Με ουραγό τον Σιδηρόδρομο εμφανίζεται η Ελλάδα στις μεταφορές σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ΕΕ στα 28 κράτη μέλη της το 2019. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν 27.973 προσωπικές συνεντεύξεις κατά το διάστημα 19.2-4.3.2019 εκ των οποίων οι 1.016 ήταν στη χώρα μας. Γενικότερα η εικόνα των μέσων μεταφοράς αποκαλύπτει την ανωτερότητα των ΚΤΕΛ (ελέω ελάχιστου σιδηροδρομικού δικτύου).

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής είναι όντως ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Στην βασική ερώτηση για το ποιο μέσο χρησιμοποίησαν (αναφέρεται ως υπηρεσία) κατά τους τελευταίους 12 μήνες, οι Έλληνες απάντησαν σε ποσοστό 60% την τοπική αστική συγκοινωνία της περιοχής του, πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 52%.

Σε ποσοστό 31% χρησιμοποιήθηκαν τα ΚΤΕΛ (έναντι 16% της ΕΕ) και 27% πλοίο ή ferry-boat (9% στην ΕΕ).
Αεροπλάνο χρησιμοποίησε το 23%, λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ήταν 27%.


Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές αποτυπώνεται αυτό που γνωρίζουμε όλοι και που ελπίζουμε να αρχίσει να αντιστρέφεται τα επόμενα χρόνια. Μόλις 16% των Ελλήνων που ρωτήθηκαν επέλεξαν ένα τρένο ενώ ο μέρος όρος στην ΕΕ των 28 ήταν υπερδιπλάσιος με 34%. Κάνενα μέσο δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει το 17% (προφανώς λόγω χρήσης ιδιωτικού οχήματος ενώ έκπληξη αποτελεί το 26% στην ΕΕ γενικά. Όλα τα μεσα έχει χρησιμοποιήσει το 62%, στατιστικό ενθαρρυντικό αν κρίνουμε το 54% της ΕΕ.

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες στη χώρας μας (51%) δεν γνώριζαν αν η ΕΕ έχει θεσπίσει δικαιώματα επιβατών στα μέσα μεταφοράς. Πάντως εμφανιζόμαστε πιο ενημερωμένους από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που δηλώνουν άγνοια σε ποσοστό 66%.

Αεροπλάνο έναντίον Τραίνου
Πιο συγκεκριμένα για τα αεροπορικά ταξίδια οι συμπατριώτες μας δήλωσαν σε ποσοστό 81% ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, το ποσοστό είναι σαφώς υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που φτάνει το 72%. Στο ακραίο σενάριο της ακύρωσης πτήσης μόλις το 3% απάντησε καταφατικά ενώ καθυστέρηση δύο ωρών ή μεγαλύτερη απάντησε το 12% σχεδόν ίδιο με το μ.ο. της ΕΕ (15%).

Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές πάλι σε πολύ υψηλό ποσοστό, 82% δηλώνει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα όταν στην ΕΕ γενικά το ποσοστό είναι 62%. Εδώ έχουμε αρκετά ικανοποιητικά στοιχεία επίσης. Μόλις το 13% δήλωσε ότι είχε αναχώρηση με καθυστέρηση 1-2 ωρών (19% στην ΕΕ), ακύρωση μόλις το 1% (14% στην ΕΕ), άφιξη με καθυστέρηση άνω των 2 ωρών δήλωσε μόλις το 1% (6% στην ΕΕ). Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη τα παράπονα μας τα κάνουμε στην εταιρεία που μας μεταφέρει (65-66% αντίστοιχα), ενώ όπως αποκαλύπτει η έρευνα τελικά επισήμως δεν υποβάλλουμε κάποιο παράπονο σε ποσοστό 82%, σαφώς πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 72%. Δύσκολα ζητάμε βοήθεια και για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. Δεν ζήτησαμε βοήθεια σε ποσοστό 94%, παρόμοιο με εκείνο της Ε.Ε. που ήταν 92%.

Στην Ελλάδα τέλος, «δεν το έχουμε» με την πολλαπλή χρήση μέσων όταν ταξιδεύουμε, τουλάχιστον στην περίπτωση ενός ενιαίου εισιτηρίου που να τα συνδυάζει. Σε ποσοστό 97% η απάντηση ήταν όχι ενώ στην Ε.Ε. των 28% τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα με το ποσοστό να είναι 89%. Είναι φανερό ότι η πολυτροπικότητα παραμένει ένα χαμένο παιχνίδι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πως έχουν πολλά να γίνουν και σε αυτό το πεδίο.

ΑΡΧΕΙΟ - ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 105 επόμενη > τελευταία >>