ICT plus
Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

22/11/2017
«Σφυρίζει» ξανά το μεγαλεπήβολο έργο Sea2Sea. Ο Χρήστος Σπίρτζης προσκαλεί την Παγκόσμια Τράπεζα. Διαγωνισμοί 151 εκατ.ευρώ στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Από κοντά η και ο αγωγός East Med. Ενδιαφέρον από την αγορά ICT/ΤΠΕ

Αναθερμένεται το ελληνικό ενδιαφέρον για το διευρωπαϊκό έργο Sea2Sea [ Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ σχετικές αναφορές ] που θα ενώσει 3 Ελληνικά λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε, μέσω της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής κυρίως, αλλά και των οδικών αξόνων.

Μετά την προοπτική ένταξης και της Ρουμανίας στο έργο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στις ΗΠΑ συναντήθηκε με στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας, όπου και παρουσίασε τα κυβερνητικά σχέδια για συγκεκριμένο έργο και για συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα.

Σύμφωνα με πρόσφατες εξελίξεις υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Βουλγαρικής κυβέρνησης, αλλά και πρόταση σε ιδιώτες επενδυτές, που συμμετείχαν στην Ευρώ-Αραβική Διάσκεψη να συμμετάσχουν στην υλοποίηση αυτού του γεωστρατηγικού έργου για την χώρα και την Ε.Ε.

Το συνολικό κόστος φτάνει τα 5 δισ. ευρώ και στην ελληνική επικράτεια αφορά στην νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα - Ξάνθη και στην αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση των τμημάτων Ξάνθη - Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

Τα έργα θα γίνουν με τη σύσταση κοινής εταιρείας στα πρότυπα του αντίστοιχου project (Rail Baltica) η οποία θα γίνει και ο Φορέας Υλοποίησης των έργων για την Ελλάδα και Βουλγαρία, ενώ στα απαραίτητα κεφάλαια για την υλοποίηση τους αναμένεται να εισφέρει η Ε.Ε. που έχει εκφράσει την υποστήριξη της σε αυτό το εγχείρημα.

Με γρήγορο ρυθμό και ο αγωγός EastMed
Στις 5 Δεκεμβρίου θα υπογραφούν από τα κύρια ενδιαφερόμενα μέρη οι βασικές προδιαγραφές για την εκκίνηση κατασκευής του νέου αγωγού East Med όπως αναφέρεται και σε σχετικό ρεπορτάζ της κυπριακής εφημερίδας «Σημερινή». Ο συγκεκριμένος αγωγός αφορά στην ολοκλήρωση του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου, ο οποίος θα μεταφέρει το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη μέσω Κύπρου, Ελλάδας και Ιταλίας.

Οι προοπτικές υλοποίησης του αγωγού είναι πλέον «ώριμες» καθώς ο East Med, καθώς έχει αναβαθμιστεί ως «βασική λύση» για τη μεταφορά των 3,4 τρισεκατ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου από τα αποθέματα στη λεκάνη της Λεβαντίνης με βάση τα στοιχεία της Αμερικανικής Γεωλογικής Επιθεώρησης (US Geological Survey)

Οι διαβουλεύσεις έχουν φτάσει σε επίπεδο διακρατικών συμφωνιών και η χρηματοδοτική συμμετοχή της Ε.Ε. θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την υλοποίηση του έργου με την Κομισιόν να έχει επιχορηγήσει μέχρι στιγμής τις προπαρασκευαστικές μελέτες, διατηρώντας ανοιχτή την ενεργή συμμετοχή της.

Πως θα υλοποιηθεί το έργο του αγωγού EastMed
Με συνολικό μήκος 1.900 χλμ., εκ των οποίων τα 1.300 υποβρύχια και σε μεγάλο βάθος, ο EastMed έχει ως σημείο εκκίνησης το κοίτασμα φυσικού αερίου στη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Με εκτιμώμενη δυναμικότητα 320-350 GWh/d, [ GWh = Gigawatt Hour, d=day], που θα μπορούσε να αγγίξει και τις 510 GWh/d, ο EastMed αποτελεί ένα τεράστιο ενεργειακό project για την περιοχή με κόστος 6,2 δισ. ευρώ.

Ο EastMed θα ακολουθήσει την εξής όδευση: Κοίτασμα Ανατολικής Μεσογείου – Κύπρος – Κρήτη – Πελοπόννησος - Δυτική Ελλάδα. Φορέας υλοποίησης του έργου έχει οριστεί η IGI Poseidon S.A., εταιρεία που έχει αναλάβει επίσης την κατασκευή της απόληξης του αγωγού στην Ιταλία ως ξεχωριστό έργο (αγωγός Poseidon) με μία υποβρύχια σύνδεση περίπου 210 χλμ. καθώς και τον αγωγό φυσικού αερίου IGB μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, που είναι έργο από κοινού με την Bulgarian Energy Holding.

Ψηφιακές Επενδύσεις και στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες προμήθειας των ηλεκτρομηχανολογικών, τηλεπικοινωνιακών και ψηφιακών υποδομών τόσο στην πρώτη όσο και στην επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Ηδη στις 20 Νοεμβρίου ο πρώτος Μετροπόντικας, έφτασε στον 4ο κατά σειρά σταθμό της Καλαμαριάς, έχοντας κάνει ρεκόρ χρόνου, αφού έχει διανοίξει σε 8 μήνες το 55% της σήραγγας. Οι υπεύθυνοι του έργου θεωρούν ρεαλιστικό η διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας να έχει ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι και να έχει συνδεθεί με την βασική γραμμή στο σταθμό «Πατρίκιος».

Ηδη προετοιμάζονται οι διαγωνισμοί για την προμήθεια των απαραίτητων υποδομών με συνολικό κόστος των δημοπρατήσεων στα 151 εκατ. ευρώ, όπου περιλαμβάνονται :

  • Προμήθεια 12 υπεραυτόματων συρμών με κόστος στα 105 εκατ.ευρώ για το 2018.
  • Διαγωνισμός για σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών για την ασφάλεια κίνησης των συρμών με κόστος 25 εκατ. ευρώ.
  • Πολλαπλούς διαγωνισμούς για τις Ψηφιακές και Η/Μηχανολογικές υποδομές που περιλαμβάνουν:
    1) Σύστημα Συλλογής Κομίστρου 3,5 εκατ. ευρώ
    2)
    Σύστημα Τηλεχειρισμού και Ελέγχου ηλεκτρικής ισχύος (PRCS) 900 χιλ. ευρώ
    3)
    Σύστημα Ασφαλείας-Ελέγχου Πρόσβασης (SMS) 1,4 εκατ. ευρώ
    4)
    Ψηφιακό Σύστημα Μετάδοσης Δεδομένων 1,5 εκατ. ευρώ
    5)
    Κλειστό Σύστημα Τηλεόρασης (CCTV) 2,3 εκατ. ευρώ
    6)
    Σύστημα Δημόσιων Αναγγελιών (ΡΑ) 1,5 εκατ. ευρώ
    7)
    Σύστημα Ασύρματης Επικοινωνίας (TETRA) 2 εκατ. ευρώ
    8)
    Σύστημα Αυτοματισμού και Ελέγχου Κτιρίων 1,55 εκατ. ευρώ

Η χρηματοδότηση των ανωτέρω έργων είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς το έργο είναι «phasing» και είχε ενταχθεί στην χρηματοδότηση από το πρόγραμμα του ΠεΡΑΑ [ΠΕΡιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη ] του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο «άνοιξε» πλήρως μετά την διακοπή του το 2013.

Στόχος είναι η Γραμμή Καλαμαριάς να ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια μέσα στο 2019 και εμπορική λειτουργία το 2021. Το Μετρό Θεσσαλονίκης από το 2020 μέχρι το 2022 αναμένεται να αναπτύξει ένα πρώτο δίκτυο Μετρό, αποτελούμενο από 2 γραμμές με 18 υπόγειους σταθμούς που θα καλύψουν ένα σημαντικό μέρος της πόλης. Στη συνέχεια, και μέχρι το 2030 αναμένεται να δρομολογηθούν 3 επεκτάσεις προς Ευκαρπία, Κορδελιό και Αεροδρόμιο με επιπλέον 14 σταθμούς.


Πηγές:
Voria.gr,  Kathimerini.gr
Ypodomes.com,  euro2day.gr,
Energypress.gr,  Real.gr
sigmalive.com

ΑΡΧΕΙΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1224 επόμενη > τελευταία >>