ICT plus
Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

SCRIPTA MANENT

8/4/2019
Χρήστος Σπίρτζης: "Επιδιώκουμε στη δημιουργία Διαβαλκανικού «Δακτυλίου» Συνδυασμένων Μεταφορών" δήλωσε στο Βαλκανικό Φόρουμ στη Θεσσαλονίκη

Στη βελτίωση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, στη δημιουργία του βαλκανικού «δακτυλίου» συνδυασμένων μεταφορών, στη διασύνδεση και ανταλλαγή ψηφιακών δεδομένων στους άξονες, τα οποία αποτελούν κοινό στόχο και όραμα της χώρας μας και των άλλων χωρών των Βαλκανίων αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο Βαλκανικό Φόρουμ στη Θεσσαλονίκη. Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστούν οι αποφάσεις για τα υδροπλάνα, το «εθνικό στρατηγικό σχέδιο των υδατοδρομίων», αφού ήρθησαν οι επιφυλάξεις των αντίστοιχων διευθύνσεων της Ε.E.

Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστούν οι αποφάσεις για τα υδροπλάνα, το «εθνικό στρατηγικό σχέδιο των υδατοδρομίων», αφού ήρθησαν οι επιφυλάξεις των αντίστοιχων διευθύνσεων της Ε.E. Ο κ. Σπίρτζης πρόσθεσε ότι η Ε.Ε. πείστηκε από τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς «ότι ένα υδροπλάνο στη θάλασσα είναι πλοίο και στον αέρα αεροπλάνο» και ο νόμος ήδη μεταφράζεται για να βοηθήσει και τις άλλες βαλκανικές χώρες, διότι «δεν χρειάζεται να περάσουν τη βάσανο και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες».

«Στόχος μας είναι αυτή η περιοχή, τα Βαλκάνια, να αποκτήσουν τα χαρακτηριστικά της Κεντρικής Ευρώπης, να μετακινούνται οι πολίτες και τα εμπορεύματα χωρίς να αντιλαμβάνονται που είναι τα σύνορα, είναι πολύ σημαντικό αυτό, να ζωντανέψει η περιοχή μας. Κάναμε τέσσερα χρόνια, με όραμα, σχέδιο και συνέπεια προς τις αρχές μας όλη αυτή την προσπάθεια, όλες οι βαλκανικές χώρες» είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης πρόσθεσε ότι ολοκληρώνεται ο σχετικός διαγωνισμός για τον στόχο που είχε μπει από τη χώρα μας «να έχουμε ένα αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων» και πρόσθεσε ότι υπήρξε συμφωνία με τέσσερεις χώρες (Βουλγαρία, Β. Μακεδονία, Σερβία, Ρουμανία) για «κοινό διαλειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα» και κοινές βάσεις δεδομένων για ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων, τουλάχιστον επαγγελματικών οχημάτων, που θα διευθετήσουν και τις πολύωρες αναμονές.

Υπογράμμισε ότι η Συμφωνία των Πρεσπών συνέβαλε στην προοπτική να αρθούν εμπόδια και να προχωρήσουν αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες. Σχολίασε, δεικτικά, ότι κάποιοι, που δεν ήθελαν να βρεθεί λύση στο όνομα με τη γειτονική χώρα, από την άλλη αγανακτούσαν πίσω από «τρία χιλιόμετρα ουρές από φορτηγά» για να περάσουν τα σύνορα και συνέχισε: «Θεωρώ ότι την περασμένη εβδομάδα δόθηκε μια μεγάλη απάντηση αξιοπρέπειας, ανθρωπισμού και εθνικής υπερηφάνειας σε έναν ανιστόρητο και τρομερό μύθο, μίσους και εθνικής περιχαράκωσης, επομένως δώσαμε και δίνουμε συνεχώς το στίγμα με τη Συμφωνία των Πρεσπών για τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Θα ήταν πραγματικά λυπηρό να επικρατήσουν άλλου είδους λογικές στα Βαλκάνια και πιστεύω ότι αυτός είναι ο πατριωτισμός που έχουν όλοι οι βαλκανικοί λαοί».

Ο υπουργός παρουσίασε τους χρόνους που απαιτούνται για τις οδικές σιδηροδρομικές μεταφορές στα Βαλκάνια και το τι μπορεί να συμβεί εάν τα δίκτυα εκσυγχρονιστούν, υπάρξουν διαλειτουργικότητες και συνδέσεις. Αναφέρθηκε στις τριμερείς συμφωνίες και στην πολιτική βούληση που διατυπώθηκε σε υψηλό επίπεδο να γίνει ένας «δακτύλιος, οδικός, σιδηροδρομικός και πλωτός, ποτάμιος» που θα συνδέει τα λιμάνια της Β. Ελλάδας και της Μαύρης Θάλασσας, με ποτάμιες μεταφορές μέσω του Δούναβη και θα κλείσει με το σιδηροδρομικό άξονα, μέσω Σκοπίων-Βελιγραδίου.

«Η πρώτη συμφωνία υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα μεταξύ Ελλάδας - Β. Μακεδονίας και προβλέπει στην κοινή εταιρία που θα γίνει και τη συμμετοχή της Σερβίας. Το ίδιο ακριβώς έχει γίνει στη συμφωνία που υπογράφηκε με τη Βουλγαρία και βέβαια θα συμμετάσχει στη συνέχεια και η Ρουμανία» είπε ο κ. Σπίρτζης.

«Να κάνουμε το βαλκανικό δακτύλιο είναι απόλυτα εφικτό» πρόσθεσε ο υπουργός. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στη σιδηροδρομική σύνδεση, παραπλεύρως με την οδική, των λιμανιών με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, υπογραμμίζοντας ότι θα ανοίξει νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές από τη Μαύρη Θάλασσα.

Πηγή:ΑΠΕ ΜΠΕ

ΑΡΧΕΙΟ - SCRIPTA MANENT

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 46 επόμενη > τελευταία >>