ICT plus
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

11/5/2017
Ξεκίνησαν οι εργασίες του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού έργου interACT για οχήματα χωρίς οδηγό

Το διάρκειας 36 μηνών Ευρωπαϊκό Ερευνητικό πρόγραμμα interACT αναμένεται να αναπτύξει καινοτόμα μοντέλα, αλγορίθμους και συστήματα επικοινωνίας των αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό, τα οποία θα διευκολύνουν την ομαλή κυκλοφορία και συνύπαρξη των οχημάτων αυτών με άλλους χρήστες της οδού. Το έργο, το οποίο υλοποιείται από 8 εταίρους από 4 χώρες, ξεκίνησε επίσημα τις δραστηριότητες του με τη διοργάνωση της πρώτης συνάντησης της κοινοπραξίας, στο Braunschweig, στις 4-5 Μαΐου 2017, από το συντονιστή του έργου, Deutsches Zentrum für Luft - und Raumfahrt (DLR).

Οχήματα χωρίς οδηγό αναμένεται να κυκλοφορούν σύντομα και για το λόγο αυτό θα πρέπει να αλληλεπιδρούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Σήμερα, τα αυτόνομα οχήματα δεν έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν τις προθέσεις τους με τους υπόλοιπους χρήστες, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ροή κυκλοφορίας, αφού αυτή η επικοινωνία είναι απαραίτητη για όλους τους χρήστες της οδού, ώστε να προγραμματίσουν με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια τις επόμενες κινήσεις τους.

Το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό έργο interACT θα αντιμετωπίσει τις παραπάνω προκλήσεις, μελετώντας και βελτιώνοντας αισθητά τόσο την επικοινωνία όσο και την συνεργασία μεταξύ των αυτόνομων οχημάτων και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου. Με τον τρόπο αυτό το interACT θα βοηθήσει στην ασφαλή ενσωμάτωση των αυτόνομων οχημάτων στον κυκλοφοριακό ιστό, αναπτύσσοντας τα απαραίτητα μοντέλα και συστήματα για την αβίαστη επικοινωνία μεταξύ των αυτόνομων οχημάτων, του οδηγού τους και των άλλων χρηστών της οδού.

Αναλυτικά το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό έργο interACT:

  1. Θα μελετήσει με βάση παρατηρήσεις πεδίου πώς επικοινωνούν σήμερα οι οδηγοί με τους άλλους χρήστες της οδού, θα καταρτίσει λεπτομερή κατάλογο των σχετικών αλληλεπιδράσεων και θα αναπτύξει σχετικά κοινωνικό-ψυχολογικά μοντέλα.
  2. Θα αναπτύξει βελτιωμένους αλγορίθμους και αισθητήρες αναγνώρισης πρόθεσης και πρόβλεψης συμπεριφοράς των χρηστών του οδικού δικτύου.
  3. Θα αναπτύξει μία έξυπνη κεντρική μονάδα επικοινωνίας και συνεργασίας που θα βασίζεται σε ολοκληρωμένα πρωτόκολλα επικοινωνίας και σε ειδικευμένα συστήματα επικοινωνίας της πρόθεσης των αυτόνομων οχημάτων με οπτικά και ακουστικά μέσα.
  4. Θα διασφαλίσει την ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου αναπτύσσοντας μεθόδους και εργαλεία που θα επιτρέπουν τον απόλυτα ασφαλή προγραμματισμό πορείας των αυτόνομων οχημάτων.

Τα συστήματα που θα αναπτυχθούν στο έργο θα δοκιμαστούν σε προσομοιωτές οδήγησης και σε δύο πρωτότυπα αυτόνομα οχήματα για την αξιολόγηση της ασφάλειας, αξιοπιστίας και ευχρηστίας τους.

Το νέο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό έργο interACT αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στην καθολική αποδοχή των αυτόνομων οχημάτων από το ευρύ κοινό, αλλά και στην οδική ασφάλεια.

Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των μοντέλων αλληλεπιδράσεων με βάση παρατηρήσεις πεδίου τέτοιων αλληλεπιδράσεων και θα είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη της κεντρικής μονάδας επικοινωνίας και συνεργασίας του συστήματος. Θα είναι παράλληλα υπεύθυνο για τις δράσεις διάχυσης και προβολής του έργου στο ευρύ κοινό καθώς και για την ανταλλαγή πληροφοριών με εθνικές και διεθνείς πρωτοβουλίες.

ΑΡΧΕΙΟ - ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1032 επόμενη > τελευταία >>