ICT plus
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΕΡΓΑ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

18/9/2019
Καθολική αμφισβήτηση του διαγωνισμού των 400 εκατ. ευρώ για τα «Αναλογικά Διόδια. Κατακυρώθηκε σε Άκτωρ – Ιντρακάτ – Ιntrasoft Inl και Autostrade Tech (Ιταλία). Αναμένεται απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας


«Σύννεφα» μαζεύονται στον ορίζοντα του μεγάλου έργου 400 εκατ. ευρώ για τα Ηλεκτρονικά Διόδια, έργο που η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών είχε προωθήσει ως ένα νέο πρωτοποριακό σύστημα δορυφορικών και ηλεκτρονικών διοδίων, ο διαγωνισμός του οποίου έχει καταλήξει στην κοινοπραξία Άκτωρ – Ιντρακάτ – Ιntrasoft Inl - Autostrade Tech (Ιταλία), που ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή του νέου συστήματος αναλογικών διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Ηδη ο σχεδιασμός και η μέχρι σήμερα υλοποίησή του αμφισβητείται τόσο από το υπουργείο, από του συμμετέχοντες αλλά και τις εταιρείες των παραχωρησιούχων, που δεν δείχνουν θετικοί στην υλοποίηση του έργου με βάση τον αρχικό σχεδιασμό του. Παράλληλα πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν πως το υπό υλοποίηση σύστημα δεν  έχει εφαρμοστεί πουθενά και η Ελλάδα θα πρωτοτυπήσει παγκοσμίως με την λειτουργία του. Η μεγάλη αντίδραση έρχεται οι παραχωρησιούχοι, που δεν έχουν αποδεχθεί ποτέ τον σχεδιασμό της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, που προβλέπει ειδικό ταμείο για την είσπραξη των διοδίων και μετά την αναλογική διανομή των εσόδων. 

Προφυγές και το «φρένο» από την «Μυτηλιναίος»
Ηδη ο Ομιλος «Μυτηλιναίος» έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας αμφισβητώντας τον τρόπο αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, σημειώνοντας μάλιστα ότι η δική της προσφορά ήταν κατά 70 εκατ. ευρώ φθηνότερη αλλά δεν επελέγη. Η προσφυγή θα συζητηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου και η απόφαση προφανώς θα κρίνει και το μέλλον του διαγωνισμού, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα τον ακυρώσει, αν το ΣτΕ αποδεχθεί την προσφυγή της «Μυτιληναίος».

Ο διαγωνισμός, για τον οποίο οι παραχωρησιούχοι ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί από την αρχή της διαδικασίας αφορά στην μεγάλη δυσκολία να εφαρμοστεί, καθώς θα πρέπει να τροποποιηθούν στο σύνολο τους οι συμβάσεις παραχώρησης. Επίσης θα πρέπει να εγκριθούν εκ νέου οι συμβάσεις τόσο από τις τράπεζες όσο και από τις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν.

«Αγκάθια» και στην χρηματοδότηση
Εάν επί πλέον σημείο που προβληματίζει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδμών, είναι πως ακόμα και αν τελικά υλοποιηθεί η διαδικασία καταγράφονται προβλήματα στην χρηματοδότησή του. Τα 400εκατ. ευρώ που απαιτούνται σύμφωνα με την προκήρυξη, προέρχονται από το ΠΔΕ χωρίς να έχει διασφαλιστεί το σύνολο του ποσού. Σε κάθε περίπτωση από το Υπουργείο Υποδομών αυτό που θεωρείται κρίσιμο στο πεδίο των διοδίων είναι η διαλειτουργικότητα και η αναλογικότητα στην χρέωση, κάτι που συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με απόψεις του Παναγιώτη Παπανικόλα, που είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε, της Ολυμπίας Οδού και Γενικός Διευθυντής της VINCI στην Ελλάδα, υπάρχουν πολλά διαδικαστικά και τεχνικά προβλήματα στη λύση για τα ηλεκτρονικά διόδια που είχε επιλέξει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Υποστήριξε πάντως ότι ότι το πιο αποφασιστικό βήμα θα γίνει με τη θέσπιση της διαλειτουργικότητας και με τη χρήση μόνο ενός μηχανήματος e-pass.

Με δικό της σύστημα η «Ολυμπία Οδός»
Ακόμα ένα στοιχείο που δείχνει την αμφισβήτηση του διαγωνισμού ανάπτυξης ηλεκτρονικών διοδίων είναι η «Ολυμπία Οδός», η οποία επεξεργάζεται ένα σύστημα «υβριδικών» διοδίων, το οποίο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει στο επόμενο διάστημα. Πρόκειται για ένα σύστημα χρεω-πίστωσης το οποίο θα απευθύνεται μόνο σε όσους διαθέτουν e-pass της Ολυμπίας Οδού. Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί ο χρήστης του e-pass, που θα εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο, θα χρεώνεται κανονικά στους σταθμούς διοδίων από όπου θα περνά. Στην έξοδο του από αυτόν, θα γίνεται υπολογισμός των χιλιομέτρων που δεν χρησιμοποίησε (μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων) και το ποσό που αναλογεί θα «επιστρέφει» στο λογαριασμό του.

Από την πλευρά της η «Ολυμπία Οδός» υποστηρίζει ένα «δίκαιο» σύστημα χρέωσης το οποίο χωρίς να επενδυθούν μεγάλα κεφάλαια εισάγει την αναλογικότητα των διοδίων. Την δυνατότητα ανάπτυξης υβριδικών διοδίων την προβλέπει η από το 2013 τροποποιημένη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού. Αυτό δίνει και τη δυνατότητα στο να γίνει η πρώτη παραχώρηση η οποία προχωρά σε αυτό το βήμα και το οποίο εφόσον εφαρμοστεί και πετύχει θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των εταιρειών των Οδικών Αξόνων η πορεία του διαγωνισμού είναι αμφίβολη και περισσότερο παρά ποτέ θεωρούν πιθανή την ακύρωσή του.

ictplus.gr

ΑΡΧΕΙΟ - ΕΡΓΑ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 129 επόμενη > τελευταία >>