ICT plus
Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

26/3/2019
Νέοι κανόνες και ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών κατά την αγορά ψηφιακού περιεχομένου ή προϊόντων

Νέοι κανόνες για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών, είτε αγοράζουν ένα προϊόν μέσω του Διαδικτύου, σε ένα τοπικό κατάστημα είτε κατεβάζουν μουσική ή παιχνίδια, εγκρίθηκαν από το Κοινοβούλιο την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019.

Οι νέοι νόμοι της ΕΕ - όσον αφορά το ψηφιακό περιεχόμενο και τις πωλήσεις αγαθών - εναρμονίζουν τα βασικά συμβατικά δικαιώματα, όπως τα ένδικα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους οι καταναλωτές και οι τρόποι χρήσης αυτών των διορθωτικών μέτρων. Αποτελούν μέρος της στρατηγικής για την ενιαία ψηφιακή αγορά, η οποία στοχεύει στην καλύτερη πρόσβαση των καταναλωτών και των επιχειρήσεων σε ηλεκτρονικά αγαθά και υπηρεσίες σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Καλύτερη προστασία κατά τη λήψη μουσικής, βίντεο, εφαρμογών...
Σύμφωνα με τους πρώτους κανόνες για το "ψηφιακό περιεχόμενο" σε επίπεδο ΕΕ, τα άτομα που αγοράζουν ή μεταφορτώνουν μουσική, εφαρμογές, παιχνίδια ή χρησιμοποιούν υπηρεσίες cloud ή πλατφόρμες κοινωνικών μέσων θα προστατεύονται καλύτερα εάν ένας έμπορος αποτύχει να προμηθεύσει το περιεχόμενο ή την υπηρεσία ή παρέχει ελαττωματικό προϊόν. Αυτά τα δικαιώματα προστασίας των καταναλωτών θα εφαρμόζονται με ίσο τρόπο στους καταναλωτές που παρέχουν δεδομένα σε αντάλλαγμα για το εν λόγω περιεχόμενο ή υπηρεσία και για την "πληρωμή" των καταναλωτών.

Το κείμενο ορίζει ότι, εάν δεν είναι δυνατόν να διορθωθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα το ελαττωματικό ψηφιακό περιεχόμενο ή μια υπηρεσία, ο καταναλωτής δικαιούται να μειώσει ή να επιστρέψει το σύνολο των αποζημιώσεων εντός 14 ημερών. Εάν ένα ελάττωμα εμφανιστεί εντός ενός έτους από την ημερομηνία παράδοσης, τεκμαίρεται ότι υπήρχε ήδη, χωρίς να χρειάζεται να το αποδείξει ο καταναλωτής (αντιστροφή του βάρους της απόδειξης). Για τις συνεχείς προμήθειες, το βάρος της απόδειξης παραμένει στον έμπορο σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

Η περίοδος εγγύησης για εφάπαξ προμήθειες δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δύο έτη. Για τις συνεχείς προμήθειες, θα πρέπει να ισχύει για όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

... και όταν αγοράζετε ένα προϊόν είτε offline είτε offline
Η οδηγία για τις πωλήσεις αγαθών ισχύει και για τις πωλήσεις σε απευθείας σύνδεση και χωρίς σύνδεση (πρόσωπο με πρόσωπο), π.χ. εάν ένας καταναλωτής αγοράζει μια οικιακή συσκευή, ένα παιχνίδι ή έναν υπολογιστή μέσω του διαδικτύου ή μέσω του μετρητή σε ένα τοπικό κατάστημα.

Ο έμπορος θα είναι υπεύθυνος αν ένα ελάττωμα εμφανιστεί εντός δύο ετών από τη στιγμή που ο καταναλωτής έλαβε το προϊόν (τα κράτη μέλη μπορούν ωστόσο να εισαγάγουν ή να διατηρήσουν μεγαλύτερη περίοδο νομικής εγγύησης στις εθνικές τους νομοθεσίες, προκειμένου να διατηρηθεί το ίδιο επίπεδο προστασίας των καταναλωτών που έχουν ήδη χορηγηθεί σε ορισμένες χώρες). Το αντίστροφο βάρος της απόδειξης θα ήταν ενός έτους προς όφελος των καταναλωτών. Τα κράτη μέλη επιτρέπεται να παρατείνουν το μέτρο αυτό σε δύο έτη.

Τα προϊόντα με ψηφιακά στοιχεία (π.χ. "έξυπνα" ψυγεία, smartphones και τηλεοράσεις ή συνδεδεμένα ρολόγια) καλύπτονται επίσης από την παρούσα οδηγία. Οι καταναλωτές που αγοράζουν αυτά τα προϊόντα θα δικαιούνται να λάβουν τις απαραίτητες ενημερώσεις κατά τη διάρκεια μιας «περιόδου που ο καταναλωτής μπορεί λογικά να αναμένει», με βάση τον τύπο και τον σκοπό των αγαθών και των ψηφιακών στοιχείων.

Οι δύο οδηγίες θα υποβληθούν τώρα για επίσημη έγκριση στους υπουργούς της ΕΕ. Θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα πρέπει να εφαρμοστούν από τα κράτη μέλη το αργότερο δυόμισι χρόνια αργότερα.

ΑΡΧΕΙΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1479 επόμενη > τελευταία >>