ICT plus
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2020

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

17/5/2013
Η Ελληνική Οικονομία του Διαδικτύου: οξύμωρο ή μια τεράστια ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας;

Ποια η συμμετοχή του Διαδικτύου στην ελληνική οικονομία; Πώς μπορεί η Ελλάδα από ουραγός στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών να μετατραπεί σε πρωτοπόρο; Πώς μπορεί το διαδίκτυο να συμβάλει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας;

Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δόθηκαν σε γεύμα εργασίας με αντικείμενο την «Οικονομία του Διαδικτύου στην Ελλάδα» που παρέθεσε ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ, Καθηγητής Ιωάννης Α. Τσουκαλάς, στους Έλληνες Ευρωβουλευτές στις 15 Μαΐου 2013 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκε η μελέτη «Παράγων Ίντερνετ: το διαδίκτυο ως μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας» της εταιρείας Boston Consulting Group (BCG), καθώς επίσης επιτυχημένες περιπτώσεις ελληνικών εταιρειών, από ολόκληρο το φάσμα της οικονομίας, που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε μια σειρά από ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιούνται στον δημόσιο τομέα, οι οποίες οδηγούν σε αυξημένη παραγωγικότητα και διαφάνεια, αλλά και σε απλούστευση των διαδικασιών για πολίτες και επιχειρήσεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Παντελής Τζωρτζάκης, Συντονιστής για την ανάπτυξη της καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, εστιάζοντας στην αναγκαιότητα αρμονικής συνεργασίας των τριών βασικών συντελεστών της: κράτους - καινοτόμων επιχειρηματιών - επενδυτών.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Boston Consulting Group, κ. Βασίλης Αντωνιάδης, παρουσίασε αποκαλυπτικά στοιχεία για τα μικρά μεγέθη της διαδικτυακής οικονομίας στην Ελλάδα. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 30η θέση ανάμεσα στις 34 χώρες του ΟΟΣΑ στον δείκτη e-intensity, με τιμή δείκτη 63, και υστερεί σε σχέση με όλες τις χώρες της Ευρώπης εκτός από την Σλοβακία και την Τουρκία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010, η άμεση συμβολή του Διαδικτύου στην ελληνική οικονομία υπολογίζεται στα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ  ή 1,2 % του συνολικού ελληνικού ΑΕΠ, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ισπανία είναι 2,2%, την Γερμανία 3,4% και την Βρετανία 7,2%. Από την άλλη πλευρά, οι ευκαιρίες ανάπτυξης της διαδικτυακής οικονομίας είναι τεράστιες καθώς 18% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν χρησιμοποιούν καθόλου το διαδίκτυο, ενώ 31% το χρησιμοποιούν ελάχιστα.

Η αισιόδοξη νότα στη συζήτηση προήλθε από την κα Ζωή Αντωνιάδη, ιδιοκτήτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου ArchZone το οποίο, επενδύοντας στις διαδικτυακές υπηρεσίες και το ψηφιακό μάρκετινγκ, κατάφερε, παρά την κρίση, να πολλαπλασιάσει τον αριθμό των πελατών και τον κύκλο εργασιών, αλλά και τον αριθμό των συνεργατών του.

Εξαιρετικά ελπιδοφόρα ήταν και τα παραδείγματα που παρουσίασε ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Δουκίδης, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές εταιρείες που με τη χρήση του διαδικτύου και με καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα καταφέρνουν όχι μόνο να αντέξουν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αλλά και να δραστηριοποιηθούν στην παγκόσμια αγορά με μεγάλη επιτυχία.

Τέλος, ο κ. Διονύσης Κολοκοτσάς, υπεύθυνος εταιρικής πολιτικής και επικοινωνίας της Google, παρουσίασε δράσεις του διαδικτυακού κολοσσού στην Ελλάδα που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ψηφιακής οικονομίας και στην αξιοποίηση του διαδικτύου από όλο και μεγαλύτερο αριθμό ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Εξαιρετικά σημαντική ήταν η συμβολή εκπροσώπων συνδέσμων εταιρειών πληροφορικής, οι οποίοι μετέφεραν τις αγωνίες αλλά και τις προτάσεις της αγοράς.

Σχετικά τοποθετήθηκαν
ο κ. Αθανάσιος Κωτσής, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ),
ο κ. Κυριάκος Μαλλίνης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ), και ο κ. Δημήτριος Τσίγκος, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων (ΕΕΝΕ).

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα της εκδήλωσης ο κος Τσουκαλάς δήλωσε σχετικά:

«Η συζήτηση αυτή έδειξε πολύ καθαρά ότι η ψηφιακή οικονομία δεν είναι κάτι νέο και ξένο καθώς ολόκληρη πλέον η παγκόσμια οικονομία είναι ψηφιακή. Το διαδίκτυο δεν είναι ακόμη ένα εργαλείο αλλά μια κρίσιμη στρατηγική υποδομή που λειτουργεί ως καταλύτης της ανάπτυξης και πολλαπλασιαστής της παραγωγικότητας, της ανταγωνιστικότητας, της διαφάνειας, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, της καινοτομίας, τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

Είναι επίσης σαφές ότι το διαδίκτυο δεν είναι κάτι που αφορά μόνο στις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας ή τους νέους καινοτόμους επιχειρηματίες. Το διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να αποτελεί βασικό μέσο παραγωγής και προώθησης για κάθε μικρή και μεγάλη επιχείρηση, σε όποιον τομέα και αν δραστηριοποιείται.

Τουρισμός, πολιτισμός, προώθηση αγροτικών προϊόντων, παροχή υπηρεσιών· κάθε κλάδος της οικονομίας μας μπορεί και πρέπει να προσαρμοστεί στα σύγχρονα τεχνολογικά και επιχειρηματικά δεδομένα, να αποκτήσει εξωστρέφεια και να αξιοποιήσει τα εργαλεία που θα του επιτρέψουν να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις στην κοινή αγορά των 500 εκατομμυρίων Ευρωπαίων πολιτών της ΕΕ».

ΑΡΧΕΙΟ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 175 επόμενη > τελευταία >>