ICT plus
Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

10/2/2014
"Η καλή χρήση της Τεχνολογίας στην Ελλάδα". Ερευνα του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την υποστήριξη της Ericsson.

"Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει να ξεπερασθεί η οικονομική κρίση, αλλά και να βελτιώσει την υγεία, την παιδεία και την καθημερινότητα".

Αυτό πιστεύει η συντριπτική πλειοψηφία των 1.040 «ψηφιακά εγγράμματων» πολιτών που πήραν μέρος σε έρευνα του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, απαντώντας τον Δεκέμβριο του 2013 στο online ερωτηματολόγιο που είχαν ετοιμάσει γι’ αυτό τον σκοπό οι επιστήμονες του εργαστηρίου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ericsson και όπως ανάφεραν οι εκπρόσωποι του ELTRUN, έδωσε βάρος σε πολίτες που χαρακτηρίζονται «εξοικειωμένοι με την ψηφιακή εποχή», με έμφαση σε όσους αξιοποιούν το ίντερνετ ή έχουν smartphone, θέλοντας να καταγράψει τις προσδοκίες ανθρώπων που έχουν ήδη εντάξει την τεχνολογία στη ζωή τους και ελπίζουν σε μία καλύτερη καθημερινότητα.

Σύμφωνα με τους Eπιστήμονες του Eργαστηρίου, οι πολίτες αυτοί αντιπροσωπεύουν πληθυσμιακά περίπου το 55% της ελληνικής κοινωνίας, ενώ αποτελούν το δυναμικότερο κομμάτι της. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται κυρίως για επιχειρηματίες και ανθρώπους που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ το 66,5% έχει ηλικία μεταξύ 25-44 ετών και το 79% είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή και κάτοχοι μεταπτυχιακού.

Συνοψίζοντας τα βασικά πορίσματα, ο κ. Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο και διευθυντής του ELTRUN, αναφέρθηκε κατ’ αρχάς στην αναντιστοιχία που ανέδειξε η έρευνα: από τη μια μεριά, το κοινό εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το κράτος υστερεί στην αξιοποίησή της για την παροχή δημόσιων αγαθών.

«Αυτό έχει σαν συνέπεια ένα μέρος των πολιτών να νιώθει αντιπαλότητα με το κράτος, θεωρώντας το “οπισθοδρομικό”. Κατά τη γνώμη μου, όμως, το σημαντικότερο αρνητικό αποτέλεσμα είναι πως το υψηλό επίπεδο ψηφιακής εξοικείωσης εξαντλείται σήμερα στην ψυχαγωγία και την επικοινωνία (π.χ. στη χρήση των κοινωνικών δικτύων). Κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν υπηρεσίες που να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτοί οι πολίτες ώστε να έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε δημόσια αγαθά, βελτιώνοντας έτσι την καθημερινότητά τους και συμβάλλοντας παράλληλα στην οικονομική ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το δεύτερο βασικό πόρισμα είναι πως, για πρώτη φορά σε ανάλογη μελέτη του ELTRUN, οι Έλληνες αναγορεύουν την τεχνολογία ως εργαλείο για την υπέρβαση της κρίσης, βλέποντας λύση στην επιχειρηματικότητα. «Εξίσου σημαντικό είναι πως οι συμμετέχοντες θεωρούν πως, μέσω της τεχνολογίας, μπορεί να μεταρρυθμισθεί το κράτος. Επίσης, η τεχνολογία τούς δημιουργεί ελπίδα και προσμονή για καλύτερης Υγεία, Παιδεία και Ποιότητα ζωής», πρόσθεσε.

Από τη μεριά του ELTRUN, τα αναλυτικά αποτελέσματα ανέλαβε να παρουσιάσει ο Αριστείδης Θεοτόκης, Associate Professor of Marketing, Leeds University Business School. Σύμφωνα με αυτά, όσον αφορά την παιδεία, οι συμμετέχοντες ενέταξαν στις εφαρμογές που θέλουν την παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια και την ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο – από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές.

Στον τομέα της υγείας, η έρευνα ανέδειξε το ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό, όπως και τις ψηφιακές εφαρμογές για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού, με σκοπό τη μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών. Οι συμμετέχοντες έδειξαν επίσης να συμφωνούν πως η τεχνολογία μπορεί να «εξομαλύνει» τις σχέσεις κράτους-πολιτών, με την έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου, και τη δημιουργία online υπηρεσιών για την καταγραφή των προβλημάτων της πόλης. Προτεραιότητα δίνουν επίσης και στα εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνηση, όπως την ηλεκτρονική ψηφοφορία και τη δημόσια διαβούλευση.

Σε μεγάλο ποσοστό, οι πολίτες δήλωσαν πως μπορούν να «μεταμορφωθούν» και οι δημόσιες μεταφορές, μέσω της άμεσης πληροφόρησης για τον χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της «ζωντανής» ενημέρωσης για τυχόν καθυστερήσεις και την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Μια ακόμη εφαρμογή της τεχνολογίας αφορά την εξοικονόμηση χρημάτων, με τη βοήθεια ψηφιακών εφαρμογών για άμεση σύγκριση τιμών, και τη διευκόλυνση των εμπορικών συναλλαγών, με τη δημιουργία ασφαλών συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών.

Από την πλευρά του, ο κ. Βασίλης Κουλούρης από την Ericsson δήλωσε πως η εταιρεία υποστήριξε την έρευνα για να ακουστεί για πρώτη φορά η φωνή των Ελλήνων και οι προσδοκίες τους. «Οι Έλληνες είναι ώριμοι χρήστες και από τις εφαρμογές που προκρίνουν δείχνουν την πεποίθησή τους πως, υιοθετώντας τεχνολογίες που υπάρχουν ήδη σήμερα, η οικονομία και η καθημερινότητα στη χώρα μας θα μπορούσε να κάνει μεγάλα άλματα προόδου. Η μόνη προϋπόθεση είναι να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο και ενιαίο σχέδιο εφαρμογής, από όλους όσοι εμπλέκονται: κοινότητες πολιτών, κρατικές υπηρεσίες και αρχές, επιχειρήσεις», επισήμανε.

Αποτελέσματα της Έρευνας του ELTRUN και της ERICSSON με θέμα:
«Μπορεί η Καλή Χρήση της Τεχνολογίας να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών στην Ελλάδα;»

Παρατηρείται μια αναντιστοιχία (gap): το κοινό εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το κράτος υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών

Οι πολίτες «πιστεύουν» πλέον στην επιχειρηματικότητα και βλέπουν λύσεις στην κρίση, με τη τεχνολογία ως εργαλείο

Εντοπίζεται μια αλλαγή αντίληψης των πολιτών, οι οποίοι επιθυμούν να έχουν πρόσβαση και δικαιώματα στη δημόσια ζωή και για να αλλάξει το κράτος

Ελπίδα και προσμονή για καλύτερη Υγείας, Παιδείας, Ποιότητας ζωής, με την καλή χρήση της τεχνολογίας

Η διαδικτυωμένη κοινωνία και η καλή χρήση της τεχνολογίας μπορούν να αλλάξουν τις ζωές των πολιτών προς το καλύτερο και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας μας. Με αυτό το συμπέρασμα συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος σχετικής έρευνας από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ELTRUN, η οποία διενεργήθηκε με την υποστήριξη της Ericsson. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις δείγματος 1.040 πολιτών μέσω online ερωτηματολογίου κατά το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2013.

Ως τομείς με την μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύονται οι Δημόσιες Υπηρεσίες, η Εκπαίδευση και η Υγεία. Επιπλέον, η διαδικτυωμένη κοινωνία φαίνεται πως θα είχε τη θετικότερη και χρησιμότερη για την Ελλάδα επίδραση στη σημερινή συγκυρία στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες αρχές, στην αλλαγή του μοντέλου των δημόσιων υπηρεσιών αλλά και στη μείωση της γραφειοκρατίας.

Αναλυτικότερα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις, σε τομείς και με εργαλεία όπως παρακάτω:

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
* Άμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς
* Ηλεκτρονικό εισιτήριο
* Live ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση

ΣΧΕΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΠΟΛΙΤΩΝ
* Έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου
* Καταγραφή προβλημάτων της πόλης / καταγγελίες / επισημάνσεις
* Άμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη
* Εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία, δημόσια διαβούλευση, διαφάνεια

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
* Ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές)
* Σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού
* Παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
* Ψηφιακή εφαρμογή για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού για μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών
* Ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό
* Πιστοποιημένο ηλεκτρονικό ευρετήριο ιατρικών πληροφοριών (εφημερίες νοσοκομείων, ιατρών, φαρμακείων)

ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
* Ψηφιακή εφαρμογή για άμεση σύγκριση τιμών
* Ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές
* Αναζήτηση ποικιλίας προϊόντων και σύγκριση τιμών με τη χρήση της τεχνολογίας

«Επειδή οι Πολίτες αναγνωρίζουν την τεχνολογία ως καταλυτικό εργαλείο βελτίωσης της χώρας και της ζωής τους, πρέπει να σταματήσουμε να τη συζητούμε δημόσια ως ‘πρόγραμμα’, ‘έργο’, ‘υποδομή’. Ας τους ακούσουμε και ας σκεφτούμε πρακτικά όλοι μαζί (κοινότητες πολιτών, φορείς και αρχές, επιχειρήσεις) πώς θα υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο και ενιαίο σχέδιο εφαρμογής τεχνολογιών στην Ελλάδα, με ένα κοινό συντονιστικό πλαίσιο και με ένα μόνο σκοπό: να βελτιώσουμε τη ζωή των Ελλήνων και να κάνουμε πιο σύγχρονη τη χώρα μας», συμπλήρωσε ο κ. Κουλούρης.

Η «Διαδικτυωμένη Κοινωνία» είναι η δημιουργική επανάσταση των πολιτών με την καλή χρήση της τεχνολογίας. Οι πολίτες και οι κοινότητες αφού συνδέονται στα δίκτυα επικοινωνίας, τότε συνδημιουργούν και μετατρέπουν την ευρυζωνικότητα σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, σε νέες υπηρεσίες, σε επιχειρήσεις και νέες ευκαιρίες για όλους. Η «Διαδικτυωμένη Κοινωνία» και οι τεχνολογίες ICT φέρνουν μαζί περισσότερη ελευθερία και ίση πρόσβαση, περισσότερα δικαιώματα, νέα μοντέλα εξυπηρέτησης, εργασίας και συνεργασίας, ελευθερία επιλογών και περισσότερη γνώση προς τους πολίτες.

* Η έρευνα διενεργήθηκε με την επιστημονική ευθύνη, το σχεδιασμό, και την επίβλεψη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ELTRUN και την υποστήριξη της Ericsson.


INFO

ELTRUN - The E-Business Research Center – Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν
Το ELRUN (www.eltrun.gr) είναι το μοναδικό επίσημα αναγνωρισμένο Ερευνητικό Εργαστήριο στην Ελλάδα (ΦΕΚ 181/2001) για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Δημιουργήθηκε το 1992 στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με ιδρυτή του κέντρου και σημερινό διευθυντή του τον καθηγητή Γιώργο Δουκίδη. Το ELTRUN σήμερα είναι εργαστήριο του τμήματος διοικητικής επιστήμης και τεχνολογίας. Με το ELTRUN συνεργάζονται και επιστήμονες/επαγγελματίες σύμβουλοι Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, πληροφορικής και διοίκησης επιχειρήσεων στο πλαίσιο συγκεκριμένων έργων. Στο ELTRUN έχουν ήδη ολοκληρωθεί με επιτυχία περισσότερα από 100 έργα έρευνας και ανάπτυξης. Πολλά από αυτά είναι διεθνή σε συνεργασία με Πανεπιστήμια όπως MIT, Cambridge, LSE, INSEAD, EPFL .

Δρ. Αριστείδης Θεοτόκης - Επικεφαλής Ερευνητής - Ο Δρ. Αριστείδης Θεοτόκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Marketing στο Leeds University Business School. Κατέχει πτυχίο Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, MSc σε Operational Research από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και PhD από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εργαστεί ως λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας και στο Οικονομικό Κολλέγιο Αθηνών και ως ερευνητής στο κέντρο έρευνας ELTRUN, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Έχει ερευνητική και επαγγελματική εμπειρία στους τομείς του ηλεκτρονικού επιχειρείν, τις υπηρεσίες μάρκετινγκ, τη συμπεριφορά καταναλωτή και λιανικής πώλησης. Η έρευνά του έχει λάβει ισχυρή αναγνώριση με τη μορφή των best papers awards καθώς και με χρηματοδότηση από ερευνητικούς φορείς, κυβερνητικούς οργανισμούς και μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Το έργο του έχει δημοσιευθεί σε κορυφαία ακαδημαϊκά περιοδικά όπως το Journal of Retailing, Industrial Marketing Management, European Journal of Marketing καιEuropean Journal of Information Systems.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ERICSSON
Η Ericsson είναι ο κορυφαίος στον κόσμο προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Προωθεί τη Διαδικτυωμένη Κοινωνία με αποτελεσματικές και σε πραγματικό χρόνο λύσεις που επιτρέπουν σε όλους να σπουδάσουν, να εργαστούν και να ζήσουν πιο ελεύθερα, σε βιώσιμες κοινωνίες σε όλο τον κόσμο. Οι υπηρεσίες της περιλαμβάνουν το λογισμικό και την υποδομή για τον Τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και άλλες βιομηχανίες. Σήμερα, περισσότερο από 40% της mobile κίνησης παγκοσμίως περνά μέσα από δίκτυα της Ericsson, ενώ υποστηρίζει περισσότερους από 2,5 δισεκατομμύρια συνδρομητές με τις υπηρεσίες της μέσα από τα δίκτυα των πελατών της. Η Ericsson ιδρύθηκε το 1876, έχει την έδρα της στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, και περισσότερους από 114.000 υπαλλήλους, σε 180 χώρες. Το 2013 η εταιρεία είχε έσοδα 34,9 δισ. δολάρια. Η Ericsson, είναι εισηγμένη στο NASDAQOMX, της Στοκχόλμης και στο NASDAQ της Νέας Υόρκης.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.youtube.com/ericsson



πηγές
"Καθημερινή"
Ανακοίνωση Ericsson
Μελέτη Eltrun

ΑΡΧΕΙΟ - ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 76 επόμενη > τελευταία >>