ICT plus
Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

15/4/2019
Δόθηκε το "πράσινο" φως από το Συμβούλιο της ΕΕ για την μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας

Το πράσινο φως στη νέα οδηγία για τα δικαιώματα του δημιουργού, η οποία θα αποφέρει συγκεκριμένα οφέλη στους πολίτες, στους δημιουργικούς τομείς, στον Τύπο, στους ερευνητές, στους εκπαιδευτικούς και στους θεσμούς της πολιτιστικής κληρονομιάς, έδωσε σήμερα Δευτέρα 15 Απριλίου το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η μεταρρύθμιση θα προσαρμόσει τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας, όπου οι υπηρεσίες ροής μουσικής, οι πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία, οι συγκεντρωτές ειδήσεων και οι πλατφόρμες περιεχομένου που έχουν μεταφορτωθεί από χρήστες, έχουν καταστεί οι κύριες πύλες πρόσβασης στα δημιουργικά έργα και στα άρθρα του τύπου. Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση προτάθηκε από την Επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2016 και ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Μάρτιο το 2019.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker δήλωσε: "Με τη σημερινή συμφωνία, κάνουμε τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας κατάλληλους για την ψηφιακή εποχή. Η Ευρώπη θα έχει τώρα σαφείς κανόνες που θα εγγυώνται δίκαιη αμοιβή για τους δημιουργούς, ισχυρά δικαιώματα για τους χρήστες και ευθύνη για πλατφόρμες. Όταν πρόκειται για την ολοκλήρωση της ψηφιακής ενιαίας αγοράς της Ευρώπης, η μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ. "

Η νέα οδηγία θα ενισχύσει τη δημοσιογραφία υψηλής ποιότητας στην ΕΕ και θα προσφέρει καλύτερη προστασία στους ευρωπαίους συγγραφείς και καλλιτέχνες. Οι χρήστες θα επωφεληθούν από τους νέους κανόνες, οι οποίοι θα τους επιτρέψουν να μεταφορτώσουν νόμιμα το περιεχόμενο με προστασία πνευματικών δικαιωμάτων σε πλατφόρμες. Επιπλέον, θα επωφεληθούν από ενισχυμένες διασφαλίσεις που συνδέονται με την ελευθερία έκφρασης όταν μεταφορτώνουν βίντεο που περιέχουν περιεχόμενο κατόχου δικαιωμάτων, δηλαδή σε μιμίδια ή παρωδίες.

Η οδηγία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την προσαρμογή των κανόνων πνευματικής ιδιοκτησίας της ΕΕ στην ψηφιακή εποχή. Επίσης, σήμερα, τα κράτη μέλη της ΕΕ υιοθέτησαν τελικά νέους κανόνες για να διευκολύνουν τους ευρωπαίους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να διαθέτουν διασυνοριακά ορισμένα προγράμματα σχετικά με τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες. Επιπλέον, από την 1η Απριλίου 2018, οι Ευρωπαίοι που αγοράζουν ή εγγράφονται σε κινηματογραφικές ταινίες, αθλητικές εκπομπές, μουσική, ηλεκτρονικά βιβλία και παιχνίδια στο κράτος μέλος καταγωγής τους έχουν πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο όταν ταξιδεύουν ή παραμένουν προσωρινά σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Μετά τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, τα κράτη μέλη θα έχουν 24 μήνες για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία. Οι νέοι κανόνες για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας καθώς και οι νέοι κανόνες που διευκολύνουν τη διασυνοριακή πρόσβαση στο διαδικτυακό τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό περιεχόμενο θα υπογραφούν επισήμως την Τετάρτη 17 Απριλίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Σημειώνεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2016, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τον εκσυγχρονισμό των κανόνων πνευματικής ιδιοκτησίας της ΕΕ για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ώστε να ευδοκιμήσει και να κυκλοφορήσει, στο πλαίσιο της στρατηγικής ψηφιακής ενιαίας αγοράς . Η μεταρρύθμιση εκσυγχρονίζει τους κανόνες της ΕΕ που χρονολογούνται από το 2001, όταν δεν υπήρχαν κοινωνικά μέσα, δεν υπήρχε βίντεο κατά παραγγελία, ούτε μουσεία που να ψηφιοποιούν τις συλλογές τέχνης τους και κανένα δάσκαλο που να παρέχει online μαθήματα.

Οι έρευνες της Επιτροπής έδειξαν το 2016 ότι το 57% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν πρόσβαση στα άρθρα του τύπου μέσω κοινωνικών δικτύων, συσσωρευτών πληροφοριών ή μηχανών αναζήτησης. Το 47% αυτών των χρηστών διαβάζει αποσπάσματα που έχουν συγκεντρωθεί από αυτούς τους ιστότοπους χωρίς να κάνουν κλικ. Η ίδια τάση παρατηρήθηκε και για τη βιομηχανία μουσικής και κινηματογράφου: το 49% των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω μουσικής ή οπτικοακουστικού περιεχομένου, ενώ το 40% των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών παρακολούθησαν τηλεοπτική τηλεόραση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Αυτή η τάση έχει εκτοξευθεί από τότε.

ΑΡΧΕΙΟ - ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1012 επόμενη > τελευταία >>