ICT plus
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΕΡΓΑ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

26/11/2019
Ελληνες Επιστήμονες και Ερευνητές συντονιστές στο Ευρωπαϊκό Εργο SafePASS

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ειδικότερα η ερευνητική ομάδα I-SENSE της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ με Διευθυντή Έρευνας τον Δρ. Άγγελο Αμδίτη και το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών με υπεύθυνο έργου τον Δρ. Νικόλαο Π. Βεντίκο, Αναπληρωτή Καθηγητή και μέλος του Εργαστηρίου, υπό το συντονισμό του ομότιμου καθηγητή Νικόλαου Ουζούνογλου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και συμμετέχουν ως συντονιστές στο ευρωπαϊκό έργο SafePASS.

Το SafePASS χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος Έρευνας και Καινοτομίας Horizon 2020 και φιλοδοξεί να επισπεύσει την άμεση απόκριση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης σε μεγάλα επιβατηγά πλοία.

Η κοινοπραξία του SafePASS συγκεντρώνει 15 εταίρους από τη βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κλάδο των νηογνωμόνων από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι μοιράζονται το ίδιο όραμα για μια ασφαλέστερη, ταχύτερη και πιο «έξυπνη» εκκένωση του πλοίου.

Τα επόμενα τρία χρόνια, το SafePASS θα αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα απόκρισης που σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης σε μεγάλα επιβατηγά πλοία, θα παρακολουθεί και θα ενημερώνει ταυτόχρονα το πλήρωμα και τους επιβάτες τους για τις βέλτιστες διαδρομές εκκένωσης, συνδυάζοντας προηγμένα και εύχρηστα σωστικά μέσα όπως επίσης δυναμικά μοντέλα υπολογισμού κινδύνου και κίνησης επιβατών. Αποτέλεσμα αυτού του συστήματος και των λύσεων που θα παρέχει θα είναι η σημαντική μείωση του συνολικού χρόνου εκκένωσης του πλοίου και η αύξηση της ασφάλειας του πληρώματος και των επιβατών.

Οι τεχνολογίες που θα αναπτύξει το SafePASS αναμένεται να επαναπροσδιορίσουν τις υπάρχουσες διαδικασίες και συστήματα ασφαλούς εκκένωσης, αλλά και να επηρεάσουν τα διεθνή πρότυπα για τα επιβατηγά πλοία σε όλα τα περιβάλλοντα.

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του έργου θα μπορούσαν να συνοψιστούν στους παρακάτω:

  • Ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης (από την αρχική εκδήλωση κινδύνου έως και τις τελικές διαδικασίες εκκένωσης και διάσωσης), στα έκτακτα σενάρια πλημμύρας και πυρκαγιάς,
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη της επόμενης γενιάς σωστικών μέσων για επιβατηγά πλοία μεγάλης χωρητικότητας,
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη προηγμένων εργαλείων και μεθόδων ριζικής βελτίωσης των διαδικασιών εκκένωσης,
  • Δημιουργία μιας προηγμένης πλατφόρμας, η οποία θα καλύπτει τις ανάγκες ασφάλειας των επιβατών κατά τη διάρκεια σύνθετων διαδικασιών εκκένωσης μέσω του προσδιορισμού, του σχεδιασμού και της διατήρησης μιας δυναμικής διαδρομής εκκένωσης. Η διαδρομή αυτή θα προσαρμόζεται ανάλογα με τις τρέχουσες και ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες και θα καθοδηγεί τους επιβάτες, διευκολύνοντας ταυτόχρονα τον καλύτερο συντονισμό του πληρώματος.
  • Παροχή συμπεριφορικών λύσεων συμβατών με τη διεθνή νομοθεσία, τα πρότυπα και τους κανονισμούς (SOLAS, GDPR, κτλ.), καθώς και συστάσεων για μελλοντική υιοθέτηση.

Το σύστημα SafePASS θα δοκιμαστεί και θα αξιολογηθεί σε διάφορες πιλοτικές επιδείξεις κατά τη διάρκεια του έργου. Οι πιλοτικές αυτές επιδείξεις θα γίνουν σε περιβάλλον προσομοίωσης αλλά και σε κρουαζιερόπλοιο σε ναυπηγείο της Chantiers de L’Atlantique με προσομοίωση διαφόρων περιπτώσεων κρίσιμων συμβάντων και εκκένωσης και την χρήση νέων τεχνολογιών και σωστικών μέσων.

Απόδειξη της διεπιστημονικής φύσης και των δυνατοτήτων του έργου μπορεί να προκύψει μέσα από τις δραστηριότητες των εταίρων και του ηγετικού ρόλου που κατέχουν στον τομέα τους. Πιο συγκεκριμένα, η κοινοπραξία συνδέει δύο κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές και παρόχους σωστικών μέσων (Survitec και Viking), έναν διακεκριμένο κατασκευαστή κρουαζιερόπλοιων (Chantiers de L’Atlantique), έναν φορέα εκμετάλλευσης κρουαζιερόπλοιων (Royal Caribbean Cruise Line), τρία ερευνητικά ιδρύματα της Ε.Ε. (Maritime Safety Research Centre, National Technical University of Athens, Trinity College Dublin), δύο IACS νηογνώμονες (DNV GL, RINA Services & RINA Hellas) και πέντε εταίρους από το χώρο της των υπηρεσιών και της τεχνολογίας (EXUS Software, Diginext, Crowd Dynamics International, Telesto Technologies, SEAbility cy).

Περισσότερες πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες μέσω της ιστοσελίδας του έργου στη διεύθυνση www.safepass-project.eu.

ΑΡΧΕΙΟ - ΕΡΓΑ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 132 επόμενη > τελευταία >>