ICT plus
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΠΑΠΑ-ΓΑΛ(Λ)ΟΣ

23/7/2019
«Το γαρ πολύ του ελαίου γεννάει . . . τηγανήτα»? Πλήρες ανάγνωσμα ρεπορταζιακό περί του υπουργικού κτηρίου, δεξιά όπως ανεβαίνεις την οδοό Πάντου από την Πάντειο

Μια που θα μετονομαστεί [ όπως βλέπετε ακόμη δεν έχει μετονομαστεί ] το νέο υπουργείο σε "Ψηφιακής Διακυβέρνησης", αποθανατίσαμε την επιγραφή στο βάθρο του Αμφιθεάτρου για ενθύμιο. Μπαϊ δε γουέη το σάητ του υπουργείου πότε θα αλλάξει? Ρωτάμε εμείς ως αδαείς και [πάμ]πτωχοι τω πνεύματι.   


Αφήσαμε ήσυχους κάποιες μέρες το γκουβέρνο, 
 ακολουθώντας της αστική ευγένεια, 
μέχρι να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης η Κυβέρνηση,
 ώστε να αρχίσουμε το θεάρεστο έργο μας 
της εποικοδομητικής κριτικής, 
έτσι όπως την αντιλαμβανόμαστε στον παπά-γά(λ)λο. 

Και ξεκινάμε επισήμως το πρώτο μας εκτενές ραπόρτο,
που είναι αποτέλεσμα πολλών συζητήσεων και
 κατάθεσης δεκάδων απόψεών σας
 για τα τεκταινόμενα στο υπουργικό κτήριο,
ΔΕΞΙΑ πλέον,
όπως ανεβαίνεις την οδό Πάντου, από την Πάντειο



 Και   let΄s  twist again  όπως μας τραγουδούσε κάποτε ο Chubby Checker 


 Φανταστείτε τον υπουργό μας, τον Κυριάκο Πιερρακάκη,
να ψάχνει για επενδύσεις στις τηλεπικοινωνίες και
να τον ρωτούν οι αδαείς, περί τα ελληνικά τηλεδρώμενα, επενδυτές
"Μίστερ σε πόσο χρόνο εκδικάζονται οι προσφυγές
στην αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή?"
 
και να τους τους πει αφοπλιστικά
"Σε μόνο επτά χρόνια!" [ περίπτωση Vodafone κατά Cosmote ]
και ο Κυριάκος [ ο Μητσοτάκης ] να ελπίζει
ότι θα έρθουν ψηφιακές επενδύσεις,
ας πούμε στα Δίκτυα 5G και εξωχώριοι τeleocmεπενδυτές. 

Ξανά μπάϊ δε γουέη,
αναρωτήθηκαν  οι τηλεκωμικοί σεναριολόγοι, 
 γιατί η σημερινή ηγεσία της ΕΕΤΤ
"καθάρισε" τις παλαιές υποθέσεις των κινητοτηλεφωνάδων
 μέσα σε λίγους μήνες και 
  γιατί οι προηγούμενες  "κλωσούσαν" έξη χρόνια  το "ωόν"  ?

Πάσα απάντηση και εικασία αποδεκτή.
 

Ο σημερινός μας τίτλος είναι μία  "σύζευξις" της παροιμίας "πολύ το λάδι και από τηγανίτα τίποτα" με τον στίχο
"το γαρ πολύ του έρωτος γεννά παραφροσύνη" από το ποίημα "Η προσευχή της παρθένου" του Νίκου Γκάτσου σε μουσική Μάνου Χατζηδάκι, το οποίο ερμήνευσε μοναδικά η Μελίνα Μερκούρη το 1976, με την  αδόκιμη καθαρευουσοαρχαϊζουσα διάλεκτο,  που χρησιμοποιούμε, και που έφτασε να γίνει 
 
«το γαρ πολύ του ελαίου και του μελιού γεννάει . . . τηγανήτα» ?  

Και κάναμε αυτή την σημειολογική  "σύζευξιν", [ Ξανά μπάϊ δε γουέη. Πότε θα ξεκινήσει αυτό το έργο ή μόνο στις υπογραφές των συμβάσεων μείναμε ? ] καθώς τα τεκταινόμενα για πολλούς εξ υμών παραβάλλονται με τον σημερινό μας τίτλο, όπως θα διαπιστώσετε από το αναλυτικό ραπόρτο περί της μελλούσης καταστάσεως, όπως την αποτυπώσατε εσείς εσείς οι ίδιοι με τις ουσιαστικές και πραγματικές [ λόγω της πολυετούς ενασχόλησής σας στην "πρώτη γραμμή" των έργων και των διαδικασιών των ΤΠΕ" ] επισημάνσεις σας για τα τεκταινόμενα εντός και εκτός του υπουργικού κτηρίου, δεξιά όπως ανεβαίνεις την οδό Πάντου από την Πάντειο.

Ετσι συνθέσαμε και εμείς έναν δεκάλογο από σχόλια, εκτιμήσεις, ερωτήματα και αμφισβητήσεις γύρω από τις κυβερνητικές και υπουργικές εξαγγελλίες στόχων και υπεσχημένων του υπουργείου «Ψη-Δια» περί της προόδου των ΤΠΕ στην Ελλάδα

Και αρχίζουμε με την καθιερωμένη

Κ  α  λ  λ  η  μ  μ  μ  έ  ε  ε  ε  ε  ρ  α  α  α  α  α  α  α      

 Ε  Ε  Ε  Ε  λ   λ  λ  α  α  α  α  δ  δ  ά  ά  ά  ά  ρ   α   α  α  α  α 


Κ 
 α  λ  λ  η  μ  μ  μ  έ  ε  ε  ε  ε  ρ  α  α  α  α  α  α 
 α      

 Π  α  π  α  γ   α  λ  ι  ά  ά  α  ρ  η  δ  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ε  ς  ς  ς 


 K 
 α  λ  λ  λ  λ  ό  ό  ό  ό  ό           

 Κ 
 α  λ   ο  
 ο  ο  κ  κ  α  ί   ί  ί  ρ  ρ  ι  ι  ι  ι       κ  α  ι  


Κ 
 α  λ  ή          ε  β    δ   ο  μ  ά   ά   ά   ά   δ  α  α  α  α 
 α    


Κ 
 α  ι          ν  α            χ  α  ι  ρ  ό  μ  α  σ 
 τ   ε      


 τ  
 ο         ν  έ  ο            Ψ  Η  Π  Τ  Ε  Ε  Ε  . . . . . 

για να συνεχίσουμε με την


 Εκτίμηση 1η 
Το νέο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης [ «Ψη-Δια» για συντομία ] θεωρητικά έχει καλό σχεδιασμό, πάντα επί της αρχής μιλάμε, καθώς συγκεντρώνει αρμοδιότητες που είναι συναφείς και σχετικές και συγγενείς τόσο με το αντικείμενο του υπουργείου και την χάραξη Στρατηγικής, όσο και με την υλοποίηση υπηρεσιών και έργων υποδομής που θα αποτελούν το «κορμό» στήριξης του νέου ψηφιακού «οικοδομήματος». Αρα επί της αρχής καταγράφονται θετικά σχόλια. Και πάμε τώρα επί της ουσίας. Το ογκώδες των αρμοδιοτήτων του υπουργείου «Ψη-Δια» αμέσως και με το καλημέρα δημιουργεί ένα εξαιρετικά σύνθετο περιβάλλον εμπλεκόμενων συναρμοδιοτήτων, οι περισσότερες των οποίων πρέπει να ξεκαθαριστούν και με τα αναμενόμενα ΦΕΚ και με υπουργικές αποφάσεις και με εγκυκλίους. Επομένως η πλήρης λειτουργία του υπουργείου θα χρειαστεί χρόνο ίσως και πέραν του διμήνου [ Αύγουστος και Σεπτέμβριος ] για να υπάρχει οι «κόμβοι» των αποφάσεων και της υλοποίησης των υπουργικών εντολών «στη βάση». Σεμνή υπόδειξη: Καλό θα είναι οι «εντολοφόροι» να είναι θεσμικά τοποθετημένοι στο οργανόγραμμα του υπουργείου και όχι με απλή προφορική εντολή, όπως στο παρελθόν.

 Εκτίμηση 2η
Oι προσαρτήσεις της ΓΓ Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) που μετονομάζεται αποκτώντας και νέους ρόλους, της ΗΔΙΚΑ, του ΕΔΕΤ και άλλων υπηρεσιών δεδομένων του Δημοσίου επί της αρχής είναι θετική. Όμως είναι πιεστικό και άμεσο να διατυπωθούν οι βασικοί, κύριοι και δευτερεύοντες άξονες και σίγουρα με την συνεργασία του προσωπικού, κάτι που δεν φαίνεται ότι είναι και πολύ διαπραγματεύσιμο. Ειδικά με την ΓΓΠΣ που αναδιαμορφώνεται σε Κέντρο Δεδομένων Δημοσίου Τομέα, γνωρίζουμε ότι οι προεργασίες [ αν έχουν γίνει όπως εμείς εκτιμούμε ότι πρέπει να γίνουν ] της αλλαγής του ρόλου της, δεν έχουν γίνει αντικείμενο διαβούλευσης με το προσωπικό και την ιεραρχική στελεχιακή «πυραμίδα» της. Στην περίπτωση που οι υπουργικές αποφάσεις και οι εγκύκλιοι έχουν ήδη ετοιμαστεί να επισημάνουμε ότι οι δυσκολίες θα έχουν εκθετική πορεία, καθώς από την στιγμή που δεν υπάρχει η σχετική μελέτη για να γίνει η ΓΓΠΣ το «Κέντρο Δεδομένων του Δημόσιου τομέα» (ΚΔΔΤ) οι διοικητικές και θεσμικές δυσκολίες δεν θα είναι λίγες. Αρα? Αρα, χθες να γίνει η μελέτη για την μετάβαση από την ΓΓΠΣ στο «ΚΔΔΤ» και σήμερα η πιστή εφαρμογή της. Τουθόπερ «ο χρόνος γαρ εγγύς» για να θυμηθούμε και την Καινή Διαθήκη.

 Εκτίμηση 3η
Πως θα γίνουν οι διαγωνισμοί, με ποιες πιστώσεις? Πως και ποιος θα είναι ο «εκτελεστικός» βραχίονας του υπουργείου «Ψη Δια»? Ποιο θα είναι το μέλλον της «Κοινωνίας της Πληροφορίας»? Ερωτήματα που τέθηκαν και φυσικά αναμένονται υπηρεσιακώς απαντήσεις, καθώς κανείς [ πλην του υπουργό των υφυπουργών και ίσως του στενού επιτελείου του ] δεν γνωρίζει ούτε πόντο από τις προθέσεις, πόσω [ δοτική είναι αυτό και θέλει ωμέγα σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη ] δε μάλλον οι εκτός νυμφώνος. Και φυσικά βρισκόμαστε μπροστά, σύμφωνα με τους στόχους του υπουργείου, όπως αυτοί γνωστοποιήθηκαν στους «μπλε φακέλους» εκ του Μαξίμου και σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα [ δεξιά στήλη ], σε έναν βαρύτατο προϋπολογισμό για να μπορούμε να πούμε ότι τα μισά [ και φυσικά όχι όλα ] από τα εξαγγελθέντα θα ξεκινήσουν [ δεν λέμε αν θα τελειώσουν στην τετραετία, καθώς αυτό είναι άλλο ραπόρτο ] τουλάχιστον τρία [ όχι περισσότερα ] έργα. Και εδώ καταγράφονται τα εξής απλοϊκά ερωτήματα: Με πιστώσεις από το ΕΣΠΑ ή το ΠΔΕ? Θα γίνουν με ΣΔΙΤ ή με παραχώρηση χρήσης ?  Με εκτελεστικό βραχίονα την «Κοινωνία της Πληροφορίας» ή τις αρμόδιες υπηρεσίες? Εμείς απλώς συνιστούμε υπομονή και εγκαρτέρηση. Πάντως το ερώτημα «ΠΔΕ ή ΕΣΠΑ» δεν είναι εύκολο προς απάντηση. Καθώς οι προκάτοχοι απλώς είχαν αγνοήσει το ΕΣΠΑ και εξ όσων γνωρίζω η «ωρίμανση» των έργων και μόνο περνάει στο 2020.

 Εκτίμηση 4 η
Εντοπίσατε ότι άμεση υλοποίηση στρατηγικής Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω έργων, και υπάρχον πλαίσιο διαγωνισμών δεν συμβαδίζουν. Σωστό και σαφές, Από την στιγμή που ένα έργο, αφού διαστασιολογηθεί και πάρει την άγουσα για προκήρυξη, κατακύρωση, συμβασιοποίηση, υλοποίηση και παραδοθεί χρειάζονται τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια καταλαβαίνουμε όλοι ότι το χρονικό όριο. . . εξαμήνου που ακούστηκε, απλώς εμείς και εσείς δεν το ακούσαμε. Και βεβαίως, αν πούμε ότι πάμε με τα ισχύοντα νομικά καθεστώτα κρατικών προμηθειών ή ΣΔΙΤ θα φάμε άνετα την τριετία plusστην πλέον αισιόδοξη έκφανση της έννοιας «επιτάχυνση». Συνιστούμε ταπεινά ειδικά σε αυτόν τον τομέα, «εστέ» [ προστακτική του ρήματος ειμί ] προσεκτικοί, γιατί απευθύνεστε, εσείς του «Ψη Δια», σε στελέχη με πολλές δεκαετίες «στα χαρακώματα» και τα οποία «δεν μασάνε» από «ιδέες» και «σκέψεις», απλώς και μόνο γιατί «τα έχουν δει όλα και από όλους».

 Εκτίμηση 5η
Ολοι οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στο ραπόρτο δεν παρέλειψαν να επισημάνουν ότι αν κάνεις μία «σούμα» της αξίας των προαναγγελθέντων έργων προκύπτει ένα δυσθεώρητο μεγάλο ύψος δαπανών, το οποίο απλώς και δεν το γνωρίζει κανείς από την στιγμή που ελάχιστα έργα εκ των αναγγελθέντων είναι έστω προχείρως διαστασιολογημένα. Είναι ένα θέμα προς διερεύνηση και μάλιστα εκτιμούμε ότι  η ακριβής συνολική αξία του συνόλου των έργων που εξαγγέλθηκαν [ γιατί υπάρχουν και πολλά άλλα που είναι άγνωστα και θα προκύψουν στην πορεία ] είναι σήμερα άγνωστη. Επομένως περιμένουμε το ΦΕΚ της ίδρυσης του νέου υπουργείου για να δούμε αν και πως προβλέπονται οι χρηματοδοτήσεις των έργων του. «Κάντ΄ υπομονή», που λέει και το τραγούδι.

 Εκτίμηση 6η
Και πάμε λίγο βαθύτερα. Αναφέρθηκε προεκλογικά [ και δεν κάνουμε λάθος ] ότι επιδίωξη του κυβερνώντος κόμματος είναι η «συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα». Στις Τεχνολογίες και υπηρεσίες Πληροφοριών πραγματικά γράφουμε ένα μεγάλο «μηδέν» πλην του «Εξυπνου Εισιτηρίου» της ΣΤΑΣΥ-ΟΑΣ. Και προφανώς και φυσικά εδώ και καιρό στο εξωτερικό υπάρχει το SaaS για το software και το Iaas για τις υποδομές, που καλό θα είναι να το δούμε [ πειραματικά και δοκιμαστικά στην αρχή ] και στον Δημόσιο τομέα. Όμως το συγκεκριμένο «εργαλείο» δεν είναι ούτε πανάκεια ούτε για όλες τις δουλειές, καθώς ως «πρωτόγνωρο» δεν θα βρει και πολλούς πρόθυμους [ και σωστά δεν θα βρει ] για να μπει σε μεσαία έργα. Και εδώ πάμε και λίγο στα πιο βαθιά αναφερόμενοι σε έργα που ακούστηκαν στις προγραμματικές και συγκεκριμένα στα ERP, HR και CRM, τα οποία λόγω πολιτικών παρεμβάσεων και συντεχνιακών πιέσεων σχεδόν «στούκαραν», ενώ μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς τις γνωστές διαμάχες, να δούλευαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και το κράτος να έπαιρνε υπηρεσίες, υποστήριξη και συντήρηση [ αυτά τα δυο δεν τα θίγουμε σήμερα ] σε πολύ υψηλότερο επίπεδο του σημερινού.
Σεμνή υπόμνησις: καλά είναι τα Saas και τα IaaS, αλλά στην αρχή πάμε «στράτα – στρατούλα».

 Εκτίμηση 7η
Επισημάνατε πως είναι σωστή και αισθητά βελτιωμένη η διάρθρωση του νέου υπουργείου «Ψη Δια». Χαρακτηρίσατε θετική την «προσάρτηση» της ΓΓΠΣ, της ΗΔΗΚΑ και του ΕΔΕΤ ως Κέντρα Δεδομένων Δημόσιου, τομέα και περιμένετε τα νέα οργανογράμματα, γιατί «στις λεπτομέρειες κρύβεται ο διάβολος». Σοφότερον συμπέρασμα δεν γίνεται,. Όμως επειδή στις λεπτομέρειες κρύβεται ο διάβολος και όπως λέει και ο Γιώργος Νταλάρας «στα μισά του έρωτα βγαίνει ο δολοφόνος» [ σε μουσική του Γιώργου Καζαντζή και στίχους της Ελένης Φωτάκη ] το νέο υπουργείο χρειάζεται ισχυρότερη διοικητική δομή, περισσότερα και εμπειρότερα στελέχη, νέο οργανόγραμμα και συστηματική παρακολούθηση της τήρησης των διαδικασιών, καθώς επί μέρους «αστοχίες» θα έχουν άμεσα και καθοριστικά δυσμενή [ προφανώς ] αποτελέσματα. Και εκεί η επικοινωνιακή διαχείριση δεν θα περάσει, καθώς σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα, το πολύ από αρχές Φθινοπώρου το υπουργείο «Ψη Δια» θα μπει στον μεγενθυτικό φακό στον μείζονος αντιπολίτευσης, παρά το γεγονός ότι δεν έχει «χρεωθεί» σε κανέναν «σκιώδη» υπουργό μέχρι σήμερα. Και αυτό εμάς λίγο μας κόφτει, όμως επειδή γνωρίζουμε τα της εσωτερικής λειτουργίας των υπουργείων και των λοιπών υπηρεσιών που είχαν άμεση σχέση με υλοποίηση έργων ΤΠΕ, κρατάμε
πάντα μικρό καλάθι, γιατί ξέρουμε από . . . «αχλάδες».

 Εκτίμηση 8η
Μας αναφέρατε ότι σας διακατέχουν Επιφυλακτικότητα, Αναμονή και Επιφυλάξεις για τα πρώτα, τα επόμενα και τα μεσοπρόθεσμα βήματα στον τομέα του ΙΤ, όπου  τα καθήκοντα και οι τομείς του υπουργείου «Ψη Δια» έχουν εξαιρετικά βαριές και σύνθετες ευθύνες υλοποίησης. Σαφώς και είναι ψύχραιμη και ώριμη η στάση σας. Όμως μας είπατε παράλληλα ότι ο πύχης μπήκε πολύ ψηλά και κανείς δεν τους είπε να τον βάλουν εκεί.  Και αυτό σωστόν. Μας είπατε επίσης ότι το δείγμα γραφής θα φανεί από τις πρώτες πολιτικές και υπηρεσιακές αποφάσεις. Επίσης ότι από τις αρχές Οκτωβρίου, αμέσως μετά την ΔΕΘ, οι προθεσμίες θα έχουν σχεδόν μηδενιστεί και τότε οι ανοχές θα είναι ελάχιστες, καθώς έχετε ακούσει πολλά και, με το δίκιο σας, περιμένετε έστω τα πρώτα, ελάχιστα αλλά χαρακτηριστικά δείγματα, να υλοποιούνται. Επίσης περιμένετε να δείτε  άμεσα τις αποφάσεις για τα προηγούμενα και μη υπογραφέντα έργα, που περιμένουν «μετέωρα» όπως π.χ η «Εξυπνη Γεωργία» και το VAR, για το οποίο γράφτηκε πως έχει γίνει η . .
«θεσμική παραλαβή» [ τιτανοτεράστιος χαρακτηρισμός ] και επιβάλλεται η λειτουργική, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα. Εμείς επαναλαβάνουμε ότι ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί ένα έργο, που αφορά καθαρά δραστηριότητες ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών, πρέπει να το πληρώσει ο Ελληνας πολίτης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Και επειδή το ποδόσφαιρο, όπως διαπιστώσατε το συνδέσαμε άμεσα με τα των Τηλεπικοινωνιών,  προτείνουμε αν τελικά το VAR πληρωθεί από το ΠΔΕ να πληρώνουν οι ΠΑΕ κάθε Κυριακή τέλος χρήσης που τους αναλογεί με βάση την απόσβεση, την λειτουργία και την συντήρησή του στο κράτος.

 Εκτίμηση 9η
 Ξεχωρίσαμε τα των Τηλεπικοινωνιών, που είναι διακριτός τομέας και δεν πολυαναφέρθηκε λεπτομερειακώς στις εξαγγελίες και στις προγραμματικές. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, παρά το γεγονός ότι οι υφυπουργοί και οι Γενικοί Γραμματείς ανέλαβαν καθήκοντα [ βέβαια απομένουν τα ΦΕΚ ] το που, το πώς και το πότε θα αρχίζει να αξιολογείται από την αγορά το υπουργείο «Ψη Δια» είναι απλώς θέμα χρόνου. Και από την στιγμή που, όπως είπαμε έχει ψηλώσει ο πήχυς [ με ύψιλον και όχι με ήτα ] τότε θα γίνουν και οι πραγματικές αξιολογήσεις και φυσικά σε ουσιαστικά έργα. Και φυσικά καθώς το «112» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «δείγμα γραφής», καθώς οι συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων είναι να το παραδώσουν τον φετινό Δεκέμβριο, όπως τόνισαν και οι κυβερνώντες, περιμένουμε τα άμεσα δείγματα γραφής που ένα είναι ο ρυθμός υλοποίησης του «Σύζευξις». Και να πούμε ότι καλό θα είναι να μην γίνει συνήθεια για ότι συμβαίνει στην πληροφορική ή σε έργα ΤΠΕ/ICΤ, όπως π.χ το «112», να τρέχουνε τον Πιερρακάκη για να βγάλει τα «κάρβουνα» με «ενδιάμεσες λύσεις», αλλά να πάνε στους αρμόδιους φορείς που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ΕΛΑΣ και η Πολιτική Προστασία. Γιατί σε πολύ λίγο θα πλησιάσουν τα Χριστούγεννα και ο κίνδυνος «να μας στολίσουν» τα ΜΜΕ, ως κλάδο, σαν χριστουγεννιάτικο δένδρο με λαμπιόνια και απαστράπτουσες μπαλίτσες είναι μεγάλος.

Και . . .

 Εκτίμηση 10η
Οσο για την δέκατη εκτίμηση να την συνοψίσουμε στην γνωστή ευχή του Ολι Ρεν «Καλό κουράγκιο», γιατί τώρα ξέρετε τι γεννά «το γαρ πολύ . . .» 

Αυτά και θα επανέλθουμε μελλοντικώς και δριμυτερότεροι.




  ΤΑ   Μ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ Μ  Ι Κ Α  ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΚΑ   TIPS

Είδηση μετασεισμική έγινε ο Πειραιάς από
 α)  την κατάρρευση του υπερπεντηκονταετούς κατερειπωμένου Ταινιοδρόμου Κάκαρη, που δέσποζε στον προλιμένα και τον είχαν δει εκατομμύρια μάτια ταξιδιωτών, απορώντας "τι θα το κάνουν αυτό το ερείπιο"? Βέβαια ήταν διατηρητέο [ και λοιπόν ? ]. Βέβαια υπήρχαν "ιδέες" για την "αξιοποίησή" του [ και λοιπόν ? ]. Βέβαια μας στεναχώρησε ιδιαιτέρως ο Νίκος Μπελαβίλας, δημοτικός σύμβουλος Πειραιά και αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, διδάσκων Πολεοδομία και Ιστορία της Πόλης, ο οποίος είπε πως για την κατάρρευση φταίει η . . . Cosco. Βέβαια την πολιτική του "παρίσταμαι, συμπαρίσταμαι, αλλά δεν κάνω τίποτα" ακολούθησαν και πολλοί άλλοι "παρ'αγοντες" της πειραϊκής ζωής. «Τελευταίο δείγμα της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης», θα τον χαρακτηρίσει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης. Αντίστοιχα, ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας θα υποστηρίξει ότι «ενδεχόμενη κατεδάφιση του ταινιόδρομου θα συνιστά εγκληματική πράξη κατά της βιομηχανικής ιστορίας του τόπου». Εσείς δείτε ΕΔΩ τον ταινιόδρομο σε φωτορεπορτάζ της zougla.gr. Επίσης ΕΔΩ και ΕΔΩ την ιστορία του. Δυστυχώς ο Ταινιόδρομος Κάκαρη το πιθανότερο είναι να κατεδαφιστεί, γιατί  ειδικά τώρα είναι επικίνδυνος. Επίσης όλη η δομή του εδώ και δεκαετίες είναι κατεστραμένη και δεν υπάρχει [ και ούτε υπήρχε με σάπιο "οπλισμό" λόγω της αλμύρας ] καμία απολύτως δυνατότητα επισκευής. Απολύτως καμία! 

 β)  τις σημαντικές ζημιές στις ιστορικές Αποθήκες του Πειραιά, διαβάστε ΕΔΩ την ιστορία τους και δείτε ΕΔΩ πως έγιναν μετά τον σεισμό και πως τις είχε καταντήσει η αδιαφορία όσων σήμερα κόπτονται για . . . ευθύνες. Οι Αποθήκες ήταν πραγματικό πειραϊκό στολίδι, πραγματικά ιστορικές, αληθινά διατηρητέες και αρχιτεκτονικά κοσμήματα, προς επίρρωσιν των απόψεων Μπελαβίλα, που επειδή ήθελε να την πει κάπου, βρήκε την Cosco ως υπεύθυνη και όχι τις μεγάλες και διαχρονικές ευθύνες πολιτικών, κομματικών, συνδικαλιστικών, προσωπικών ευθυνών που βαραίνουν τους "πειραιώτες" ταγούς

Τέλος η αποκατάσταση και ανάδειξη του Ταινιόδρομου Κάκαρη  
ήταν  τμήμα της συζήτησης για το master plan του λιμανιού του Πειραιά.
Ηταν . . .






Σχόλια αναγνωστών
Αν θέλεις να προσθέσεις το δικό σου σχόλιο, θα πρέπει να κάνεις login !
Αν θέλεις να γίνεις μέλος κάνε κλίκ εδώ !

ΑΡΧΕΙΟ - ΠΑΠΑ-ΓΑΛ(Λ)ΟΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 219 επόμενη > τελευταία >>