ICT plus
Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

22/3/2019
Συζήτηση με θέμα «Εγγραμματισμός στα Μέσα -Media Literacy: σε αναζήτηση της έννοιας και της λειτουργίας της»

Με αφορμή την κυκλοφορία του συλλογικού τόμου με τίτλο «Εγγραμματισμός στα Μέσα -Media Literacy: σε αναζήτηση της έννοιας και της λειτουργίας της» το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και το Advanced Media Institute διοργάνωσαν συζήτηση την Τρίτη 26 Μαρτίου, στις 11:00, στην Αίθουσα Συνεδρίων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (Αλεξάνδρου Πάντου & Φραγκούδη 11, Καλλιθέα), στο πλαίσιο των εορτασμών της 1ης Ευρωπαϊκής Εβδομάδας για την Παιδεία στα Μέσα.

Μετείχαν 
O Λευτέρης Κρέτσος, Υφυπουργός ΨΗΠΤΕ,
ο Πάνος Κουάνης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ,
η Σοφία Ιορδανίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου,
η Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και
ο δημοσιογράφος Τάκης Σαράντης,
που συζήτησαν πτυχές του εγγραμματισμού στα Μέσα, καθώς και τη σημασία και την αξία του να κατανοεί ο πολίτης σήμερα τη λειτουργία της.

Ο συλλογικός τόμος από τις Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις και το Advanced Media Institute ήρθε για να ικανοποιήσει την ουσιαστική ανάγκη της καλλιέργειας και ενίσχυσης της κριτικής ικανότητας του πολίτη μέσα από την εκπαίδευση, ενώ παράλληλα ολοκληρώνει και την πολυετή διεπιστημονική έρευνα της Σοφίας Ιορδανίδου και των συνεργατών-μελών του ΑΜΙ στη διατομή της Επικοινωνίας και της Δημοσιογραφίας με τις Επιστήμες της Αγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τόμος έχει ήδη εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου για τις σχολικές βιβλιοθήκες της. Σε αυτήν την επίπονη και εποικοδομητική διαδρομή οι συγγραφείς του τόμου που καταθέτουν μια εξόχως πρωτότυπη δουλειά μαζί με τη συγκεντρωμένη εμπειρία της (αλφαβητικά) είναι:

  • οι πανεπιστημιακοί: David Buckingham, Renee Hobbs & Amy Jensen, Paul
    Mihailidis, Σοφία Καϊτατζή-Γουίτλοκ, Μαίρη Κουτσελίνη, Αργύρης Κυρίδης και
    Τάο Παπαϊωάννου.
  • οι διδάσκοντες, στελέχη εκπαίδευσης, λειτουργοί των ΜΜΕ και της Εκπαίδευσης:
    Σοφία Ασλανίδου, Λήδα Τσενέ, Νικόλαος Γραίκος, Σταύρος Γρόσδος, Ειρήνη
    Ανδριοπούλου, Αντιγόνη Θεμιστοκλέους, Σοφία Νικολαΐδου, Κωνσταντίνος
    Δημολιός, Παρθένα Σιμοπούλου και Κατερίνα Χρυσανθοπούλου.
  • οι ερευνητές του Advanced Media Institute: Αντώνης Ζαρίντας και Βασίλης
    Πετράς και οι συν-επιμελήτριες του τόμου Σοφία Παπαδημητρίου και Λίνα Π.
    Βαλσαμίδου.

    «Σε μια εποχή όπου η λειτουργία των Μέσων επικαθορίζει κατά πολύ τη συμμετοχή στη δημόσια σφαίρα, όπου οι πληροφορίες και οι επεξεργασίες της παίρνουν όλο και πιο διαφοροποιημένη μορφή, ο αναγνώστης/θεατής/συμμετέχων στον ψηφιακό κόσμο χρειάζεται μια πιο συνειδητοποιημένη προσέγγιση για να επιλέγει ή να απορρίπτει, να ταξινομεί, να διακρίνει, να αξιολογεί, να ενσωματώνει στη δική του εμπειρία το υλικό των Μέσων. Όταν όλοι αναφέρονται (συχνά κατά το δοκούν…) σε fake news, όταν η ίδια η ιδιότητα του πολίτη κρίνεται από τη δυνατότητα διάκρισης στη χρήση των Μέσων, η προσέγγιση του εγγραμματισμού- και μάλιστα στα πλαίσια της εκπαίδευσης – προσλαμβάνει καθοριστική σημασία» (από το οπισθόφυλλο του τόμου).

ΑΡΧΕΙΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1479 επόμενη > τελευταία >>