ICT plus
Κυριακή, 26 Μαίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

22/4/2019
Προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για τo Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ. Θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 20 χιλιάδες θέσεις στάθμευσης σε πόλεις ολόκληρης της χώρας Στις 20 Μαϊου κατάθεση των προτάσεων.

 

Δημοσιεύθηκε, η προκήρυξη του ανοιχτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης». Τo Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης, έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 20.000 θέσεις στάθμευσης σε πόλεις ολόκληρης της χώρας, με πολλαπλά οφέλη για τους Δήμους, τους κατοίκους, τα άτομα με αναπηρία και τους επαγγελματίες. Είκοσι χιλιάδες θέσεις «έξυπνης» στάθμευσης σε δήμους όλης της χώρας θα είναι διαθέσιμες στους κατόχους αυτοκινήτων πολίτες με την υλοποίηση του έργου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής για τη «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης».

Η προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού για το έργο προϋπολογισμού 20 εκατομμυρίων ευρώ, δημοσιεύτηκε την Παρασκευή με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 20ή Μαΐου 2019, ενώ το σύστημα που θα αναπτυχθεί δε θα έχει την δυνατότητα να υποδεικνύει τις κενές θέσεις στους ενδιαφερόμενους οδηγούς αλλά και να τους παρέχει οδηγίες πλοήγησης για να τις προσεγγίσουν. Η συμφωνία-πλαίσιο για το έργο θα υπογραφεί με έναν ανάδοχο και θα έχει διάρκεια 4 ετών από την υπογραφή, ενώ υπάρχει πρόσκληση συνεργασίας στους δήμους που επιθυμούν να μετέχουν στο πρόγραμμα καθώς θα υπογραφεί σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου και των ΟΤΑ Α΄ Βαθμού. Το σύστημα «έξυπνης» ελεγχό΅ενης στάθ΅ευσης θα υποστηρίζεται από εφαρ΅ογές που θα ενη΅ερώνουν τους οδηγούς σε πραγ΅ατικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές.

Παράλληλα θα περιλαμβάνει ειδικές προδιαγραφές ώστε να προφυλάσσονται οι θέσεις των μόνιμων κατοίκων αλλά και των ευάλωτων χρηστών, όπως είναι τα άτο΅α ΅ειω΅ένης κινητικότητας. Ειδικά για τα άτο΅α ΅ε ειδικές ανάγκες, το σύστη΅α θα φροντίζει για τη διασφάλιση της διαθεσι΅ότητας των θέσεων στάθ΅ευσης ΅ε ειδικούς αισθητήρες. Η ηλεκτρονική πλατφόρ΅α θα δίνει τη δυνατότητα καταχώρισης και διαχείρισης των ειδικών ο΅άδων χρηστών (΅όνι΅οι κάτοικοι περιοχής, Α΅εΑ, δικαιούχοι ειδικών τι΅ολογίων κ.λπ.). Η επιτήρηση των ειδικών θέσεων αλλά και όσων απευθύνονται σε ΅όνι΅ους κατοίκους θα γίνεται ΅ε συσκευή ελέγχου. Ο έλεγχος θα γίνεται αυτόματα, θα ενημερώνεται η δημοτική Αστυνομία κα οι παραβάσεις θα προβάλλονται σε ψηφιακό χάρτη.

Τεχνολογικά, το έργο στηρίζεται σε καινοτόμες λύσεις που βασίζονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων και περιλαμβάνει:

Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή το πεζοδρόμιο. Οι οπτικοί αισθητήρες θα μπορούν να ανιχνεύσουν από 10-100 θέσεις στάθμευσης ανά σύστημα ανάλογα με το θέση και το ύψος που είναι εγκατεστημένοι και μπορούν να τοποθετηθούν σε φωτιστικά σώματα ή κτίρια.

Τεχνολογία Geo-Location, η οποία «οδηγεί» τον οδηγό στην ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω smartphone και τον ενημερώνει για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή/και τρέχουσες δραστηριότητες του Δήμου, ενώ με την ίδια τεχνολογία ειδοποιείται η αρμόδια δημοτική υπηρεσία για παράνομη κατάληψη της θέσης προκειμένου να προστατεύονται τόσο οι θέσεις των μόνιμων κατοίκων όσο και αυτές που προορίζονται για ΑμΕΑ.

Εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, όπως εφαρμογές smartphone, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης μέσω sms ή κάρτας.

Εκπαίδευση του προσωπικού των ΟΤΑ.

Βάσει της προκήρυξης, το Σύστημα εναλλακτικών πληρωμών στάθμευσης θα πρέπει να υποστηρίζει μεταξύ άλλων την πληρωμή μέσω εφαρμογής (App) για smartphones και κινητές συσκευές, η οποία άλλων θα δίνει τη δυνατότητα πληρωμής με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, προαγοράς χρόνου στάθμευσης ο οποίος θα καταναλώνεται σταδιακά, υποστήριξης συστήματος χρονοχρέωσης ανά λεπτό, κλπ. Στους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής συμπεριλαμβάνονται η χρήση SMS και άυλων συναλλαγών, η χρήση του συστήματος μέσω εφαρμογής διαδικτύου αλλά και η δυνατότητα προσφοράς δωρεάν ή μειωμένου τέλους στάθμευσης.

Στο πλαίσιο αυτής της λειτουργικότητας ο ανάδοχος θα πρέπει να παρέχει σύστημα για την εξυπηρέτηση των χρηστών μέσω της εξαργύρωσης πόντων που θα συλλέγονται κατά την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών από τα καταστήματα στα όρια κάθε δήμου.

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η πλατφόρμα έξυπνης πόλης, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες δήμους να ενεργοποιήσουν και άλλες εφαρμογές. Έτσι, η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα υποστηρίζει εκτός της διαχείρισης των θέσεων στάθμευσης, τον εξ αποστάσεως έλεγχο του παρόδιου ηλεκτροφωτισμού, τη συλλογή και διαχείριση περιβαλλοντικών δεδομένων από αισθητήρες, τη συλλογή και διαχείριση δεδομένων σχετικά με την καθαριότητα (π.χ. μέσω αισθητήρων σε κάδους απορριμμάτων και απορριμματοφόρων). Επίσης θα διαλειτουργεί με εφαρμογές σχετικές με την έξυπνη διαχείριση ύδρευσης, τη δημόσια ασφάλεια και προστασία και τον εξ αποστάσεως έλεγχο του δημόσιου δικτύου Wi-Fi.

Ο χρήστης της πλατφόρμας θα μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για πολιτιστικά δρώμενα στο Δήμο, προσφορές στα εμπορικά καταστήματα κλπ. Η πλατφόρμα θα είναι επεκτάσιμη και θα μπορεί να διαθέτει τα αποθηκευμένα δεδομένα και σε εφαρμογές που θα αναπτυχθούν μελλοντικά, ενώ θα διαθέτει μηχανισμό διασταύρωσης πρωτογενών δεδομένων με δείκτες σημαντικούς για το δήμο όπως η εγκληματικότητα, η ρύπανση, η ανεργία, κλπ.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε:
«Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για τον εκσυγχρονισμό των πόλεων. Με όχημα τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και οδηγό την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, προχωράμε, σε στενή συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεών μας προς όφελος των πολιτών».

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, Στέλιος Ράλλης,ανέφερε:
«Η ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεων συντελείται με τρόπο συνεκτικό, στρατηγικά σχεδιασμένο και τεχνολογικά άρτιο, δίνοντας έμφαση στο να γίνουν οι πόλεις ανοιχτές, προσβάσιμες και φιλικές σε όλους και φυσικά στα άτομα με αναπηρία. Ιδιαίτερα στις περιοχές των αστικών και εμπορικών κέντρων, η καλή λειτουργία των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο που προσδιορίζει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών στις σύγχρονες πόλεις».

 

ΑΡΧΕΙΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1463 επόμενη > τελευταία >>