ICT plus
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

14/1/2020
Προγραμματική Συμφωνία των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης - Υποδομών και Μεταφορών για τη διοικητική και ψηφιακή αναβάθμιση των τομέων των Μεταφορών. Ηλεκτρονικές πλέον οι κλήσεις της Τροχαίας

Προγραμματική συμφωνία για την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψαν την Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος.

Η προγραμματική συμφωνία είναι η πρώτη που συνάπτεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ). Η συνεργασία αποσκοπεί στην απομείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής λειτουργίας του Υπουργείου.

Θα συσταθεί διμερής ομάδα εργασίας, υπεύθυνη για την ταχεία και αποτελεσματική εξέλιξη των καθορισμένων δράσεων απλούστευσης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών. Επιπλέον, θα εργαστεί για την ανάδειξη και άλλων έργων που κρίνονται απαραίτητα προς αυτή την κατεύθυνση.

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΤΟΧΟΣ

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ) – ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ  

Απλούστευση της διαδικασίας και ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών (ή/και μέσω ΚΕΠ).

Ταχύτερη έκδοση αδειών οδήγησης, συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας.

ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΙΧ ΟΧΗΜΑΤΩΝ  

Ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών. Άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων

Απλούστευση διαδικασιών άρσης παρακράτησης κυριότητας οχημάτων. Συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΚ

Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Κατανομή ποσών για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας.

Βελτίωση του συστήματος διακυβέρνησης και χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας. Διασφάλιση εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για την οδική ασφάλεια. Απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Ασφάλεια δικαίου

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΗΣΠΑΥ)

Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για έκδοση ανανέωση/ τροποποίησή/άδειας υδατοδρομίου.

Απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης και εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και πόρων.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΟΔΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΣΕΣΟ) – POINT SYSTEM  

Ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών οδηγών.  

Απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών και δυνατότητα on line ενημέρωσης των πολιτών για τους βαθμούς τους στο Point system. Εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού / πόρων μέσω διαλειτουργικότητας όλων των εμπλεκόμενων  υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο.

ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  (ΣΒΑΚ)

Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων  (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους).   Πρόσβαση του ΥΠΥΜΕ (διαχειριστής) και  κατ’ ελάχιστον των Δήμων / Περιφερειών ως φορείς εκπόνησης ΣΒΑΚ.

Διευκόλυνση και επιτάχυνση της συνολικής διαδικασίας για την έκδοση των προβλεπόμενων στο ρυθμιστικό πλαίσιο γνωμοδοτήσεων.   Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι -τα ΣΒΑΚ αποτελούν κομβικό σημείο για τη συγχρηματοδότηση έργων κατά την νέα προγραμματική περίοδο. -θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από μέρος των προστίμων που εισπράττονται υπέρ ΟΤΑ επί παραβάσεων ΚΟΚ (βλέπε ανωτέρω σημείο 4)

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ (ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΑΞΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ)  

Ηλεκτρονική καταγραφή / καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση feedback από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές).

Βελτίωση της ποιότητας και διαφάνειας των παρεχόμενων υπηρεσιών.  

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ  

Ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων.      

Ενιαία διαχείριση των απαιτήσεων για έκδοση πινακίδων / άδειας κυκλοφορίας / τεχνικό έλεγχο από το Υπουργείο  και συνολική μείωση διοικητικού κόστους.

ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ  

Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών.  

Ταχύτερη έκδοση αδειών, συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 

Το σύστημα IRIS έχει αναπτυχθεί από το Υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν

Η ταχύτερη και ασφαλέστερη διεκπεραίωση και διακίνηση του συνόλου των εγγράφων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ 

Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από τους επαγγελματίες

Βελτίωση της μηχανοργάνωσης και των διαδικασιών τήρησης του μητρώου 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ή ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ

Αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και διασφάλιση συμμόρφωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων και των διαχειριστών τους προς το θεσμικό πλαίσιο μέσω της αξιόπιστης εφαρμογής του συναφούς κοινοτικού μηχανισμού

Μείωση διοικητικών βαρών και προτυποποίηση υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις

13.ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΟΡΤΩΤΙΚΗ (e – CMR)

Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική

Εξοικονόμηση διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις, ενίσχυση της διαφάνειας, διευκόλυνση και αξιοπιστία του ελεγκτικού και κυρωτικού μηχανισμού

 

Πρακτικά ο τροχονόμος, ο οποίος θα βεβαιώνει την παράβαση θα την περνά αυτόματα μέσω τάμπλετ στο κεντρικό Μητρώο της Τροχαίας καταργώντας ουσιαστικά τη μεταγενέστερη καταγραφή του συμβάντος.

Στην περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί από τον παραβάτη, ο υπερήμερος οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, ενώ στη συνέχεια, και εφόσον η ένστασή του έχει απορριφθεί, θα του παρέχεται και ένα εύλογο χρονικό διάστημα 2-3 μηνών προκειμένου να αποπληρώσει την οφειλή του, η οποία μετά το πέρας του συγκεκριμένου διαστήματος θα περνά ως υποχρέωση μέσω του Taxis και θα εμφανίζεται στη φορολογική του δήλωση.

Αν και δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την απλούστευση των διαδικασιών στους συνολικά 13 τομείς της συμφωνίας, η βεβαίωση και η παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ αλλά και ο έλεγχος και η παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων των καθ΄ έξιν παραβατών οδηγών μέσω του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (point system) αποτελούν προτεραιότητες με στόχο να προχωρήσουν εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους. Αλλωστε εντάσσονται και στην αναθεώρηση του ΚΟΚ, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Στόχος των συγκεκριμένων μέτρων είναι τόσο η αποτροπή επανάληψης των παραβάσεων από τους οδηγούς όσο και η εισπραξιμότητα των προστίμων που έχουν επιβληθεί, Το δεύτερο, μάλιστα, αποτελεί και ένα κεφάλαιο χωρίς σπουδαία αποτελέσματα έως τώρα, όπως καταδεικνύει το γεγονός ότι ενώ το συνολικό ύψος των προστίμων που επιβάλλονται ετησίως φτάνει περίπου τα 140 εκατ. ευρώ, τελικώς το ποσό που πληρώνεται δεν ξεπερνά τα 40 εκατομμύρια. Σήμερα τα βήματα από την επιβολή μέχρι την είσπραξη ενός προστίμου είναι περίπου εξήντα, ενώ φιλοδοξία του νέου ΚΟΚ είναι να τα μειώσει στα 15.

Παράλληλα το υπουργείο στοχεύει στη μείωση κατά το ήμισυ του χρονικού διαστήματος, το οποίο απαιτείται ώστε να εκδοθεί η νέα ή ανανεωμένη άδεια οδήγησης, το οποίο σήμερα στην περίπτωση έκδοσης νέου διπλώματος φτάνει κατά μέσο όρο του τέσσερις μήνες. Οι μεγάλες καθυστερήσεις είναι και η αιτία, για την οποία θεσμοθετείται και η προσωρινή άδεια οδήγησης.

Βασική προϋπόθεση για την επιτάχυνση των διαδικασιών θα είναι η κατάργηση σε μεγάλο βαθμό της κατάθεσης δικαιολογητικών με φυσική παρουσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών και η αντικατάστασή της με πλήρως ηλεκτρονική ψηφιοποιημένη διαδικασία. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει και για τις περιπτώσεις μεταβίβασης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων, οι οποίες σήμερα αποτελούν μια αρκετά χρονοβόρο διαδικασία εξαιτίας της γραφειοκρατίας.

Οι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις αποτελούν ορισμένες από τις βασικές διαδικασίες που θα απλουστευθούν ως αποτέλεσμα της προγραμματικής συμφωνίας, η οποία υπεγράφη σήμερα μεταξύ των υπουργείων Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία που συνάπτεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών και στοχεύει στη μείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και της υλοποίησης τεχνικών έργων.


Οι δήλώσεις των υπουργών και των υφυπουργών για τα οφέλη της συμφωνίας
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς δήλωσε:
«Η σημερινή προγραμματική συμφωνία, η οποία είναι η πρώτη που υπογράφεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, έχει ως στόχο την απλοποίηση και ακολούθως την ψηφιοποίηση σειράς σημαντικών διαδικασιών, όπως αυτές που αφορούν στην έκδοση αδειών οδήγησης, την μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ. Η σημερινή συμφωνία εγγυάται ότι γραφειοκρατικά εμπόδια τα οποία ταλαιπωρούσαν για χρόνια τους πολίτες, σταματούν οριστικά να υπάρχουν. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προκειμένου να γίνουν γρήγορα οι ενέργειες που θα εξασφαλίσουν στους πολίτες ευκολία στις συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο και ουσιωδώς βελτιωμένες παρεχόμενες υπηρεσίες».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε:
«Είμαστε ευτυχείς που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το πρώτο που υπογράφει προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την Απλούστευση και Ψηφιοποίηση των Διαδικασιών. Η Δημόσια Διοίκηση χρειάζεται εργαλεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και προχωράμε γρήγορα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως άλλωστε έχει ζητήσει ο Πρωθυπουργός. Η Συμφωνία θα διευκολύνει διαδικασίες που αφορούν μεταξύ άλλων, στην έκδοση διπλωμάτων και τη μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας, στον έλεγχο της συμπεριφοράς των οδηγών μέσω του point system, αλλά και στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των αδειών των υδατοδρομίων».

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος δήλωσε:
«Με την υπογραφή της σημερινής Προγραμματικής Συμφωνίας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέτουμε τις βάσεις για να βάλουμε οριστικά τέλος σε μια σειρά από «ουρές» που ταλαιπωρούν για χρόνια πολίτες και επιχειρήσεις, επιβαρύνοντας την ίδια στιγμή το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών. Με την απλοποίηση και την ακόλουθη ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα 13 έργα που έχουν συμφωνηθεί με το ΥΠ.Υ.ΜΕ. εργαζόμαστε με μοναδικό μας στόχο να μετασχηματίσουμε πλήρως την εμπειρία των πολιτών και των επιχειρήσεων στις καθημερινές συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή με την απλοποίηση και την επιτάχυνση των διαδικασιών, επιτυγχάνουμε την αποσυμφόρηση του Δημοσίου από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, εξοικονομώντας πόρους, «χαμένες» εργατοώρες και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ παράλληλα, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Με την υπογραφή τόσο της σημερινής συμφωνίας, αλλά και εκείνων που θα ακολουθήσουν, απαρέγκλιτος στόχος μας είναι στο εξής το ελληνικό δημόσιο να λειτουργεί στα πρότυπα των θεσμικά ανεπτυγμένων κρατών της Ε.Ε». Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος δήλωσε: «Οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι επιτελικού χαρακτήρα και πέρα από τον πολίτη, η απλοποίηση των διαδικασιών και η αυτοματοποίησή τους, θα προσφέρει τον απαραίτητο χρόνο στο υπουργείο να επιτελέσει καλύτερα τη δουλειά του. Θα ήθελα επίσης να υπογραμμίσω ότι εμείς συνεργαζόμαστε με τους πολίτες, αλλά και με κλάδους και είναι σημαντικό να δούμε μια προσέγγιση πιο πρακτική με τους χρήστες».






ΑΡΧΕΙΟ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 184 επόμενη > τελευταία >>