ICT plus
Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

3/5/2007
Χαμηλώνει στροφές ο ρυθμός ανάπτυξης της κινητής τηλεφωνίας

 

Τα περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας και επικοινωνίας είναι πολύ μεγάλα και οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κάθε τομέα της έχουν εξαιρετικές προοπτικές. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν οι περισσότερες μελέτες διεθνών οίκων, οι οποίες αναδεικνύουν την ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας και επικοινωνιών στις κορυφαίες θέσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Από τα χαρακτηριστικά σημεία των μελετών είναι η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στον ελληνικό πληθυσμό, η οποία στο τέλος του χρόνου αναμένεται να φτάσει στο 150%! σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην Ευρωπαϊκή Ενωση των 25. Η πορεία της διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας την τετραετία 2007-2010 αναμένεται να επιβραδυνθεί σταδιακά και οι υπηρεσίες φωνής, οι οποίες κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος στη σύνθεση των εσόδων των εταιρειών, δεν θα έχουν την εκρηκτική άνοδο των τελευταίων ετών. Ηδη οι αναλυτές επισημαίνουν ότι νέοι ανερχόμενοι τομείς όπως της διαχείρισης πληροφοριών, της αξιοποίησης υπηρεσιών μέσω ίντερνετ, των υπηρεσιών σε επιχειρήσεις θα έχουν αξιόλογη ανάπτυξη υποκαθιστώντας μερικώς τους παλαιούς κερδοφόρους τομείς. Η σύγκληση των υπηρεσιών σταθερής-κινητής τηλεφωνίας και επικοινωνιών έχει δημιουργήσει ένα νέο πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, στο οποίο συγκρούονται οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας με νέους συν-πρωταγωνιστές τις εταιρείες σταθερής και ίντερνετ.

Η μείωση των τιμών της κινητής τηλεφωνίας έναντι της σταθερής και η εκτεταμένη υπεροχή των υπηρεσιών (sms, mms κ.λπ) που προσφέρονται αφειδώς από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχει προκαλέσει ένα ανηλεή πόλεμο προσφορών και διαφημιστικών εκστρατειών προκειμένου να επιτευχθεί η προέλκυση νέων συνδρομητών, ειδικά μετά την κατάργηση του τέλους φορητότητας από τις ίδιες τις εταιρείες. Οι διαφημιστικές δραστηριότητες των εταιρειών τηλεπικοινωνιών έχουν ωθήσει στα ύψη τις δαπάνες των εταιρειών, έφεραν όμως το 2006 περισσότερες από 560 χιλιάδες νέες συνδέσεις και έδωσαν τη δυνατότητα στις εταιρείες να διατηρήσουν μεγάλο μέρος της συνδρομητικής βάσης τους.

Ο ανταγωνισμός στην κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ, δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί σημαντικά καθώς και οι τρεις εταιρείες δεν κατέχουν μερίδιο άνω του 50% είτε σε συνδρομητές είτε σε έσοδα. Επίσης καμία εταιρεία δεν διαθέτει τεχνολογικό πλεονέκτημα καθώς όλες διαθέτουν τις ίδιες άδειες (2G και 3G) χωρίς ουσιώδεις διαφοροποιήσεις. Τον ανταγωνισμό επιτείνει και το συνδρομητικό κοινό που αξιοποιεί κυρίως υπηρεσίες φωνής και μηνυμάτων, οι οποίες όμως έχουν συνεχώς μειούμενο ποσοστό κέρδους. Η διαφοροποίηση της προϊοντικής και επικοινωνιακής πολιτικής των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και η ανάδειξη των προσωποποιημένων και εξειδικευμένων υπηρεσιών έχουν στόχο την, έστω μικρή, διαφοροποίηση στην εμπορική φυσιογνωμία των εταιρειών προκειμένου να μπορέσουν να προσελκύσουν ομάδες καταναλωτών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. «Καταλύτης» στον ανταγωνισμό και στην παρουσίαση νέων υπηρεσιών είναι η ευρυζωνικότητα και η ραγδαία αύξηση των συνδρομητών τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, την οποία τα δίκτυα της κινητής τηλεφωνίας μπορούν να υποστηρίξουν. Το ουσιαστικό πλεονέκτημα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά είναι η διαφορά στις επενδύσεις δικτύων τρίτης γενιάς σε σχέση με τις ευρωπαϊκές, οι οποίες βλέπουν ότι η απόσβεσή τους δεν θα έρθει τόσο σύντομα όσο υπολόγιζαν. Παράλληλα με τις υψηλές επενδύσεις και οι εξαγορές της τελευταίας τριετίας μείωσαν τα διαθέσιμα κεφάλαια με αποτέλεσμα να παρατηρείται μία συντηρητική στροφή στις ευρωπαϊκές επιχειρηματικές βλέψεις και σχέδια των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

Γεγονός είναι ότι η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών «μούδιασε» από την εξαγορά της ΤΙΜ από τον Nagib Sawiris. Η καθυστέρηση που είχε σημειωθεί στην πώληση της ΤΙΜ από τους προηγούμενους μετόχους, είχε δημιουργήσει την αίσθηση ότι το υψηλό τίμημα της εξαγοράς ήταν ίσως ανυπέρβλητο εμπόδιο για τους ξένους επενδυτές. Μετά την διεθνώς προβεβλημένη εξαγορά της ΤΙΜ και της Q-Telecom η ελληνική αγορά συνειδητοποίησε ότι η συνέργια Τellas και TIM δημιουργούσε αιφνιδιαστικά τη δεύτερη, μετά τον όμιλο ΟΤΕ, επιχειρηματική οντότητα που μπορούσε να συνδυάσει χωρίς καθυστερήσεις όλες τις δυνατές υπηρεσίες επικοινωνιών, από την σταθερή και την κινητή μέχρι το ευρυζωνικό ίντερνετ και τις υποδομές. Από την ημέρα της εξαγοράς της ΤΙΜ, ο ανταγωνισμός σε κινητή και σταθερή τηλεφωνία αναδιατάσσει την επικοινωνιακή και επιχειρηματική πολιτική του προς τον άξονα «ολοκληρωμένες υπηρεσίες επικοινωνιών», ενοποιώντας πλέον τόσο τις υπηρεσίες αλλά και τις πιθανές επιχειρηματικές κινήσεις που πλέον πρέπει να γίνουν ταχύτερα. Από την άλλη πλευρά οι εταιρείες Forthnet, Vivodi, HOL, Tellas και On Telecoms αποκτούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για συνέργιες και ταχύτερη αξιοποίηση των υποδομών που εγκαθιστούν συνεχώς, αποκτώντας παράλληλα πρόσβαση στα κέντρα του ΟΤΕ. Στην ελληνική αγορά η Vodafone εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα συνεργασιών με εναλλακτικούς πάροχους, ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί πλήρως την ΤΙΜ και την Cosmote.

Καταλυτικό ρόλο στην ελληνική αγορά των τηλεπικοινωνιών συνεχίσει να παίζει η Cosmote. Οι επιδόσεις της εταιρείας που καταγράφηκαν το 2006 την οδήγησαν σε μεγέθη-ρεκόρ και καλλιέργησαν το έδαφος για υψηλότερες προσδοκίες το 2007. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, τα αποτελέσματα της Cosmote αποτέλεσαν θετική έκπληξη. Η διοίκηση της εταιρείας τονίζει πως η δυναμική αύξηση των πελατών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στον στρατηγικό σχεδιασμό της, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του δικτύου της Γερμανός. Η εταιρεία στηρίζει την ανάπτυξή της στην αύξηση των υπηρεσιών φωνής, αλλά και στις συνδυαστικές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και Internet, δείγμα των οποίων ήδη διαθέτει στην αγορά.

Η αγορά περιμένει όμως νέες ρηξικέλευθες προτάσεις υπηρεσιών και προϊόντων όπως στη δημιουργία προσφορών που προωθούν την ευρύτερη χρήση του κινητού τηλεφώνου ως σταθερού, στη δημιουργία πακέτων που θα διευρύνουν τη βάση των συνδρομητών συμβολαίου, σε μία νέα πολιτική τιμών στις ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω κινητού και ίσως στην συνεργασία των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων με τις μεγάλες αλυσίδες.


ΑΡΧΕΙΟ - ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 1162 επόμενη > τελευταία >>