ICT plus
Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2021

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

13/2/2016
Τα στρατηγικά σχέδια της Cosco για την ανάπτυξη του Λιμένος του Πειραιά και των γειτονικών περιοχών. Σε ποιούς τομείς στρέφεται το ενδιαφέρον και οι προτεραιτότητές τους

Σταδιακά γίνονται γνωστές οι στρατηγικές, επιχειρησιακές και επενδυτικές κινήσεις της κινεζικής Cosco, με κυρίαρχο στόχο την σταδιακή μετατροπή του ΟΛΠ στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο κινεζικός όμιλος, προκειμένου να είναι έτοιμος να αξιοποιήσει τους λιμενικούς χώρους, μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ, έχει αρχίσει επαφές με όλους τους ενδιαφερόμενους εντός και εκτός Ελλάδας για την άμεση αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που διανοίγονται. Τόσο σε επίπεδο επενδύσεων όσο και σε επίπεδο νέων εμπορικών συμφωνιών, της εσωτερικής διαχείρισης της εταιρείας, η κινεζική πλαυρά εξετάζει όλες τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί ενώ αναζητά νέες συμφωνίες.

Σε κυβερνητικό επίπεδο, στο προχθεσινό υπουργικό συμβούλιο, έγινε ειδική αναφορά στον ΟΛΠ, με το πρωθυπουργικό περιβάλλον να σημειώνει ότι το συγκεκριμένο μέτωπο έχει «κλείσει»και ότι σε αυτή την περίοδο δεν είναι προς το συμφέρον της χώρας να έχει ακόμα μια υπόθεση ανοικτή. Αλλωστε επειδή οι κινεζικοί όμιλοι είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία κρατικών συμφερόντων, αναμένεται να υπάρξει συνέχεια στον τομέα των επενδύσεων στη χώρα μας μόλις ολοκληρωθεί η πώληση του ΟΛΠ.  

Τα έργα του Θριασίου και των ελληνικών σιδηροδορόμων
Ο άμεσος στόχος της Cosco είναι να γίνουν βιώσιμα και κερδοφόρα όλα τα τμήματα του ΟΛΠ ή στη χειρότερη περίπτωση βιώσιμα. Ηδη κινείται στην κατεύθυνση του εξορθολογισμός δαπανών, των επενδύσεων και των νέων εμπορικών συμφωνιών. Τα σχέδια της Cosco εξαρτώνται επίσης έως έναν βαθμό και από το υπόλοιπο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, όπως είναι το Θριάσιο, η ΤραινΟσε,  αλλά και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ κάτω από προϋποθέσεις θα μπορούσε να υπάρξει ενδιαφέρον και για το λιμάνι της Ελευσίνας, όπως και για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ειδικότερα οι Κινέζοι σκοπεύουν να υλοποιήσουν τη δέσμευσή τους να μετατρέψουν το λιμάνι του Πειραιώς, το μεγαλύτερο της Μεσογείου σε όλα τα επίπεδα.

Οσον αφορά την κρουαζιέρα, ώστε να προχωρήσει το έργο των νέων προβλητών που θα φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς, η Cosco βρίσκεται σε επαφές τόσο με την Carnival, την μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, η οποία αναπτύσσει τη συνεργασία της με την Κίνα, αλλά και με τη Royal Caribbean, καθώς και τη MSC Cruises και τους υπόλοιπους μεγάλους ομίλους κρουαζιέρας, προκειμένου να αναπτυχθεί το home port.  

Αεροπορική σύνδεση από Καστέλι
Για την επιτυχή έκβαση
των στόχων της Cosco σχεδιάζεται ήδη η αεροπορική ένωση με την Κίνα μέσω του Καστελίου, καθώς το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης θα αποτελέσει την «εναέρια πύλη» εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Το Καστέλι θα είναι η βάση εισόδους μέσω της οποίας Κινέζοι τουρίστες θα έρχονται για διακοπές στην Ευρώπη και Ελλάδα, ενώ ορισμένοι από αυτούς θα κάνουν και κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά. Ασχέτως με την έκβαση της ευρωπαϊκής επιδότησης, ύψους 114 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή της νέας λιμενικής βάσης με επέκταση του επιβατηγού λιμανιού προς την πλευρά του Φαλήρου, οι Κινέζοι δηλώνουν πως ακόμα και σε περίπτωση που δεν καταβληθεί η επιδότηση, η Cosco έχει δεσμευτεί να επενδύσει το ποσό αυτό από ίδια κεφάλαια.  

Η Βάση των Ναυπηγοεπισκευών στο Πέραμα
Στο μέτωπο της ναυπηγοεπισκευής, στόχος των Κινέζων είναι να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη επισκευαστική βάση της Μεσογείου. Σε πρώτη φάση, εκτός από τον μηχανολογικό εξοπλισμό που θα εγκαταστήσουν, θα τοποθετήσουν και μια μεγάλη πλωτή δεξαμενή. Σε δεύτερο χρόνο είναι ανοικτό το ενδεχόμενο οι πλωτές δεξαμενές να φτάσουν και τις τρεις,ενώ παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στον Σκαραμαγκά για τον οποίο, εφόσον υπάρξουν οι προϋποθέσεις, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν.

Την επισκευαστική βάση οι Κινέζοι σκοπεύουν να την εκμεταλλευτούν με δύο τρόπους. Από τη μία θα κάνουν τις επισκευές πλοίων που βρίσκονται σε ευρωπαϊκά ύδατα και έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία του ομίλου στην Κίνα. Από την άλλη σκοπεύουν να εφαρμόσουν πολιτικές μάρκετινγκ προκειμένου να προσελκύσουν Ελληνες αλλά και άλλους εφοπλιστές προκειμένου να φέρουν τα πλοία τους για επισκευές στο Πέραμα, σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευής.  

Το car terminal και η διεύρυνση
Δυναμική αναμένεται να αποκτήσει και το car terminal, στο οποίο θα κατασκευαστούν πολυώροφοι σταθμοί αυτοκινήτων και να μετατραπεί στο μεγαλύτερο terminal της Αν. Μεσογείου με ειδίκευση στη διαμετακόμιση. Οσον αφορά τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και τους τρεις προβλήτες που θα έχει υπό τον έλεγχό τους ο κινεζικός όμιλος, η περαιτέρω ανάπτυξή του βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του διαγωνισμού για το Θριάσιο. Στόχος η ανάπτυξη στην περιοχή μονάδων ελαφράς μεταποίησης και συναρμολόγησης κινεζικών και άλλων προϊόντων.

Οσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, στο Πεκίνο εξετάζουν πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο συμμετοχής κινεζικής εταιρείας στον διαγωνισμό που είναι προγραμματισμένος για τις 26 Απριλίου. Σε περίπτωση κινεζικής συμμετοχής είναι πολύ πιθανό στο σχήμα να συμμετέχει και η Cosco, λόγω της παρουσίας της στην Ελλάδα και της εμπειρίας που έχει αποκτήσει για την ελληνική πραγματικότητα. Τέλος, για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο στον κινεζικό όμιλο έχουν δηλώσει πως θέλουν να το διεκδικήσουν και εφόσον επικρατήσουν στον διαγωνισμό, που είναι προγραμματισμένος για το τέλος Μαΐου, να το αναπτύξουν ανάλογα με το εμπορευματικό κέντρο του«Dragοn City»που διαθέτουν στο Nτουμπάι.