ICT plus
Κυριακή, 24 Μαρτίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

27/2/2019
Ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη στην Κομισιόν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Με θέμα την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από «κακές πρακτικές» όπως οι δημόσιες παρεμβάσεις, η στοχευμένη διαφήμιση ή οι διακρίσεις στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών, ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης κατέθεσε σχετική Ερώτηση στην Κομισιόν.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητά να μάθει από την Κομισιόν «με ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται τα κράτη-μέλη και η ΕΕ, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), να αντιμετωπίζουν πρακτικές όπως οι παραπάνω», και φέρνει ως παράδειγμα «όσα ήρθαν στο φως μέσω των CambridgeAnalytica (χειραγώγηση του αποτελέσματος των αμερικανικών εκλογών, μέσω της υποκλοπής προσωπικών δεδομένων)».

Ακόμη, ζητά να μάθει «με ποια χρηματοδοτικά ή άλλα εργαλεία (όπως άλλες τεχνολογίες ΑΙ) θα ενισχύσει την ενδυνάμωση της κοινωνίας πολιτών και των οργανώσεων απέναντι στα παραπάνω φαινόμενα, ενόψει της ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού προγράμματος "Rights, Equality, Citizenship 2014-2020"», καθώς και «πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων για την ανάπτυξη εργαλείων ψηφιακής υποστήριξης των πολιτών».

Ακολουθεί πλήρες το κείμενο της ερώτησης:

Σε πρόσφατη μελέτη του Ε/Κ, για λογαριασμό της Επιτροπής IMCO, θίγεται το θέμα της προστασίας προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών εντός της ΕΕ κατά την ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ). Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανάπτυξη αλγορίθμων machine-learning με «πρώτη ύλη» τα προσωπικά δεδομένα, μπορεί να οδηγήσει σε μη ελέγξιμες αρνητικές επιπτώσεις, όπως η χειραγώγηση κοινής γνώμης.

Με φόντο παραδείγματα, όπως οι «σκανδαλώδεις πρακτικές» που ήρθαν στο φως μέσω των Cambridge Analytica (χειραγώγηση του αποτελέσματος των αμερικανικών εκλογών μέσω της υποκλοπής προσωπικών δεδομένων), ερωτάται η Κομισιόν:

-Με ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται τα κράτη-μέλη και η ΕΕ, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR),  να αντιμετωπίζουν πρακτικές όπως οι δημόσιες παρεμβάσεις, η στοχευμένη διαφήμιση ή οι διακρίσεις στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών, όπως αυτές καταγράφονται στη μελέτη;

– Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων για την ανάπτυξη εργαλείων ψηφιακής υποστήριξης των πολιτών;

-Με ποια χρηματοδοτικά ή άλλα εργαλεία (όπως άλλες τεχνολογίες ΑΙ) θα ενισχύσει την ενδυνάμωση της κοινωνίας πολιτών και των οργανώσεων απέναντι στα παραπάνω φαινόμενα, ενόψει της ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού προγράμματος «Rights, Equality, Citizenship 2014-2020»;

ΑΡΧΕΙΟ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 156 επόμενη > τελευταία >>