ICT plus
Κυριακή, 26 Μαίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

29/7/2018
Εκτός λειτουργίας και υπηρεσιακής ετοιμότητας σχεδόν το σύνολο των drones της Ελληνικής Αστυνομίας. Στερούνται επιτελικών χαρακτηριστικών και ψηφιακής υποδομής αξιοποίηση πληροφοριών.

.

Η φωτιά στο Μάτι κατέδειξε επίσης μία ακόμη ουσιαστική υστέρηση στον σύγχρονο εξοπλισμό της ΕΛΑΣ και της Πυροσβεστικής για να είναι σε θέση να ανταποκριθεί τόσο στην πρόληψη όσο και στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και προφανώς και των πυρκαγιών.

Με βάση το δημοσίευμα του ictplus.gr στις 25 Ιουλίου για το drone, σύμφωνα με το οποίο ο υπουργός Εθνικής Αμύνης ζήτησε από τις ΗΠΑ να αποστείλουν UAV (drone στην "καθομιλουμένη", χωρίς να είναι σωστός ο συγκεκριμενος όρος) για να συνδράμει στην έγκαιρη προειδοποίηση εκδήλωσης πυρκαγιάς και στην διερεύνηση της πιθανότητας δολιοφθορών από εμπρηστές. Σήμερα σας παραθέτουμε μερικά από τα πολλά στοιχεία που συγκεντρώσαμε σχετικά με την αξιοποίηση των drones και είναι τα εξής:

Α) Η Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων διαθέτει στη δύναμη της 10 drones (UAVsστην στρατιωτική ορολογία), τα οποία έχουν υπηρεσιακή ετοιμότητα για την πρόληψη πυρκαγιών.

Β) Με την παραλαβή τους έγινε επίδειξη τον Μάρτιο του 2017 και τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς έγινε επίδειξη στην Ζάκυνθο, μαζί με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, με υπηρεσιακό αντικείμενο την κατόπτευση δασικών εκτάσεων για την πρόληψη πυρκαγιών και απόπειρας εμπρησμών.

Γ) Είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι τα στελέχη είχαν εκπαιδευτεί για να τα χειρίζονται και ότι υπήρχαν ή ήταν θέμα λίγου χρόνου και η αγορά των ψηφιακών υποδομών υποστήριξης και επικοινωνίας που είναι απαραίτητες για την υπηρεσιακή αξιοποίηση των εικόνων που λαμβάνονται από τα (UAVs) drones, ειδικά για τον εντοπισμό των πρώτων εστιών φωτιάς.

Δ) Μέχρι στιγμής ένα ηλεκτροκίνητο drone της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ένα ακόμη της Ελληνικής Αστυνομίας έπεσαν. Τρία μηχανοκίνητα [ υπάρχουν και ηλεκτροκίνητα ] θέλουν αναβάθμιση στους κινητήρες τους και δύο ηλεκτροκίνητα έχουν προβλήματα με την πυξίδα τους. Είναι άγνωστο αν θα υπάρχουν πιστώσεις, αλλά και αν τα συγκεκριμένα dronesτελικά αξίζει να αναβαθμιστούν.

Ε) Οι υποστηρικτικές ψηφιακές υποδομές καθώς η υποστήριξη επικοινωνίας και αποκωδικοποίηση πληροφοριών σε συνδυασμό με άλλα συστήματα της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής δεν έχουν αγοραστεί.

ΣΤ) Είναι αμφίβολο το επιχειρησιακό επίπεδο εκπαίδευσης των χειριστών, καθώς το «πιλοτάρισμα» των UAV δεν είναι παιχνίδι, ειδικά την νύχτα.

Ζ) Τα drones που ξεκίνησαν να είναι σταδιακά υπηρεσιακά πέρισυ έκαναν την εμφάνιση τους για την παρακολούθηση της κίνησης των εθνικών οδών και κατέγραψαν τα ήδη καμένα δάση της Ζακύνθου. Μετά αποσύρθηκαν καθώς θεωρήθηκε ότι δεν πέτυχαν τον στόχο τους στην καταδίωξη γνωστού δραπέτη των φυλακών.

Η) Ενδεικτικό είναι ότι για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι κανένα από αυτά δεν πέταξε στο Μάτι και στα Γεράνεια τις κρίσιμες ώρες των πυρκαγιών και καταφύγαμε, χωρίς κανένα λόγο και κατόπιν εορτής, στις ΗΠΑ για να μας στείλει ένα UAVPredator, που απογειώθηκε από την Λάρισα. Το συγκεκριμένο UAVδεν έχει καμία σχέση με τα «αεροπλανάκια» που έχουμε, καθώς το συγκεκριμένο UAV είναι μία ιπτάμενη πλατφόρμα επιτήρησης και πολεμικών ενεργειών.

Θ) Τα συγκεκριμένα UAV έχουν μήκος φτερών 4 μέτρα, βάρος 28 κιλά με δεξαμενή καυσίμων 12 λίτρων. Τα βενζινοκίνητα αποτελούνται από έναν δίχρονο κινητήρα με απλή βενζίνη το οποίο έχει μια αυτονομία πτήσης 24 ωρών, μια ακτίνα δράσης τουλάχιστον 150 χιλιομέτρων ενώ μπορεί να φθάσει σε ύψος κοντά στα 21.000 πόδια (7 χλμ περίπου). Αστυνομία και Πυροσβεστική υποτίθεται ότι θα μπορούσαν να πετάξουν τρία σύγχρονα βενζινοκίνητα drones και ακόμη 6  ηλεκτροκίνητα με αυτονομία όμως 3,5 ωρών πτήσης.

Ι)  Τα UAVείχαν και υπηρεσιακή αποστολή την παρακολούθηση των συνόρων και την έγκαιρη ειδοποίηση για παράνομες εισόδους. Ούτε και σε αυτόν τον τομέα δεν επιτεύχθηκε η λειτουργική ετοιμότητά των αεροσκαφών και του προσωπικού χειρισμού και αξιοποίηση των πληροφοριών.

Αυτά είναι μερικά από τα διασταυρωμένα και αληθή στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας για την αξιοποίηση UAVs στην πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών, όπως είχαν αποφασίσει οι ηγεσίες Αστυνομίας και Πυροσβεστικής. Επίσης είναι προφανές ότι η αποστολή του Predatorαπό τις ΗΠΑ δεν είχε και ούτε θα έχει κανένα αποτέλεσμα στην πρόληψη των πυρκαγιών σε εθνικό επίπεδο, εκτός και αν περιπολεί [ Mε τι κόστος αλήθεια. Iσως χρεώνεται στο ΝΑΤΟ. ] πάνω σε περιορισμένες και συγκεκριμένες περιοχές.

Σε κάθε περίπτωση οι αρμόδιες υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανίκανες να χειριστούν τα εναέρια ψηφιακά μέσα επιτήρησης, που οι ίδιες επέλεξαν να αγοράσουν με χρήματα του ελληνικού λαού, ο οποίος θρηνεί εκατοντάδες θύματα θεομηνιών και κατεστραμμένες περιουσίες που έγινα με κόπους δεκαετιών και δεν θα ξαναγίνουν πια.

Γιάννης Χαλαβαζής



 

ΑΡΧΕΙΟ - ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1006 επόμενη > τελευταία >>